וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים

דרור רייך, אורן פרוינד

28.5.2012 / 16:58

על רקע נכונותה של מרקל בסוף השבוע להנפיק יורו בונדס ננעל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה חיובית. מדד ת"א 25 טיפס ב-0.9% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו.

יומו הראשון של שבוע המסחר המקוצר בת"א ננעל במגמה חיובית. לראשונה מאז תחילת משבר החוב האירופי, הסכימה בסוף השבוע קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, להגיע לפשרה עם עמיתיה ביבשת בנוגע לאפשרות הנפקת יורו בונדס (אג"ח אירופי אחיד), רעיון לו התנגדה בתוקף עד כה כאמצעי לטיפול במשבר.

מדד ת"א 25 טיפס ב-0.9% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו. מדד מניות הבנקים התחזק ב-1% ומדד הנדל"ן נחתם בעלייה של 0.4%. מדד תל בונד 20 התחזק ב-0.6%. מדד התקשורת הוביל את העליות והוסיף 4.5% לערכו.

בגזרת המניות הובילה את העליות בתל אביב 100 מניית בי קומיוניקיישן שהתחזקה ב-8.5%, אינטרנט זהב עלתה ב-8.25% , בזק הוסיפה 6.1% לערכה. סלוקם ופרטנר עלו ב-3.6% ו-1.75% בהתאמה, ו -HOT טיפסה ב-7.5%.

בירידות בולטות פרולור שהחסירה 3.6% מערכה, איזיצ'ייפ השילה 3.9% וקרדן אן וי צנחה ב-6%.

עידן אזולאי מנכ"ל, אפסילון ניהול קרנות נאמנות התייחס ליום המסחר וציין כי "המסחר מתנהל היום בצל הידיעות לפיהן גרמניה תתפשר ותסכים להנפקת יורובונד. בנוסף לכך, עולה כי המפלגה שמצדדת בצעדי הצנע ביוון עברה להוביל בסקרים. לטעמי, הידיעות הללו יכולות לספק אתנחתא זמנית מהמגמה השלילית מאחר ואני מתקשה לראות כיצד ייושם הקמתו של מנגנון היורו בונד לאור העובדה שאין האחדה של המדיניות הפיסקלית בגוש".

עוד הוסיף אזולאי כי "מניות התקשורת מתקנות היום לאחר הירידות החדות. אנו עדיין סבורים שרמת הסיכון בחברות התקשורת ובחברות הקשורות אליהן היא גבוהה למדי".

ניצוצות של תקווה מאירופה

בפעם הראשונה מאז תחילת משבר החוב האירופי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הסכימה בסוף השבוע להגיע לפשרה עם עמיתיה ביבשת בנוגע לאפשרות הנפקת יורו בונדס (אג"ח אירופי אחיד), רעיון לו התנגדה בתוקף עד כה כאמצעי לטיפול במשבר. "אם היא תנהג בהיסוס בכל הקשור לקידום האמנה התקציבית, זאת תיחשב להתאבדות פוליטית והשווקים יעברו טלטלה", פסק ז'אן טכאו, מנהל המרכז האירופי של קרנגי לשלום בינלאומי בבריסל.

בינתיים מרכזת מרקל את מאמציה הפוליטיים בברלין באישור סופי של האמנה האירופית החדשה עליה חתמו מדינות האיחוד בתחילת פברואר, שזוכה להתנגדות מצד נשיא צרפת הנבחר, פרנסואה הולנד. מרקל שואפת להבטיח מעבר חלק בפרלמנט הגרמני של האמנה לפני פגרת הקיץ ב-6 ביולי והיא זקוקה לרוב של שני שלישים מהקולות בשני הבתים.

במקביל קוראת יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד, ליוונים לשלם מסים, ואומרת כי "הגיע הזמן שיעזרו לעצמם." בראיון שפורסם שלשום ב"גרדיאן" אמרה לגארד כי הגיע הזמן שהיוונים ישלמו.

"בכל הנוגע ליוון, אני חושבת על כל האנשים האלה שמנסים לחמוק ממסים כל הזמן. אני חושבת שהם צריכים לעזור לעצמם בצורה קולקטיבית", אמרה לגארד. לדבריה, היא מודאגת יותר לגבי המצוקה של ילדים באפריקה. "אני חושבת יותר על הילדים הקטנים בבית ספר בכפר קטן בניג'ר שלומדים שעתיים ביום, יושבים שלושה על כיסא אחד וצמאים לקבל השכלה. הם צריכים יותר עזרה מהאנשים באתונה".

מניות במרכז

מניות התקשורת ממשיכות לרכז עניין בת"א. "את ההשלכות הסופיות של המשבר בענף התקשורת קשה לאמוד. בינתיים, התוכניות שמוצעות לצרכנים צפויות להביא לירידה של עשרות אחוזים בהכנסות החברות ולא מן הנמנע שהמחצית השנייה של 2012 תסתיים בהפסדים" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על רקע כניסת המתחרים החדשים בענף התקשורת. מדד התקשורת של ת"א צנח השבוע בכ-9% והשלים מחיקה של כשליש מערכו מתחילת מאי.

מלבד "החרפה משמעותית בסביבה התחרותית", כותבים בלאומי שמה שמשפיע על ענף התקשורת הוא מבנה האחזקות. "מבנה השליטה הפירמידיאלי המאפיין את חברות התקשורת משפיע באופן ניכר על הלחץ במחירי המניות. עצירה ממושכת של חלוקת דיווידנדים בענף, עלולה להביא לשינויים מבניים משמעותיים בו", העריכו בלאומי.

הסערה שהתחוללה במניות התקשורת כבר משפיעה גם על הבנקים שייאלצו ככל הנראה לבצע מחיקות נוספות בגין אחזקותיהם בענף. המחיר בו נסחרים הבנקים, כותבים בלאומי, משקף מכפיל הון ממוצע של 0.67 בלבד ומגלם ציפיות למחיקות בהיקפים גדולים. "אם בסופו של יום תרחישי הקיצון באירופה לא יתממשו, נראה כי רמת המחירים הנוכחית של הענף נמוכה משמעותית משוויו הכלכלי".

בית ההשקעות פסגות ניצל את הירידה החדה במניות סלקום והגיע בימים האחרונים לאחזקה כוללת של 4.91% מהון החברה. על פי הדיווח שהוציאה סלקום, פסגות הודיע לה כי הוא מחזיק בכ-4.89 מיליון מניות בשווי של כ-141 מיליון שקל, בהתאם למחיר סגירת המניה ביום חמישי האחרון.

חברת אסם פירסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. החברה הציגה גידול של 2.6% במכירות שהסתכמו ב-1.024 מיליארד שקל. הרווח הנקי של אסם גדל ב-0.7% ל-93 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה אף הוא ב-0.7% והסתכם ב-130 מיליון שקל.

מכירות קבוצת שטראוס ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל, גידול של 16.5% בהשוואה ל-1.8 מיליארד שקל אשתקד. הגידולים הבולטים התבטאו בפעילות חברת הקפה שצמחה ברבעון ב-26%, ובפעילות המטבלים והממרחים הבינלאומית שצמחה ב-30%.

הכנסות אלעד קנדה , בניהולו של שי ברוורמן, עלו ברבעון הראשון של 2012 בכ-14.8% לכ-28 מיליון דולר קנדי, בהשוואה לכ-24.4 מיליון דולר קנדי ברבעון המקביל בשנת 2011. החברה השלימה מסירה של 140 דירות מתוך 146 דירות במסגרת בפרוייקט City Nature.

טבע מעדכנת כלפי מטה את תחזית המכירות והרווח ל-2012. החברה צופה מכירות של 21-20 מיליארד דולר - כלומר ירידה של מיליארד עד 2 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הקודמת שניתנה בדצמבר 2011.

סאני , החברה האם של סקיילקס דרכה מחזיק בן דב בפרטנר, הודיעה בחמישי האחרון כי במהלך הימים האחרונים רכשה חברת מחפשי הנפט של יעקב לוקסנבורג, לפידות, איגרות חוב מסדרות שונות של סאני וסקיילקס בעלות כוללת של כ-35 מיליון שקל. מדובר ב-10% מסך החוב של סאני למחזיקי האג"ח המסתכם בכ-300 מיליון שקל. ההערכות בשוק הן כי לפידות מנסה להשתלט על סאני באמצעות קנייה של החוב ובכך להפוך לנושה מרכזי בחברה שעומדת בפני דרישות לפירעון מיידי מצד הבנקים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully