וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על מרקל גובר: עשויה להיעתר להנפקת יורו בונדס

27.5.2012 / 15:35

הקנצלרית הביעה לראשונה מאז תחילת המשבר הסכמה לפשרה בנושא, לאחר שרוב מנהיגי אירופה תומכים בהנפקת אג"ח אירופיות משותפות. שווקי אירופה סגרו שבוע חיובי ראשון החודש

בפעם הראשונה מאז תחילת משבר החוב האירופי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הסכימה בסוף השבוע להגיע לפשרה עם עמיתיה ביבשת בנוגע לאפשרות הנפקת יורו בונדס (אג"ח אירופי אחיד), רעיון לו התנגדה בתוקף עד כה כאמצעי לטיפול במשבר.

הווטו שהטילה מרקל עד עתה על הנפקת יורו בונדס זוכה לביקורת הן בקרב האופוזיציה מבית והן בקרב שותפיה בזירה הבינלאומית, שתומכת ברובה ברעיון. אחד מהתומכים הדומיננטיים, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, אמר כי ביכולתו לסייע להביא את גרמניה לנהוג "בהתאם לאינטרס הכלל אירופי".

"אין כל הגיון להנפיק אג"ח אירופיות משותפות או איזשהם מכשירים פיננסיים אחרים דומים, רק כדי לגלות שאירופה במצוקה קשה אף יותר מכפי שאנו נמצאים כיום", אמרה מרקל בכנס תעשיינים בגרמניה לפני ימים אחדים.

מאמץ להעביר את האמנה האירופית בגרמניה

במהלך השיחות עם מנהיגי אירופה בשבוע שעבר התברר כי מרקל בדעת מיעוט, כפי שסיפר מונטי בראיון לטלוויזיה האיטלקית. "אירופה יכולה להנפיק יורו בונדס וזה יקרה אם גוש היורו ירצה בהן", הצהיר ראש הממשלה האיטלקי, שהוסיף כי האינטרס הברור של גרמניה הוא הבטחת הישארותן של כל המדינות בגוש היורו. מונטי אמר כי אינו חושב שיוון תיאלץ לעזוב את גוש היורו, אך הבהיר כי אין לוותר ליוון על ההתחייבויות אותן כבר קיבלה.

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי משוחח עם עיתונאים לאחר שהכריז על הקמת ממשלתו בארמון הנשיאות ברומא, 16 בנובמבר 2011. רויטרס
"אירופה יכולה להנפיק יורו בונדס וזה יקרה אם גוש היורו ירצה בהן". מריו מונטי, ראש ממשלת איטליה/רויטרס

בינתיים מרכזת מרקל את מאמציה הפוליטיים בברלין באישור סופי של האמנה האירופית החדשה עליה חתמו מדינות האיחוד בתחילת פברואר, שזוכה להתנגדות מצד נשיא צרפת הנבחר, פרנסואה הולנד. מרקל שואפת להבטיח מעבר חלק בפרלמנט הגרמני של האמנה לפני פגרת הקיץ ב-6 ביולי והיא זקוקה לרוב של שני שלישים מהקולות בשני הבתים. זאת לא תהיה משימה קלה עבור הקנצלרית, הנאבקת בשיעורי תמיכה צונחים בה ובמדיניות הצנע והקיצוצים היא מובילה ובאופוזיציה לוחמת שמבקשת לכופף אותה לטובת שינוי המדיניות.

"אם היא תנהג בהיסוס בכל הקשור לקידום האמנה התקציבית, זאת תיחשב להתאבדות פוליטית והשווקים יעברו טלטלה", פסק ז'אן טכאו, מנהל המרכז האירופי של קרנגי לשלום בינלאומי בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully