וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר במגעים עם אינטל להקמת מפעל חדש

אורה קורן

25.5.2012 / 13:16

שר האוצר, יובל שטייניץ, החל במגעים עם אינטל לגבי תמיכה ממשלתית בהקמת מפעל מתקדם בקריית גת סכום של 5-10 מיליארד דולר, זאת למרות הצעה שקיבלה להקים את המפעל באירלנד

אינטל הבהירה לישראל בשבועות האחרונים, כי בכוונתה להקים את המפעל לגביו קיבלה הצעת תמיכה רשמית מהמדינה, באירלנד. עם זאת, החברה ציינה, כי היא מעוניינת לבחון אפשרות להקמת מפעל מתקדם יותר בהשקעה של 5-10 מיליארד דולר בקרית גת - כך מסרו היום מקורות ממשלתיים ל-TheMarker. לדבריהם, שר האוצר, יובל שטייניץ החל במגעים עם אינטל לגבי התמיכה הממשלתית שתקבל. בניגוד לדיונים קודמים, שטייניץ לא שיתף במגעים את משרד התמ"ת. על פי מידע שהגיע למקורבים לנושא, משרד האוצר בוחן מתן מענק של חצי מיליארד דולר לאינטל, ואינו מתנה אותו בהקמת מפעל, או מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) בצפון, כפי שהיה בדיונים להקמת המפעל שיוקם באירלנד.

את המגעים מנהלת מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, מול משרד האוצר. המקורות ציינו, כי במשרד התמ"ת נפגעו מכך, שפסברג מנהלת את המגעים בנפרד עם משרד האוצר, ואף הזמינה את שר האוצר, יובל שטייניץ לביקור במטה החברה בארה"ב. מקורבים אחרים למגעים ציינו כי שטייניץ ביקש לבקר בחברה במהלך ביקורו בארה"ב, אולם בסופו של דבר הביקור לא יצא לפועל בגלל מגבלת לוחות זמנים.

בנוסף מנהלת אינטל מגעים עם משרד האוצר לגבי תשלום מס בסך 600-800 מיליון דולר (2.3-3.08 מיליארד שקל) בגין משיכת דיבידנדים בסך 12 מיליארד שקל מהארץ. אינטל הבהירה למשרד האוצר, כי הוצאת הכספים היא חלק מארגון מחדש של הקבוצה בחברות בנות ברחבי העולם, וכי בכוונתה להחזיר את הכספים לארץ.

אינטל חייבת בתשלום מס בסך 25% על משיכת דיבידנדים, שמקורם במפעלים שקיבלו מענק השקעות מהמדינה. מדובר בעיקר השקעותיה בשנים האחרונות בקרית גת. אם מקור חלק מהדיבידנד בפעילות שלא קיבלה מענק, המס עליו יכול לנוע בין 0%-10%. אינטל מוכנה לשלם 2.3 מיליארד שקל מס ולטענתה מדובר במלוא המס שהיא חייבת לשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully