וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל הפסידה 1.5 מיליארד שקל ברבעון

ערן אזרן

30.5.2012 / 8:27

מהדו"חות הרבעוניים של חברת החשמל עולה כי הכנסותיה גדלו ב-25% והגיעו ל-6.5 מיליארד שקל אך ההוצאות הגדלות על דלק הביאו את החברה להפסד

חברת החשמל רשמה במהלך הרבעון הראשון של 2012 הפסד נקי של כ-1.5 מיליארד שקל - כך עולה מהדו"חות הרבעוניים של החברה שפורסמו הבוקר. מדובר במעבר להפסד לאחר שברבעון המקביל רשמה החברה רווח נקי של 147 מיליון שקל.

הכנסות חברת החשמל גדלו במהלך הרבעון ב-25% ל-6.5 מיליארד שקל. הגידול הוא תוצאה של העלייה במחירי החשמל לציבור (794 מיליון שקל) וכן כתוצאה מגידול בצריכה על ידי המשק (509 מיליון שקל).

חיים במתח: תושבי אור עקיבא עדיין חשופים לקרינה. שלומי גבאי
במהלך התקופה רשמה חברת החשמל תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 975 מיליון שקל/שלומי גבאי

למרות הגידול בהכנסות, ההוצאה על דלקים זינקה במהלך הרבעון יותר מפי שתיים – מרמה של 2.2 מיליארד שקל ל-5.1 מיליארד שקל הרבעון. כתוצאה מכך, הרווח הגולמי של החברה קטן מ-1.1 מיליארד שקל ל-537 מיליון שקל בלבד (ירידה של 54%).

מה שתרם עוד לשחיקה ברווח הן רישום הוצאות התשלום לפנסיונרים שזינקו מ-141 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-1.5 מיליארד שקל הרבעון (עלייה של 963%). השינוי נובע מהסכם השכר החדש שנחתם עם הממונה על השכר באוצר, לפיו הוצמדה פנסיית העובדים למדד המחירים לצרכן. היקף המחויבות לפנסיה של חברת החשמל גדל מ-15.4 מיליארד שקל ל-19.6 מיליארד שקל הרבעון.

במהלך התקופה רשמה חברת החשמל תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 975 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף שלח 1.6 מיליארד שקל, לעומת 5.3 מיליארד שקל בסוף הרבעון הקודם.

בתקופת הדו"ח הנפקיה החברה אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, וכעת כלל היקף התחייבויותיה באג"ח עומדים על 40.5 מיליארד שקל. אתמול דווח כי חברת החשמל תצא באמצע יולי לגיוס של 3 מיליארד שקל בהנפקה ציבורית לאחר שקיבה ערבויות לגיוס מהמדינה.

לקראת ההנפקה הודיעה מידורג על הותרת דירוג האג"ח ברמה של Aa3(דירוג גבוה מאוד), אך על שינוי אופק הדירוג מיציב לשלילי. לפי הודעת מידרוג, החברה תמשיך לסבול משחיקה בתזרים המזומנים ומנזילות נמוכה, על רקע הפסקת הספקת הגז ממצרים והידלדלות מאגר ים תטיס.

האופק השלילי הוצב עקב "הרעה משמעותית ביחסי האיתנות ובתזרים מפעילות, כפועל יוצא ממשבר הגז המחמיר". עוד ציינה מידרוג כי "מימון הגירעון התזרימי בחוב חיצוני מגביר את תלות החברה במקורות מימון ומקטין את גמישותה ואיתנותה". את הגורם המקזז לסיכון תלתה מידרוג בקשר שבין המדינה לחברה, המוערך על ידה כ"גבוה מאוד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully