וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז ובזן במגעים לאספקת דלק לרשות הפלסטינית

אבי בר-אלי

24.5.2012 / 13:28

למרות החשש לחלוקת שוק אסורה מנהלות קבוצת פז ובזן מקבוצת החברה לישראל מגעים לחתימה על חוזה לאספקת דלק לרשות הפלסטינית בהיקף של 2-2.5 מיליארד שקל בשנה

שני הקונגלומרטים הגדולים בשוק האנרגיה הישראלי, קבוצות פז וה חברה לישראל , בדרך לעסקת ענק - שמלווה גם בחשש לחלוקת שוק אסורה. ל-TheMarker נודע כי פז, בעלי בית הזיקוק באשדוד (בז"א), וחברת בזן (בית הזיקוק בחיפה) מקבוצת החברה לישראל מנהלות בימים האחרונים מגעים מתקדמים לחתימה על חוזה אספקת דלק לרשות הפלסטינית בהיקף כספי של 2.5-2 מיליארד שקל בשנה. לפי החוזה, האספקה לשטחי הגדה המערבית תחל ב-2013 ותקיף העברת סולר ובנזין בהיקף של 100 מיליון ליטר בחודש.

פז החזיקה בחוזה בבלעדיות החל מ-2007. זאת, למעט האספקה לרצועת עזה, שבוצעה בידי דור אלון עד הרבעון הראשון של 2011, בתזקיקים שרכשה ממילא מבז"א. הרשות הפלסטינית היא הלקוח היחיד הגדול ביותר של פז ואחראית ל-11.6% מהכנסותיה (2.15 מיליארד שקל ב-2011).

ואולם, החוזה בין פז לרשות אמור היה להסתיים בסוף 2010 - והוארך לאחר משא ומתן קשה בין הצדדים עד סוף שנה זו. בחודשים האחרונים ניהלו מספר חברות ישראליות מו"מ מול הרשות בניסיון לקחת נתח מהחוזה - בעוד שפז מנסה לשמר בכל כוחה את הלקוח. לפיכך, התקשרות פז עם הגורם הדומיננטי והמתחרה - בית הזיקוק בחיפה - עשויה להגביר את סיכוייה להישאר בתמונת האספקה.

לפי שעה, לא ברור אם החברות פנו אל הרשות להגבלים עסקיים בבקשה לקבלת אישור לניהול מו"מ משותף. זאת, משום החשש ליצירת הסדר כובל (אף כי מדובר במכירה לגוף זר).

טרם התקבלו תגובות בזן, פז ורשות ההגבלים העסקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פז
  • בזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully