וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: ספרד לא עומדת ביעד התקציב

סוכנויות הידיעות

30.5.2012 / 21:19

דו"ח הנציבות האירופית שפורסם היום טוען כי גם צרפת לא עושה די, וצפוי להיות הראשון שהוא בעל תוקף חוקי מחייב

הנציבות האירופית פירסמה היום דו"ח הכולל ניתוח של המצב הכלכלי של כל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי, והמלצות מדיניות לממשלותיהן. ההמלצות יקבלו תוקף חוקי מחייב לאחר אישורן הצפוי על ידי מנהיגי האיחוד האירופי בפגישתם המתכוננת בסוף יוני. זו הפעם הראשונה בה אי עמידת המדינות ביעדי והמלצות הנציבות עלולה לגרור סנקציות, ובכלל זה קנסות של עד 0.2% מהתמ"ג על מדינות בגוש היורו שלא ינקטו בצעדים הנדרשים כדי לעמוד ביעדים.

בחלק בדו"ח שעוסק בספרד נאמר כי למרות תוכנית צנע בהיקף של 27 מיליארד יורו שעליה הודיעה ממשלת ספרד השנה, הממשלה עדיין לא עשתה די כדי לעמוד ביעדי התקציב שקבע האיחוד האירופי, ותידרש לבצע העלאות מסים וקיצוצים נוספים בהוצאות.

"ספרד ממשיכה להתמודד עם אתגרי מדיניות חשובים בעקבות התפוצצות בועת הדיור והאשראי", נאמר בדו"ח. "קיצוצים נוספים בתקציב ומשמעת תקציבית ברמת השלטון המקומי חיוניים לשבת אמון השווקים ולבלום את הגידול המהיר בחובות הממשלה".

על פי היעדים שקבע האיחוד האירופי, נדרשת ממשלת ספרד לצמצם את הגירעון בתקציבה לרמה של 3% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) עד שנת 2013, לעומת גירעון של 8.9% מהתמ"ג בשנת 2011.

הנציבות האירופית, המחזיקה כעת בסמכויות חדשות לקנוס ממשלות אירופיות שאינן עומדות ביעד הגירעון בתקציב, ציינה בדו"ח כי גם ממשלת צרפת לא עשתה די כדי לעמוד ביעד של צמצום הגירעון בתקציב ל-3% מהתמ"ג בשנה שהבאה. "קיצוצים בתקציב ממשיכים להיות יעד המדיניות המרכזי של צרפת", נאמר בדו"ח. "לאור המתיחות ביחס לחובות ממשלתיים, הרשויות בצרפת צריכות לפרט אלו צעדים נדרשים כדי לוודא שהגירעון המופרז בתקציב יצומצם עד שנת 2013 בהתאם להמלצות האיחוד האירופי".

הדו"ח שיבח את ממשלת איטליה, אולם הוסיף כי עדיין נדרשים קיצוצים בהוצאות הממשלה, ושינויים בשוקי העבודה ובמדיניות המסים. אפילו גרמניה לא חמקה מביקורת, ודו"ח הנציבות ביקר את הממשלה על כך שאינה עושה די כדי להתמודד עם בעיות תקציביות ארוכות טווח שנובעות מהזדקנות אוכלוסיית גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully