וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נסגר בירידות

ערן אזרן

24.5.2012 / 16:48

אחרי יום מסחר הפכפך בבורסה התל אביבית נסגרו המדדים במגמת עליה אך בסיכום השבועי ירדו המדדים. מדד ת"א 25 ירד ב-2.9% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-1.8%

יום מסחר תנודתי נרשם היום בבורסת תל אביב. עם הפקיעה על אופציות המעו"ף בפתיחת המסחר, רשמו מדדי הבורסה עליות שערים של עד 0.8%. אולם, זמן קצר לאחר מכן עברו להיסחר בירידות חדות, בהובלת מניות התקשורת והבנקים. בשעות הצהרים, לאחר שהחוזים העתידיים בוול סטריט הורו על עליות ובעקבות מגמה חיובית בבורסות אירופה, עברו המדדים לעליות שערים וכך גם ננעל המסחר.

בסיכום יומי, מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 הוסיפו 0.6%. מדד מניות הנדל"ן ננעל ביציבות, ומדד ת"א גז ונפט נסחר בעלייה בשל 1.7%. לעומתם, מדד מניות הבנקים נפל ב-1.6%, לאחר צניחה של 3.5% אתמול. מחזור המסחר הסתכם היום ב-2.2 מיליארד שקל, גבוה בצורה משמעותית מהרגיל בעקבות הפקיעה הבוקר. בסיכום שבועי ירד ת"א 25 ב-2.9%, ות"א 100 השיל 1.8%. מדד הבנקים צנח ב-3.8%, ומדד חיפושי הגז והנפט ירד ב-1.9%. בניגוד למגמה, מדד הנדל"ן עלה ב-1.5%.

עם פתיחת המסחר פקעו הנגזרים על המדדים. מחיר הפקיעה לנגזרי מדד ת"א 25 עמד על - 1048.78 נק', ולנגזרי מדד ת"א בנקים - 898.35 נק'. המחירים לנגזרים על מניות ת"א 25 (באגורות) היו: כיל -3980, פועלים 1286, לאומי -1009, טבע - 14,940, דיסקונט - 417.2, מזרחי - 3180, אבנר - 227.5, ורציו - 30 אג'.

מדדי איגרות החוב הקונצרניות - תל בונד 20,40,60 ותל בונד שקלי רשמו עליות שערים של עד 0.13%. בסיכום שבועי עלו המדדים עד 1.3%. גם איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בעליות שערים, על רקע הירידות החדות שנרשמו השבוע בשווקים, והתגברות הערכות בשוק כי בנק ישראל עשוי להוריד ריבית בחודשים הקרובים בשל המשבר באירופה.

איגרות החוב הממשלתיות הארוכות, במח"מ (זמן ממוצע של החזר החוב) של 10 שנים, רשמו היום עליות. אג"ח מסוג שחר (איגרות חוב ממשלתיות בריבית קבועה שאינן צמודות למדד) עלו ב-0.1%, והתשואה ירדה ל-4.92%. אג"ח מסוג גליל (צמודות למדד) עלו ב-0.3% וירדו לתשואה של 2.33%. עליות מתונות יותר נרשמו גם באיגרות החוב הממשלתיות הקצרות

מניות התקשורת במרכז

מניות התקשורת המשיכו גם היום לרכז עניין, על רקע כניסתן של חברות סלולר חדשות והצניחה החדה במחירי השירותים לצרכן. מדד התקשורת ננעל בעליות של 0.8%, לאחר שכבר איבד יותר מ-3% במהלך היום. בסיכום שבועי נפל מדד ב-8.8%. סלקום, שבשליטת נוחי דנקנר, איבדה 1.9%.

גם היום המשיכה מניית פרטנר , שבשליטת אילן בן דב לרשום ירידות חדות במסחר. המניה איבדה 5%, ובחרת האם סקיילקס צנחה ב-7.4% . לעומתן, סאני - החברה האם של סקיילקס, העומדת בראש הפירמידה העסקית של בן דב - רשמה עליות של 3.6%. מוקדם יותר היום דיווחה סאני כי בנק נוסף לו היא חייבת 27 מיליון שקל רשאי לדרוש פירעון מיידי על החוב, וזאת בעקבות הירידה בשווי מניות פרטנר (50% מתחילת השנה). הבנק מסר כי באם סאני לא תשפר באופן מיידי היחס בין החוב לבטוחה - יעמיד את כל האשראי לפירעון מיידי.

עוד נודע היום כי במהלך הימים האחרונים רכשה לפידות , חברת חיפושי הנפט של יעקב לוקסנבורג, איגרות חוב מסדרות שונות של סאני וסקיילקס בעלות כוללת של כ-35 מיליון שקל. מדובר ב-10% מסך החוב של סאני למחזיקי האג"ח המסתכם בכ-300 מיליון שקל. ההערכות בשוק הן כי לפידות מנסה להשתלט על סאני באמצעות קנייה של החוב ובכך להפוך לנושה מרכזי בחברה שעומדת בפני דרישות לפירעון מיידי מצד הבנקים. איגרות החוב של סקיילקס נסחרו היום במגמה מעורבת, כאשר התשואה נעה בין 24% ל-88%. איגרות החוב של סאני נסחרו במגמה מעורבת לתשואות של 137%-150%.

מניית בזק , שבשליטת שאול אלוביץ', עלתה היום ב-2.9%, לאחר שאתמול איבדה כ-5% מערכה. החברות המחזיקות בה בשרשור - בי קמיוניקיישנס ואינטרנט זהב נסחרו בעליות של 6.7% ו-8.3% בהתאמה.

האירועים באירופה

גם היוןם המשיכו המשקיעים לעקוב גם היום בדריכות אחר האירועים באירופה, בעקבות החשש כי יוון מוכת החובות עשויה לפרוש מגוש היורו. כלכלנים העריכו שפרישה שכזו, אם אכן תצא לפועל, עשויה לגרור אחריה "אפקט דומינו" ולהחריף את המשבר ביבשת בצורה משמעותית.

בורסות אירופה רשמו אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה חודש, על רקע התגברות החשש כי יוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-2.2% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-23 באפריל. בכך השלים המדד נפילה של 12% מהשיא של שנת 2012 שרשם ב-16 במארס.

אמש נפגשו מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל במטרה למצוא דרכים חדשות להפיח חיים בגוש היורו ולמנוע את עזיבתה של יוון. לוקאס פפדמוס, ראש הממשלה לשעבר של יוון, אמר בראיון ראשון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי לעזיבת יוון את גוש היורו יהיו השלכות כלכליות "קטסטרופליות" עבור יוון וכן עבור יתר המדינות בגוש. "למרות שאין זה סביר שהתרחיש יתממש והוא אינו רצוי עבור יוון או יתר המדינות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש הכנות למקרה שיוון אכן תצא מהגוש", הדגיש פפדמוס.

בעקבות החשש לפרישת יוון ועל רקע תקוות להשגת הסכם בין איראן לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית,צנח אתמול מחיר הנפט הגולמי מתחת לרמה של 90 דולר לחבית, לראשונה מאז נובמבר.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 89.9 דולר לחבית, ירידה של 2.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זו הפעם הראשונה מאז אוקטובר שהחוזים הקובעים נסגרים מתחת לרמה של 90 דולר לחבית. מדד מחירי הסחורות GSCI של סטנדרד אנד פור'ס (S&P), העוקב אחרי מחיריהן של 24 חומרי גלם, ירד היום לרמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע דצמבר.

מניות בולטות במסחר

טבע עידכנה היום כלפי מטה את תחזית המכירות והרווח ל-2012. החברה צופה מכירות של 20-21 מיליארד דולר - כלומר ירידה של מיליארד עד 2 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הקודמת שניתנה בדצמבר 2011. החברה צופה רווח של 5.3 עד 5.4 דולרים למניה - כלומר 4.6 עד 4.7 מיליארד דולר. תחזית זו נמוכה מהתחזית שניתנה בדצמבר 2011 על ידי המנכ"ל הקודם שלמה ינאי לרווח של 5.48 עד 5.68 דולר למניה.

שטף הדיווחים הרבעוניים נמשך: חברת התעופה אל על פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. החברה הציגה יציבות בהכנסותיה וחיסכון בעלויות אשר הובילו לצמצום הפסדים, הן בשורה התפעולית והן בשורה התחתונה. כמו כן, הכניסה החברה לקופתה יותר מזומנים מאשר בתקופה אשתקד. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי צומצם ב-45% ל-23 מיליון דולר.

שבוע לאחר חתימת הסכם המכירה, כלל תעשיות , זרוע התעשייה של נוחי דנקנר מקבוצת אי.די.בי, מדווחת הבוקר על ירידה של 60% ברווח הנקי לרבעון הראשון של 2012, לסכום של 15 מיליון שקל. סך הכנסות הקבוצה, המחזיקה בין היתר בחברות גולף , נייר חדרה ונשר, עלו ב-1% לסכום כולל של 1.5 מיליארד שקל.

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה לפני הצהריים כי בעקבות ההמלצות הסופיות של הועדה להגברת התחרותיות במשק ("ועדת הריכוזיות") וביניהן הפרדת אחזקות פיננסיות על ידי תאגיד ריאלי, בוחנת דלק אפשרויות למכירת אחזקותיה בחברת הביטוח הפניקס . החברה ציינה כי "במסגרת בדיקת האפשרויות למכירה החברה, מתקיימות פגישות עם גורמים המתעניינים ברכישת אחזקות החברה וביניהם עם הקרן הבינלאומית KKR. מדובר במגעים ראשוניים בלבד וטרם ברור יגובש הסכם מחייב".

חברת הביטוח הראל , שבבעלות משפחת המבורגר, סיימה את הרבעון הראשון של 2012 ברווח כולל של כ-288 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-265% ביחס לרבעון המקביל. הגידול החד ברווח נבע בעיקר מההתאוששות שנרשמה במהלך הרבעון בשוק ההון, וכן משערוך קרקע שבבעלות הראל בהיקף של 40 מיליון שקל, שערכה עלה בשל קבלת זכויות בנייה נוספות.

רשת הסופרמרקטים כמעט חינם שבבעלות צים שיווק של האחים צים, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. הרשת דיווחה על גידול של 18.7% ברווח התפעולי ל-13.6 מיליון שקל. צים שיווק הודיעה גם כי תחלק דיווידנד בסך 4.98 מיליון שקל לבעלי המניות.

מיקרונט , המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי מחשוב ניידים לניהול ציי רכב ועובדי שטח, מדווחת כי רשמה רווח שיא של 6.5 מיליון שקל. ההכנסות עצמן רשמו עלייה חדה והסתכמו ב-26 מיליון שקל. החברה דיווחה כי תחלק דיבידנד במזומן של 3.3 מיליון שקל, לראשונה משנת 2008. החברה מסרה כי התוצאות ממשיכות את המגמה של הרבעון הרביעי והן משקפות את הגידול במכירות של קו המוצרים החדש ללקוחות אסטרטגיים בארה"ב.

חברת הנדל"ן מליסרון , שבשליטת אחים עופר השקעות, השלימה בהצלחה גיוס אג"ח של 695 מיליון שקל במסגרת הנפקה פרטית שבמהלכה הורחבו סדרות ד', ה' - זאת כשבמהלך ההנפקה נרשמו ביקושים בהיקף כולל של 818 מיליון שקל. כיוון שמדובר בהנפקה פרטית האג"ח יהיו חסומות למסחר במשך חצי שנה ולאחר מכן יחלו להיסחר. את ההנפקה הוביל קונסורציום החתמים שכלל אקסלנס נשואה חיתום, פועלים אי.בי.אי, כלל פיננסים חיתום, מנורה-מבטחים , ברק קפיטל ולאומי פרטנרס.

עוד במגזר חברות הנדל"ן: שיכון ובינוי נדל"ן, שבשליטת שיכון ובינוי של שרי אריסון, רכשה את חלקה של חברת אזורים (50%) במתחם אגרובנק בחדרה תמורת 70 מיליון שקל. הקרקע כולה היא בהיקף של 113 דונם ומיועדת להקמת מרכז מסחרי ומשרדים. הקרקע שנושקת לכביש החוף, ממוקמת בצמוד לכניסה הראשית העתידית של חדרה

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully