וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מעיבה על אחד העם: המסחר נחתם בירידות

ואדים סבידרסקי

30.5.2012 / 16:52

על רקע התפטרותו של נגיד הבנק המרכזי הספרדי נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. מדדי ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.7% כל אחד ואילו מדד הבנקים ירד ב-1.7%

המסחר בת"א נחתם היום בירידות שערים על רקע התפטרותו של נגיד הבנק המרכזי הספרדי ולמרות המגמה החיובית בוול סטריט אמש. כמו כן, עונת הדיווחים הכספיים המסכמים את פעילותן של החברות הרשומות למסחר בת"א מגיעה לסיומה, ובמהלך היומיים הקרובים ירכזו עניין הדיווחים האחרונים, במיוחד סקטור הבנקים.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 איבדו 0.7% מערכם כל אחד ומדד מניות הבנקים ירד ב-1.7%. מדד מניות נדל"ן נחלש ב-0.3% גם הוא. סמוך לשעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על ירידות עד 0.5% בפתיחת המסחר בוול סטריט.

נגיד הבנק המרכזי של ספרד, מיגל אנחל פרננדס אורדונס, הודיע כי יעזוב את תפקידו חודש לפני תאריך היעד ויותיר את מחליפו בתפקידו לשכנע את המשקיעים כי הבנקים במדינה לא יזדקקו סיוע בינלאומי. אורדונס נפגש עם ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי אתמול וראש הממשלה גיבה את החלטתו לעזוב את התפקיד ב-10 ביוני במקום ב-12 ביולי, כך פרסם הבנק המרכזי במדריד.

תשואות אג"ח ממשלת ספרד לעשר שנים עולות ב-0.07% ל-6.52% לאחר שחברת דירוג האשראי איגן ג'ונס חתכה את דירוג האשראי של ספרד בפעם השלישית בחודש האחרון. החברה הורידה את דירוגה של ספרד ל-B לעומת דירוג קודם של BB מינוס בעקבות ההחמרה בתחזית הפיננסית של המדינה.

בזירת המקרו האמריקאית יתפרסם היום הנתון ממגזר הנדל"ן האמריקאי המעיד על מצבם של הזמנות הקיימות לבתים בארה"ב בחודש אפריל. קונסנזוס הכלכלנים צופה עלייה של 3.1% במדד בהשוואה לעלייה של 4.1% שנרשמה בחודש מארס.

מניות בולטות

מניית ביטוח ישיר התחזקה היום בכ-8% ונסחרה במחזור חריג של למעלה מ-43 מיליון שקל, לעומת מחזור המסחר היומי הממוצע של 0.5 מיליון שקל. על פי הערכות בשוק, החברה מבצעת רכישת מניות עצמית בהיקף הדומה למחזור המסחר הנוכחי.

בחצי השנה האחרונה פועלים בצור שמיר באינטנסיביות להקטנת אחזקות הציבור במניית ביטוח ישיר, כדי להקל על מחיקתה בעתיד באמצעות הגשת הצעת רכש מלאה או הצעה להחלפת מניות ביטוח ישיר במניות החברה האם, צור שמיר. המטרה היא להבטיח שלאחר היענות חלקית להצעת הרכש שתוגש, ייוותרו בידי הסרבנים פחות מ-5% ממניות החברה - מה שיאפשר לצור שמיר לבצע מחיקה כפויה של המניה מהבורסה. בספטמבר-אוקטובר 2011 רכשה צור שמיר בבורסה, בכמה שלבים, כ-10% ממניות ביטוח ישיר והגיעה לאחזקה של 69.2% בחברה.

חברת האחזקות, החברה לישראל בשליטת משפחת עופר סיימה את פעילותה ברבעון הראשון של שנת 2012 עם הפסד בסך של כ-82 מיליון דולר, הגדול ב-43% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2011. את עיקר ההפסד לחברה תרמה חברת הספנות צים, אשר סיימה את שלושת החודשים הראשונים עם הפסד המיוחס לבעלים של 163 מיליון דולר, מדובר בהפסד הגדול בכ-46% לעומת ההפסד ברבעון הראשון של שנת 2011.

חברת אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן, קיבלה ממינהל הרכש במשרד הביטחון הזמנת המשך בהיקף של 30 מיליון דולר לשילוב מערך מטוסי הקרב מסוג F-15 במרכז לאימון משימתי שהיא מקימה עבור חיל האויר.

חברת הביטוח כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה הבוקר כי הוארכה התקופה לחתימה על ההסכם למכירת החברה הבת גארד, הפועלת בארה"ב בתחום הביטוח, עד לסוף שבוע הבא (8 ביוני). זאת בהתאם לבקשתה של החברה הרוכשת. היום הסתיימה תקופה של 45 יום שהוקצתה להשלמת המכירה, במהלכה אמורה הייתה הרוכשת להשלים בדיקת נאותות ולחתום על הסכם מכירה מפורט.

אורד תספק מערכות ביטחון בהיקף של 16 מיליון שקל לחברה גדולה מהתעשייה הכימית. הפרויקט, שיתבצע באתר של המזמינה, צפוי להימשך כשנה וחצי ויבוצע על ידי חברת הבת של אורד, אורד מערכות בקרה. הפרויקט כולל התקנה של מערכות להגנה היקפית, מערכות לבקרת כניסה וטלוויזיה במעגל סגור. תמורת העבודה תקבל אורד תשלומים חודשיים ותוענק אחראיות עד לסיום הקמת המערכת לתקופה של שנה נוספת.

חברת ההחזקות קרדן אן.וי הפסידה 13 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה לרווח של 4 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2011. הגורם העיקרי להפסד ברבעון החולף היה הפסד של 11 מיליון יורו במגזר הבנקאות, והאשראי הקמעוני שסבל מהידרדרות נמשכת באיכות תיק האשראי הקמעוני בבולגריה.

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד מקבוצת בנק לאומי דיווחה הבוקר על רווח נקי של 45 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012 במונחים שנתיים הסתכם ב-17%, בהשוואה ל-18% ברבעון המקביל אשתקד.

פרוטרום הציגה מחזור מכירות שיא של 151 מיליון דולר - גבוה ב-25% מהרבעון המקביל ב-2011. בשורה התפעולית, הציגה החברה הרבעון הראשון הטוב ביותר אי פעם מבחינת הערך האבסולוטי, ודיווחה על רווח אשר נבעה מפעילותה השוטפת של כ-18 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 16.5 מיליון ברבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully