וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לבן דב: "נעמיד האשראי לפירעון מיידי"

אורן פרוינד

24.5.2012 / 11:11

לאור הירידה בשווי מניות פרטנר ב-50% מתחילת השנה לוחצים בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות על אילן בן דב לשפר את יחס השווי לבטוחה פן ינקטו בצעדים למימוש הבטחונות שבידיהם

הצרות של איש העסקים אילן בן דב נמשכות. היום דיווחה סאני , החברה האם של סקיילקס דרכה מחזיק בן דב בפרטנר, כי לאור הירידה בשווי מניות פרטנר, 50% מתחילת השנה, רשאי בנק נוסף לו חייבת החברה 27 מיליון שקל, לדרוש פירעון מיידי על החוב.

מדובר בבנק לאומי שהצטרף לדרישה דומה של בנק מזרחי טפחות שלשום. בהודעתו מסר בנק לאומי כי אם החברה לא תשפר באופן מיידי את היחס שווי לבטוחה, הוא יעמיד את כל האשראי לפירעון מיידי וינקוט את כל הפעולות הדרושות למימוש המניות או הביטחונות שבידי הבנק. עוד הודיע הבנק כי לא יאפשר משיכה נוספת של כספים מידי הבנק וכי איגרות החוב של סקיילקס (סדרה א') המופקדות בחשבונות של אותו בנק, יעוכבו עד לפירעון מלוא האשראי.

בכך מצטרף לאומי לבנק מזרחי טפחות ולמחזיקי האג"ח שרשאים גם הם לדרוש פירעון מיידי על חובם (4.1 מיליארד שקל) לאור הירידה בשווי מניות סקיילקס (בטוחה על החוב), שאיבדה 60% מתחילת השנה. בהתאם לשטר הנאמנות שחתמה סאני עם מחזיקי האג"ח מכלל הסדרות, במידה ששוויין של מניות סקיילקס, המשועבדות לטובת מחזיקי האג"ח, יפחת ל-130% או פחות מהערך הנקוב של איגרות החוב שבמחזור, תידרש סאני לשעבד מניות נוספות של סקיילקס לטובת מחזיקי האג"ח.

מאחר ששוויין של מניות סקיילקס ירדו מתחת לרף המותר ולאור העובדה כי לחברה לא נותרו מניות נוספות של סקיילקס לצורך שיעבוד, הודיעה החברה כי "קיימת עילה להעמדת איגרות החוב של החברה לפירעון מיידי".

הירידות בסקיילקס מתרחשות על רקע כניסתן של מתחרות חדשות לענף הסלולר, העשויות לנגוס ברווחיה של פרטנר, האחזקה העיקרית של סקיילקס. גם המניה של החברה-האם בפירמידה של בן דב, סאני אלקטרוניקה, איבדה אתמול 8% והיום רושמת מימוש של 5% נוספים. שווייה התכווץ ל-78 מיליון שקל בלבד. האג"חים של סאני צנחו אתנול בעד 18%, והתשואות שלהן לפדיון הגיעו עד ל-156%.

החברה נדרשת לחזק בתוך חודש ב-50 מיליון שקל את הביטחונות למחזיקי האג"ח, שהיקפן מגיע לכ-240 מיליון שקל. בנוסף, שלשום בערב העמיד גם בנק מזרחי טפחות דרישה דומה לסאני. סאני חייבת למזרחי טפחות כמה עשרות מיליוני שקלים; ההפרה של יחס החוב לבטוחה נוצרה בעקבות ירידות במניית פרטנר המשמשות בטוחה לחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully