וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בנק ישראל ישאיר את הריבית על כנה

מוטי בסוק

28.5.2012 / 12:37

הריבית במשק לא תשתנה ותישאר זה החודש החמישי ברציפות ברמה של 2.5% - כך מעריכים מרבית האנליסטים. מיעוט מעריך כי הריבית תרד ברבע אחוז

מרבית האנליסטים מעריכים כי בנק ישראל יודיע הערב שהריבית במשק תישאר גם ביוני, זה החודש החמישי ברציפות, בלא שינוי - ברמה של 2.5%. מעט מבין האנליסטים מעריכים כי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל תוריד את הריבית ברבע נקודת האחוז, ל-2.25%.

ההערכה כי הוועדה תחליט לא לשנות את הריבית ביוני, למרות העלייה החדה במדד המחירים לצרכן באפריל (0.9%), מתבססת על כך שנתוני הבסיס של המשק לא השתנו בחודש האחרון, מאז החלטת הוועדה הקודמת; שהסיכונים הגלובליים (מצד יוון, ספרד, שאר אירופה וארה"ב) לא השתנו באחרונה; וכך גם המדיניות המוניטרית המרחיבה המקובלת על רוב הבנקים המרכזיים בעולם.

האנליסטים הסבורים כי הוועדה המוניטרית עשויה להוריד את הריבית ביוני מתבססים על האינדיקטורים האחרונים על מצב המשק שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמעידים על נסיגה ברמת היבוא והיצוא ובשורת מדדים אחרים; על הערכה כי האבטלה תעלה במחצית השנייה של השנה ותגיע לרמה של 7.5% מכוח העבודה במשק; על נתוני גביית המסים המאכזבים בחודשים האחרונים; ועל ההרעה בנתוני הכלכלה של אירופה וההערכות המתחזקות כי יוון תפרוש מהאיחוד המוניטרי האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully