וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בירידות קלות

רם עוזרי

29.5.2012 / 17:01

בציפייה להתפתחויות באירופה לגבי הישארותה של יוון כחלק מגוש היורו ננעלו השערים בבורסה התל אביבית בירידות קלות. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.3%. מדד הבנקים ירד ב-1.1%

המדדים המובילים בבורסה לניירות ערך בתל אביב נסגרו היום בירידות קלות של כ-0.3%. זאת, בציפייה להתפתחויות באירופה לגבי הישארותה של יוון כחלק מגוש היורו.

החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ברמה של 2.5% זה החודש החמישי לא הפתיעה את המשקיעים. עם זאת, הודעת בנק ישראל מבטאת עליית מדרגה בחשש מפני ההתרחשויות באירופה, ומגדילה את ההסתברות להפחתת ריבית.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 השיל אף הוא 0.3% מערכו. מדד מניות ה בנקים איבד 1.1% מערכו, ומדד מניות ה נדל"ן ירד ב-0.5%. מדדי התל בונד ירדו ב-0.2%-0.1%.

מניית טאואר ריכזה עניין רב היום והתרסקה ב-9% על רקע הפרסום ב-TheMarker על החלטת בנק לאומי ובנק ה פועלים להמיר את חובות החברה למניות. מחזור המסחר במניה עמד על 43 מיליון שקל- פי 7 ממחזור המסחר היומי הממוצע בשנה האחרונה. מניית בזק לעומתה הצליחה לעלות בניגוד למגמת המסחר והוסיפה 4.6% לערכה. זאת בהמשך לעליה של 6% שרשמה אתמול.

מחירי אגרות החוב של קבוצת אי די בי אחזקות רשמו היום ירידה של עד 15%. ההסבר לירידות טמון בשינוי שיטת ההתאמה של מחירי האג"ח לאחר תשלום של ריבית. בבורסה לניירות ערך החליטו לשנות את האופן שבו מחיר האג"ח מותאם כלפי מטה לאחר תשלום כך שהוא יכלול את תשלומי הקרן והריבית. שינוי זה יוצר עיוות בשינוי המחיר.

בנק ישראל הותיר את ריבית חודש יוני ללא שינוי, ברמה של 2.5%. עם זאת, בבנק ישראל רומזים כי בחודשים הבאים תיתכן הורדה של הריבית, וזאת על רקע האירועים באירופה. "אנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים ובפרט נוכח האי ודאות הגוברת במשק העולמי", כתבו בבנק ישראל עם פרסום ההחלטה. האמירה לפיה בפני בנק ישראל עומדת האפשרות לזמן את הועדה המוניטרית להחלטת ריבית גם באמצע החודש מעלה את החשש שבבנק ישראל רואים באופק משבר שיחייב תגובה מיידית.

במישור הפיסקלי, אתמול נודע כי משרד האוצר בוחן הצעה למחול לחברות גלובליות על כשליש לפחות מחבות המס שלהן ולאפשר להן להוציא דיווידנדים מישראל. מקורבים לאוצר אמרו כי לפי ההערכות, בסוף התהליך תקבל המדינה מסים בהיקף של כ-15 מיליארד שקל.

מניות במרכז

בנק מזרחי טפחות הציג הבוקר רווח של 251 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012, עלייה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מניית הבנק טיפסה ב-1%. הבנק הציג תשואה על ההון של 13.6% לעומת 14.3%. הירידה בתשואה על ההון נובעת בעיקר מגידול של 15.2% בהון העצמי של הבנק ל-7.93 מיליארד שקל.

הבנק הציג גם שיעור הפרשות להפסדי אשראי בשיעור של 0.22% (במונחים שנתיים), עלייה קלה לעומת 0.2% ברבעון המקביל אשתקד. היקף ההפרשה להפסדי אשראי הסתכם ברבעון בכ-67 מיליון שקל ומורכב מהפרשות שליליות (הצלחה בגביית חובות שהופרשו בעבר) במגזר משקי הבית ומנגד הפרשה חריגה של 68 מיליון שקל במגזר הבנקאות העסקית.בין השאר, מדובר על הפרשה שרשם הבנק בגין חוב של חברת גנדן מקבוצת אי.די.בי.

מניות התקשורת ימשיכו לרכז עניין לאחר התיקון שרשמו ביום המסחר האחרון. חברת בתי הזיקוק לנפט ( בזן ) שבשליטת ה חברה לישראל של עידן עופר ומפעלים פטרוכימיים של דיוויד פדרמן, דיווחה אמש כי חתמה עם הרשות הפלסטינית על הסכם למכירת מוצרי נפט ואנרגיה למשך שנתיים, בהיקף מוערך של כ-1.9 מיליארד שקל. מדובר באספקת בנזין, סולר ותוצרי נפט נוספים.

במסגרת ההסכם, שהמגעים לגביו נחשפו לראשונה ב-TheMarker לפני כשבוע ימים, תספק בזן 50% מתצרוכת הנפט של הרשות. שאר התצרוכת תסופק על ידי פז נפט .

אגב כך, עקיבא מוזס מנכ"ל כיל מקבוצת החברה לישראל ימונה בשבועות הקרובים ליו"ר חברת בתי זיקוק שגם היא בשליטת החברה לישראל. מוזס (65), המשמש כמנכ"ל כיל ב‑13 השנים האחרונות ואמור לפרוש בקרוב, יחליף את יוסי רוזן (73) שהודיע אתמול על רצונו לפרוש מתפקידו בתום 5 שנות כהונה.

עוד בחברה לישראל: החובות של טאואר יהפכו בקרוב את שני הבנקים הגדולים, הפועלים ו לאומי , לבעלי מניות בחברה. מניית החברה מתרסקת בפתיחת המסחר ב-14% במחזור גבוה. ל-TheMarker נודע כי לאחר מו"מ שנמשך תקופה ארוכה, ואשר בסיומו לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, הודיעו לאחרונה הפועלים ולאומי לטאואר על מימוש זכויותיהם; שני הבנקים פועלים להמרת שטרי ההון של החברה שבהם הם מחזיקים, למניות. בשלב הבא, הבנקים מתכוונים לרשום את המניות למסחר בבורסה ולממשן במנות כדי להחזיר לעצמם מזומנים כנגד החוב של טאוואר. בהנחה שתהיה המרה מלאה של שטרי ההון, הבנקים יחזיקו יותר מ-10% מטאואר.

חברת רדהיל פארמה זינקה אתמול ב-18% לאחר שהציגה תוצאות חיוביות בניסוי קליני השוואתי מכריע בתרופה RHB-103 דפית מסיסה, לטיפול במיגרנה שהחברה מפתחת עם חברת IntelGenx הקנדית.

רדהיל פארמה קיבלה מ-IntelGenx רישיון בלעדי לתרופה זו. הניסוי הקליני המכריע של RHB-103 נערך בקנדה בעקבות שיחות שניהלה רדהיל פארמה עם ה-FDA, ולאחר שקיבלה אישור מרשות הבריאות הקנדית לביצועו וזאת בכפוף לקבלת תוצאות חיוביות של הניסוי הקליני.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully