וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סקטור האנרגיה הוביל את המדדים לעליות

דרור רייך

29.5.2012 / 23:24

מניית פייסבוק ירדה ב-9% נוספים - אל מתחת למחיר של 30 דולרים. מומחה עולמי להערכת שווי חברות: הבנקים שטיפלו בהנפקה פישלו

יום המסחר הראשון של שבוע המסחר המקוצר התנהל במגמה חיובית לאורך כל אורכו ונחתם בעליות שערים במדדים המובילים בהובלת סקטור האנרגיה והחומרים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.1%; מדד S&P 500 טיפס ב-1.25% ומדד נאסד"ק הוסיף 1.2%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.8% לרמה של 1.73%.

בלטו בעליות: אלקואה שהתחזקה ב-3.2%, סנדיסק ב-2.1%, סיטי ב-1.8% ולאס וגאס סאנדס ב-2.3%. ביורדות בלטה פייסבוק שאיבדה היום עוד 9% אל מתחת למחיר של 30 דולר.
מדד קייס-שילר למחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ירד במרץ ב-2.6% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. בפברואר נפל המדד בשיעור שנתי של 3.5%. בחישוב חודשי מחירי הבתים נותרו ללא שינוי במרץ לעומת החודש הקודם, אנליסטים צפו עלייה של 0.2% החודש לאחר שבפברואר עלה המדד ב- 0.15%.

13 מתוך 20 המדינות רשמו ירידה בהשוואה שנתית כאשר העיר אטלנטה הובילה את הירידות צניחה של 18% במחירים באטלנטה. פיניקס רשמה את העלייה הגדולה ביותר במחירי הבתים שטיפסו ב-6.1% במרץ.

ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד זה החודש השלישי ברציפות ל-64.9 נקודות במאי, כך לפי נתוני קונפרנס בורד. המדד נפל מנתון של 68.7 באפריל לרמה הנמוכה מאז ינואר. כלכלנים בסקר של מרקטווץ' צפו נתון של 70 במדד. כאשר הכלכלה צומחת בקצב סביר, בטחון הצרכנים מגיע לרמה של לפחות 90.
הבנקים שטיפלו בהנפקת פייסבוק ובתמחור המניה לפני פתיחת המסחר בה לא נהגו באופן מושחת וקונספירטיבי כפי שסבורים רבים, אלא פשוט פישלו איתה. כך טוען אסוואת דמודראן, פרופסור למימון ופיננסים באוניברסיטת ניו יורק, הנחשב מומחה בעל שם עולמי להערכת שווי של מניות וחברות.
דמודראן הביע הסתייגות מהטענות על קונספירציה שתוכננה על ידי פייסבוק והבנקים שנבחרו כחתמי ההנפקה, בהם מורגן סטנלי. "אני לא קונה את הסיפור הזה", כתב במאמר ב-CNN, "אני לא תופס את הבנקאים האלה כמושחתים, אלא כחדלי אישים. ההנפקה של פייסבוק היא הוכחה לכך שאם חברה רוצה לקבל הערכת שווי נכונה על מניה, מוטב שלא תפנה לבנקים".
בכירי המגזר הפיננסי באירופה כבר מכינים תוכניות מגירה למקרה של יציאת יוון מגוש היורו, משקיעים בשוקי העולם ייאלצו להמתין לפיזור הערפל סביב עתידה לפחות עד תוצאות הבחירות המחודשות שייערכו ב-17 ביוני.

אמש לא התקיים מסחר בבורסות בניו יורק לרגל יום הזיכרון האמריקאי (Memorial Day).

מניות במרכז

RIM, יצרנית הבלקברי, סובלת כבר תקופה ארוכה מירידה חדה בביקוש למוצריה - סמארטפונים וטאבלטים. בשנה האחרונה אף צמחו המלאים של המוצרים במחסני החברה בכ-66% - בכך גובר החשש למחיקה נוספת בערך החברה - השלישית מאז דצמבר. ערך המוצרים של החברה ששוכבים במחסנים עלה ב-18% רק ברבעון האחרון, לפי בלומברג - וזה לא כולל את ערך המוצרים שנמצאים אצל ספקי המשנה של RIM. בדצמבר רשמה החברה מחיקת שווי של 484 מיליון דולר בגין מכשירי הפלייבוק שלא הצליחה למכור ובמרץ הודיע החברה על מחיקת שווי של מכשירי בלקברי בשווי של 267 מיליון דולר.

הסאגה סביב שטרי ההון בחברת טכני טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, הגיעה לסיומה. ל-TheMarker נודע כי לאחר מו"מ שנמשך תקופה ארוכה בין הנהלת החברה לבין הבנקים פועלים ולאומי, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות ולפיכך הודיעו לאחרונה הפועלים ולאומי לטאואר על מימוש זכויותיהם: המרת כל שטרי ההון של החברה שבהם הם מחזיקים (600 מיליון שקל), למניות.

לאחר שרווחיה של פייזר ירדו ב-19% והיא איבדה את הגנת הפטנט על תרופת הלהיט ליפיטור, על ענקית התרופות למצוא פתרון ומהר. פייזר מוכרת את חטיבות המזון לפעוטות ומוצרי בעלי החיים הרווחיות - כדי להתמקד בתחום התרופות. "זו תוכנית מסוכנת", אומרים המומחים.

הורדת תחזית המכירות והרווח של חברת טבע ל-2012, במסגרת שיחת הוועידה שקיים המנכ"ל החדש, ד"ר ג'רמי לוין, גרמה לבנק האמריקאי מריל לינץ' בנק אוף אמריקה להוריד את מחיר היעד למניית החברה מ-55 ל-53 דולר. גרג גילברט, אנליסט במריל לינץ', ציין שהתחזית החדשה משקפת הנחות נמוכות יותר, ואולי גם קלות יותר להשגה, בנוגע למכירותיה של החברה בארה"ב ובאירופה.

הפריוס, המכונית ההיברידית של טויוטה שנחשבה למכונית נישה יוקרתית כאשר הושקה לפני 15 שנה, הפכה למכונית השלישית בפופולריות בעולם. זאת לאחר שמכירותיה הוכפלו והסתכמו ב-247,230 מכוניות ברבעון הראשון. הזינוק במכירות הפריוס, לאחר שנתיים של תקלות בייצור ופגמים שדרשו החזרת מכוניות לטיפול, הזניקו את טויוטה בחזרה למקומה כיצרנית המכוניות הגדולה בעולם במונחי מכירות ברבעון הראשון.

הבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן צ'ייס מכר ניירות ערך רווחיים בהיקף של כ-25 מיליארד דולר בניסיון לשפר את מאזניו, זאת בעקבות הפסדי המסחר שנגרמו לו בפרשת "הלווייתן מלונדון". מנכ"ל ג'יי. פי מורגן, ג'יימי דיימון, אמר החודש כי הבנק מכר אג"ח קונצרניות וני"ע אחרים, ושלשל לכיסו רווחים בסך מיליארד דולר. רווחים אלו סייעו לבנק בכיסוי ההפסד שנגרם מההימור הגדול שביצע סוחר אחד של הבנק בלונדון, ברונו איקסיל. ההפסד שגרם איקסיל לבנק מוערך ב-2 מיליארד דולר לכל הפחות והביא לירידה של 18% במניית הבנק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully