וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה מיזגה הצעות "חוק התספורות"

צבי זרחיה

29.5.2012 / 14:36

הצעת החוק שהגישו ח"כ זהבה גלאון וח"כ יצחק וקנין להסדרת "תספורות" הטייקונים אוחדה עם הצעה ממשלתית דומה וההצעה המאוחדת תקודם לקראת סוף מושב הקיץ

ועדת החוקה אישרה היום את מיזוג הצעת "חוק התספורות" שהגישה יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, וח"כ יצחק וקנין (ש"ס) עם הצעת חוק ממשלתית דומה שהגיש משרד המשפטים. ההצעה תועלה להצבעה בוועדה ב-11 ביוני 2012 על מנת להשלם את החקיקה עד לסוף מושב הקיץ.

גלאון אמרה כי "זהו סוף לבזאר הטורקי בשוק ההון. החוקים שמוזגו היום מהווים מהפכה של ממש במעורבות הציבור בשוק ההון, ומתערבים היכן שהגופים המוסדיים כשלו בהגנה על חסכונותינו. במקום שבו קרנות הפנסיה מסכימות פעם אחר פעם להסדרי חוב עם תספורות שערורייתיות וממשיכות להלוות כספים לבעלי הון שכושלים בהחזר חובותיהם, אנו קובעים שיש להפקיע את הסמכות מהם, ולהציב מפקח אובייקטיבי מטעם בית המשפט שיקבע האם ההסדר המתגבש משרת את ציבור החוסכים".

גלאון הוסיפה: "הבעיות בהתנהלות המוסדיים בשוק ההון נוצרות מכיוון שהם נשלטים על ידי בעלי הון, וכך מנהליהם משרתים גם אינטרסים עסקיים במקביל לאלה של החוסכים. הפתרון ארוך הטווח טמון בקידום בעלות עמיתים על קרנות הפנסיה וקופות הגמל, בדומה למצב בארה"ב, קנדה, הולנד ומדינות מערביות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully