וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פייסבוק טיפסה 6.5% ביומיים

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

24.5.2012 / 23:20

מחיר מניית פייסבוק עדיין נמוך ב-13% ממחיר ההנפקה; HP עלתה ב-3% עקב דו"חות וקיצוצים; טבע נסגרה בעליות קלות; שוק האג"ח בארה"ב נסגר בירידות - התשואה עלתה ל-1.76%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 עלה זה היום הרביעי ברציפות על רקע נתוני מקרו כלכליים מעורבים שפורסמו היום בארה"ב. מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.1% - עלייה יומית רביעית ברציפות - אך עודנו נמוך ב-7% משיא של ארבע שנים שרשם בחודש אפריל; מדד נאסד"ק איבד 0.4%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 1.76%.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב

ההזמנות של מחשבים, מכונות וציוד אחר בתחומים של ייצור, שינוע ואחסון ירדו באפריל זה החודש השני ברציפות, והצביעו על האטה בהיקף השקעות העסקים בארה"ב. ההזמנות של מוצרים לא צבאיים, לא כולל כלי טיס, ירד בחודש שעבר ב-1.9% לאחר נפילה של 2.2% במארס - ירידה דו-חודשית ראשונה זה שנה - לפי נתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי.

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו באפריל ב-0.2% - עלייה שנייה בשלושה החודשים האחרונים - הודות להתאוששות בביקור למכוניות וחלקי רכב, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. נתוני חודש מארס תוקנו כלפי מעלה לירידה של 3.7% לעומת נפילה של 4% שעליה דווח במקור.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-2,000 לרמה של 370 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במספר התביעות השבועי לרמה של 373 אלף. משרד העבודה תיקן כלפי מעלה את מספר התביעות של השבוע הקודם מ-370 אלף ל-372 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר התביעות הראשונות, הנחשב לפחות תנודתי, נפל ב-5,500 לרמה של 370 אלף - הרמה הנמוכה ביותר זה שישה שבועות.

ישיבת בכירי האיחוד האירופי הסתיימה ללא תוצאות

אתמול (יום רביעי) בערב נפגשו בכירי האיחוד האירופי בבריסל ונראה כי היחסים בן צרפת וגרמניה עלו על שרטון. פרנסואה הולנד, נשיאה החדש של צרפת, התעמת עם אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, בנוגע לכדאיות בהנפקת יורובונדס (איגרות חוב משותפות של האיחוד האירופי). הפגישה נערכה במסגרת ארוחת ערב שנמשכה 6 שעות ולפי נוכחים באירוע, מדינות רבות הביעו תמיכה בעמדתה של צרפת. עוד דווח כי המנהיגים דחו את מרבית ההחלטות עד לאחר הבחירות ביוון ב-17 ביוני.

בורסות אירופה צנחו ביום רביעי לאחר שראש ממשלת יוון לשעבר, לוקאס פפדמוס, העריך כי למרות הסבירות הנמוכה לכך שיוון תעזוב את גוש היורו, עדיין קיים סיכוי שהדבר יתרחש. "למרות שאין זה סביר שהתרחיש יתממש והוא אינו רצוי עבור יוון או יתר המדינות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש הכנות למקרה שיוון אכן תצא מהגוש", אמר פפדמוס בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" - ראיון ראשון שלו מאז עזב את תפקידו כראש הממשלה בשבוע שעבר.

מניות במוקד תשומת הלב

היולט פקארד (HP), יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, הודיעה אמש על כוונתה לפטר בשנים הקרובות כ-27 אלף עובדים, או 8% מכוח העבודה של החברה, במסגרת ארגון מחדש שנועד לצמצם את ההוצאות השנתיות החברה בסכום של עד 3.5 מיליארד דולר עד שנת 2014. החברה דיווחה אמש על רווח ומכירות גבוהים מתחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה.

אתמול (יום רביעי) צנחה מניית דל , יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם, ב-17%, לאחר שדיווחה כי רווחיה ברבעון הראשון של השנה צנחו בשליש, וסיפקה תחזית מכירות לרבעון הנוכחי שהייתה נמוכה מתחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח של 635 מיליון דולר או 36 סנט למניה - נפילה של 33% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. ברבעון הנוכחי, צופה החברה לרשום צמיחה של 2%-4% במכירות לטווח של 14.7-15 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 15.4 מיליארד דולר.

מניית פייסבוק עלתה אתמול (יום רביעי) ב-3.2% לאחר שאנליסטים של בית ההשקעות נידהם החלו לכסות את מניית חברת הרשתות החברתיות עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר - מחיר גבוה ב-29% ממחיר הסגירה של מניית פייסבוק ביום שלישי. מניית פייסבוק נסגרה ביום שלישי במחיר של 31 דולר, והשלימה בכך נפילה של 18% ממחיר ההנפקה של 38 דולר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ישראליות בוול סטריט

טבע עידכנה היום כלפי מטה את תחזית המכירות והרווח ל-2012. החברה צופה מכירות של 21-20 מיליארד דולר, כלומר ירידה של 2-1 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הקודמת שניתנה בדצמבר 2011.

החברה צופה רווח של 5.4-5.3 דולרים למניה, כלומר 4.7-4.6 מיליארד דולר. תחזית זו נמוכה מהתחזית שניתנה בדצמבר 2011 על ידי המנכ"ל הקודם, שלמה ינאי, לרווח של 5.68-5.48 דולרים למניה.

גילת לוויינים תרכז עניין לאחר שאתמול נפלה במהלך המסחר ב-10% לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים. ההפסד הנקי non-GAAP של החברה הסתכם ברבעון הראשון ב-763 אלף דולר או 2 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 2.6 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. גם פה התחזית עמדה על רווח נקי חיובי של 2.82 מליון דולר ו-7 סנט למניה.

גם הערב, מניות התקשורת הדואליות ימשיכו לרכז עניין לאור פערי ארביטראז' עם ישראל. מניות התקשורת המשיכו לרדת היום בתל אביב על רקע הרפורמות בענף להגברת התחרות. מניית פרטנר וסלקום הובילו את הירידות. גם מניית בזק והחברות המחזיקות בה בשרשור, בי קומיוניקיישנס ואינטרנט זהב , ייסחרו על רקע הפערים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully