וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטן גב: להחליף את טורקיה לא רק ביוון וקפריסין

רינה רוזנברג

30.5.2012 / 14:19

טורקיה כבר לא יעד מועדף, יוון וקפריסין לא מצליחות למלא את החסר וסוכני הנסיעות מתחילים לשווק יעדים רחוקים יותר כיעד לחופשות הקיץ. איפה כדאי להשתזף וכמה זה יעלה

עד לפני שנתיים היתה טורקיה היעד המועדף על ישראלים לחופשת בטן-הגב החביבה עליהם. ואולם מאז אירועי המשט לעזה העתיקו רבים את מקום חופשתם מטורקיה ליעדים אחרים - בעיקר רודוס וכרתים.

למרות זאת, יוון ויעדים קרובים אחרים, כמו קפריסין ובורגוס, לא הצליחו למשוך את מסת הישראלים שפקדו את טורקיה בשנים הטובות. כעת מנסים הסיטונאים למלא את מקומה של טורקיה באמצעות חבילות נופש ביעדים רחוקים יותר - המציעים גם הם פיסת חוף, שמש ומלון מפנק ועונים על ההגדרה "חופשת בטן-גב".

"הנופש בסגנון בטן-גב ביעדים אירופיים תופס פלח שוק גדל והולך בכל שנה", מאשר אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף. "אלה יעדים שעד לפני שנתיים הגיע אליהם מספר ישראלים נמוך, והוא גדל מאוד בתקופה האחרונה. הסיבה לשינוי היא שהישראלים כבר לא נוסעים לטורקיה. חלק לא מבוטל מהם כבר היו באיי יוון בשנתיים האחרונות, והם מחפשים יעדים חלופיים".

גלית זכאי, מנהלת השיווק בחברת אשת טורס, מוסיפה: "מצד אחד, זה מאתגר את הסיטונאים לחפש יעדים חדשים בכל שנה; מצד שני, קשה למצוא יעדים שמצליחים לענות על הצרכים של הנוסע הישראלי בסוג כזה של נופש: זמן נסיעה קצר, מזג אוויר מתאים, עלויות שפויות וגם טיול במתכונת שמשלבת בטן-גב, שופינג, טיולים ובילויים".

ואולם מתכונת החופשה והאטרקציות שמציע אתר הנופש אינם הפרמטר היחיד שקובע את רמת הביקוש של הישראלים. סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, מסביר כי שיקול קריטי בבחירת יעד החופשה והפופולריות שלו הוא קיומה של טיסה ישירה ליעד. קרסו מציין למשל את המקרה של האי קורסיקה, הנמצא צפונית לסרדיניה שבאיטליה. "זה אי מדהים, אבל אין אליו טיסה ישירה וההתעסקות בהגעה לשם מוציאה לאנשים את החשק לנסוע", הוא אומר.

"כשאתה נוסע למקסיקו, אתה יודע שאתה הולך למסע וזה לא משנה לך אם תצטרך להחליף טיסות, אבל בנופש בסגנון בטן-גב אתה רוצה חופש קל וזול, עם סידורי העברה למלון שמחכים לך בשדה התעופה", מוסיף קרסו.

"ברגע שאנחנו וסיטונאים אחרים התחלנו לשווק יעדים כאלה, הפעלנו טיסות צ'ארטר ישירות ללא עצירות ביניים, כדי שזה יהיה זול יותר ללקוח. "כך לדוגמה, כדי להגיע לקוסטה דל סול מלגה, צריך לקחת טיסה פנימית מברצלונה או מדריד. לניס צריך להגיע דרך פריז. לסיציליה צריך להגיע דרך רומא.

"אנחנו עוקפים את הטרטור הזה באמצעות הפעלת טיסות צ'ארטר. אם לכרתים לא היתה טיסה ישירה והיינו צריכים להגיע לשם דרך אתונה - זה לא היה אפקטיבי באותה מידה", מסביר קרסו.

לא חייבים להישאר במלון

לדברי קשדן, היתרון של כמה מהיעדים האלה הוא היכולת שלהם להציע שילוב של אטרקציות. "כך למשל, אם רוצים לשלב נופש במלון עם טיול של יום או יומיים, 50 דקות מקוסטה ברווה נמצאות שדרות הרמבלס שבברצלונה, ואפשר ליהנות מבילוי בעיר אירופית. לחילופין, במרחק שעתיים נסיעה מאגם גארדה שבצפון איטליה אפשר לבקר בוונציה או בפארק השעשועים גארדה-לנד", הוא אומר. זכאי מדגישה: "אם לקוח מבקש רק לרבוץ בבריכה של בית המלון - אז אלה לא היעדים בשבילו. בשביל זה יש את כרתים ורודוס".

החופשות ביעדים האירופיים יקרות יותר מנסיעה ליעדי אגן הים התיכון משתי סיבות, כפי שמסביר מנכ"ל חברת קווי חופשה, עמי כהן. "ראשית, חופשה כזו בדרך כלל ארוכה יותר מנופש ביוון. ביעדי הים התיכון רוב החבילות המוצעות הן לארבעה הלילות, וביעדי אירופה החבילות הן לרוב לשבעה לילות, מתוך מחשבה שמי שכבר בוחר לטוס לאירופה ולבזבז חצי יום בטיסה הלוך וחצי יום בטיסה חזור, בטח ירצה לשהות שם יותר זמן, מה שיבוא לידי ביטוי במחיר הכולל", הוא אומר.

חופשות באירופה. TheMarker
חופשות באירופה/TheMarker

"סיבה נוספת היא שהיעדים האירופיים רחוקים יותר, ולכן גם עלות הטיסה אליהם יקרה יותר. יש הבדל מהותי בין טיסה של ארבע-חמש שעות, לבין טיסה של שעתיים לאגן הים התיכון", אומר כהן. זכאי מוסיפה כי גם עלות שירותי הקרקע עושה את ההבדל. לדבריה, ההוצאות של בתי המלון באירופה גבוהות יותר מאלה ביוון, ובטח בטורקיה, וזה משליך על המחיר הסופי.

אז מה יציעו לכם סוכני הנסיעות כשתבקשו חופשת בטן-גב משפחתית בבית מלון שאינו נמצא ביוון? היעד הבולט ביותר הוא קוסטה ברווה בספרד, אבל חוץ ממנו יש יעדים נוספים: חצי האי קרים, אגם גארדה, ניס, מלגה, סיציליה, אופטיה שבקרואטיה, בטומי שבגיאורגיה ועוד. עם זאת, אל תצפו לקבל מבחר גדול מדי של חבילות נופש הכוללות טיסה ומלון. לרבים מהיעדים יוכלו להציע לכם שתיים-שלוש חבילות למלונות ספציפיים, בתאריכים קבועים מראש לפי מחזורי טיסות.

מי שמעוניין להגדיל את המבחר שסוכני הנסיעות מציעים מבחינת בתי המלון, יכול לנסות להרכיב חבילת נופש בעצמו, עם מלונות אחרים באותו דירוג כוכבים. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאחד מהאתרים ברשת המאפשרים הזמנת חדרים בבתי מלון - כמו booking ,expedia אלדין טראוול או hotelscombined (המאגד חלק מהאתרים האלה ומציע השוואת מחירים ביניהם) - ולהזמין את הלינה במלון באמצעות האתר.

הרכבת חבילה באופן עצמאי, הכוללת טיסה ומלון שונים מאלה שמציעים סוכני הנסיעות אבל באותה רמת כוכבים, עשויה להוזיל את העלויות בחלק מהמקרים, ובמקרים אחרים להיות יקרה יותר. כך למשל, חבילת נופש לזוג עם שני ילדים, לשישה לילות באוגוסט באגם גראדה באיטליה במלון ארבעה כוכבים, תעלה דרך סוכן 21,417 שקל - ואילו בהרכבה עצמית עם מלון אחר ברמת ארבעה כוכבים כולל ארוחת בוקר, תעלה 20,623 שקל. לעומת זאת, חבילת נופש בסיצילה דרך סוכן לשישה לילות כולל ארוחת בוקר תעלה 15,080 שקל, ואילו בהרכבה עצמית עם מלון אחר באותה רמה - המחיר יתייקר בכמעט 3,000 שקל.

כדאי גם לזכור שחבילות נופש כוללות בדרך כלל העברות משדה התעופה לבית המלון, ואם אתם מרכיבים את החבילה לבד תצטרכו לדאוג בעצמכם לתחבורה למלון.

גם ניסיון להרכיב חבילה באופן עצמאי עם אותו בית המלון שמציעים הסוכנים בחבילת הנופש לא תמיד משתלם, והסוכנים שבנו את החבילה קיבלו מחיר טוב יותר. כך לדוגמה, חבילת נופש הכוללת טיסה ושהייה למשפחה במלון שרתון בבטומי גאורגיה לשבעה לילות, תעלה 18.5 אלף שקל אם רוכשים את החבילה אצל סוכן הנסיעות, ואילו בהרכבה עצמית המחיר עשוי להגיע ל-27 אלף שקל. לעומת זאת, ביעדים אחרים כמו אופטיה שבקרואטיה, הזמנה עצמאית ונפרדת של מקומות באותו המלון ואותה הטיסה הובילה לחיסכון של יותר מ-2,000 שקל למשפחה.

בשורה התחתונה, בגלל ההיצע הדל יחסית של חבילות הנופש באזורים אלה, מומלץ לערוך בדיקת מחירים לפני שמזמינים חבילת נופש ואורזים את בגדי הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully