וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטי ההסכם להקמת בית חולים באשדוד לא ייחשפו

רוני לינדר-גנץ

30.5.2012 / 9:44

משרד האוצר מסרב לפרסם את פרטי ההסכם שנחתם עם אסותא לבניית והפעלת בית החולים באשדוד. אסותא מצידה מסרבת לפרסם את הסכם המימון שחתמה עם בנק לאומי

בטקס חגיגי במעמד שרי האוצר והבריאות, ראש עיריית אשדוד ויו"ר אסותא, נחתם אתמול ההסכם להקמת והפעלת בית חולים של אסותא באשדוד שבנייתו אמורה להסתיים בעוד חמש שנים בדיוק, במאי 2017. בנוסף נחתם ההסכם למימון חלקה של אסותא בפרויקט בין אסותא לבנק לאומי.

עם זאת, הציבור לא יכול לבחון את ההסכמים או לדעת מה הם מכילים. בקשת TheMarker ממשרד האוצר לקבל את ההסכמים נענתה בסירוב. באשר להסכם המימון, השיבו באוצר כי מדובר בהסכם מסחרי בין שני גופים פרטיים (אסותא ובנק לאומי), והמדינה אינה צד לו. גם פנייה לאסותא לקבלת ההסכם נענתה בסירוב. לגבי הסכם ההקמה וההפעלה, השיבו באוצר כי אינם יכולים להעביר את ההסכם, שכן הוא מכיל סודות מסחריים של גוף פרטי (אסותא). באוצר הפנו את TheMarker להגיש בקשה במסגרת חוק חופש המידע, שבמסגרתה תפנה המדינה לאסותא כדי לקבל את רשותה לחשיפת ההסכם.

חתימת הסכם הפיתוח למימון בית החולים באשדוד. דוברות משרד האוצר, ספק 500
הציבור לא יבחן את ההסכם/ספק 500, דוברות משרד האוצר

בשורה התחתונה, מעבר לתמונות חגיגיות של חתימה אין כל יכולת לדעת מה כולל ההסכם, ושאלות עקרוניות - כמו למה התחייבה אסותא בפני בנק לאומי כדי לקבל את ההלוואה; האם השר"פ (שירות רפואי פרטי) שיופעל באסותא אשדוד ועומד במרכזה של עתירה לבג"ץ נכלל בהסכמים ובאיזה היקף; ואלה פרטים חשובים שטרם פורסמו נכללים בהסכמים - נותרות ללא מענה.

בניית בית החולים באשדוד צפויה להתחיל בעוד שנה ולהסתיים במאי 2017. עלות ההקמה מוערכת בכ-650 מיליון שקל, מהם 487.5 מיליון שקל (75% מעלות הפרויקט) תממן המדינה ואת היתר אסותא עצמה, בין היתר באמצעות הלוואות מבנק לאומי. בנוסף, הוענקו לאסותא הטבות בתשלומי הפיתוח ובהיטלי הארנונה לעיריית אשדוד בסך של כ-100 מיליון שקל.

נגד המדינה ואסותא תלויה ועומדת עתירה של מספר ארגוני זכויות אדם כנגד ההיתר שניתן לאסותא להפעיל שר"פ בבית החולים החדש בהיקף של 25% מפעילותו, דבר שנאסר כיום על בתי החולים הציבוריים ומתקיים רק בבתי החולים הירושלמים הדסה ושערי צדק.

יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר, אמר אתמול כי "חמש שנים מהיום ניפגש כולנו באשדוד ונחנוך את בית החולים המתקדם בישראל, שהתושבים ייחלו לו במשך כל כך הרבה שנים. בכוונתנו להכניס כל טכנולוגיה חדשה, לגייס את מיטב הרופאים במדינה ולהקים בית חולים קהילתי שיפעל למען הקהילה בשיתוף הקהילה, ויעניק שירותים לכל תושבי אשדוד והסביבה ללא יוצא מן הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully