וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת החיסול בקיקה: 5,000 קונים השאירו 1.5 מיליון שקל בקופות

עדי דברת-מזריץ

30.5.2012 / 21:30

עובדי קיקה טוענים כי ההנחות שהוצעו במכירת החיסול הן אחיזת עיניים. בכל התקופה שבה פעלה קיקה בישראל המכירות הסתכמו ב-5 מיליון שקל בחודש בלבד

"זה כבר הגיע למצב של סכנה לנוכחים בחנות. האנשים שנכנסו לחנות יוכלו להישאר בחנות עד השעה שמונה בערב", כך מסר בדקות האחרונות אלון כהן, המפרק של קיקה, לאחר שהחליט בשעה 17:00 שלא להכניס אנשים נוספים לחנות.

לדברי המפרק הזמני אלון כהן, נכון ל-19:30 נכנסו לחנות כ-5,000 איש והמכירות עמדו על כ-1.5 מיליון שקל. הלקוחות שנמצאים בחנות יוכלו להישאר עד 21:00, כך שמכירות היום צפויות להסתכם לדברי המפרק הזמני על כ 1.75 מיליון שקל.

מכירת חיסול בקיקה. דרור עינב
"אם הציבור היה מגיע כמו היום, כולנו היינו עובדים". המונים צובאים על דלתות קיקה/דרור עינב

ובזמן שמכירת החיסול מתבצעת, עובדי קיקה טוענים כי המחירים שהוצעו היום במכירה כלל לא היו מחירי מציאה וכי ניתן היה למצוא מחירים דומים גם קודם לכן. בקבוצת פייסבוק הסגורה לעובדי קיקה לשעבר כתבה אחת העובדות בדיון בנושא מכירת החיסול: "המחירים היו אותם מחירים, הרי המבצעים תמיד היו, אם הציבור היה מגיע כמו היום, כולנו היינו עובדים". עובד אחר לשעבר כינה את מכירת החיסול "מכירת חיסול עאלק".

"אם לפני סגירת החנות מוצר היה ב-30% הנחה אז ההנחה של 50% היא מהמחיר המלא ולא מהמחיר מבצע", הודה רפאל לוגסי, מנהל מחלקת ריהוט בחנות.

בכיר בחברה אמר בנושא ל-TheMarker כי "לפני פסח רוב החנות היתה ב-30%-40% הנחה ובמחלקות שינה בפברואר היה מבצע של קנה ב-1,500 שקל ושלם ב-1,000 שקל. עכשיו החזירו את מחיר המחירון ועליו עשו 50% כך שבמקרים לא מעטים הלקוח מקבל הנחה פחותה. בתחום הריהוט למשל אתה קונה ברוב המקרים מוצר שנמצא בתצוגה כבר תשעה חודשים אז בכל מקרה היו מוכרים אותו בהנחה של 50%. בקומת התינוקות לא היו מבצעים כמעט אז 40% הנחה זאת הנחה אמיתית אבל בהרבה מוצרי טקסטיל, כלי בית ודקורציה היתה הנחה של 30% לפני הסגירה אז עכשיו זה בהנחה של 60%".

תשעה חודשי הריון

בתשעת החודשים בהם פעלה קיקה בנתניה לא זכתה החנות לראות אלפי קונים משולהבים כמו היום ב-12 בצהריים, עת שנפתחה למכירת חיסול שתימשך כחודש עד לסגירת החנות. משעה עשר בבוקר חיכו לפתיחה מחוץ לחנות מאות לקוחות. עם פתיחת הדלתות הם הסתערו פנימה ושעטו לקומות העליונות, שבהן נמכרים הרהיטים ומוצרי התינוקות. 99% ממוצרי החנות נמכרים בהנחות של 50%.

כבר עד השעה 15:00 בצהריים נכנסו לחנות מעל 2,000 איש והשאירו בקופות כ-700 אלף שקל. "זה מעודד, התור לקופות כבר מגיע עד לקומה השנייה. בכל התקופה שקיקה פעלה היא מכרה ב-5 מיליון שקל בחודש שלם. כנראה שהרעש התקשורתי עזר וגם העובדה שמחירים עכשיו יותר שפויים", אמר כהן. בעקבות ההסתערות הופסקה כניסת קונים חדשים לחנות.

מלבד קונים משולהבים הגיעו לחנות גם אינספור לקוחות שרכשו מוצרים ושילמו עבורם מחיר מלא או מקדמה של 35% ואף יותר וטרם קיבלו את הסחורה. הם עמדו בעמדת שירות הלקוחות שם התלוננו על יחס לקוי מאז נסגרה החנות לפני כשלושה שבועות. בעמדת שירות הלקוחות ניסו לבדוק האם הפריט שרכשו נמצא בחנות, ובמידה שירצו לקבלו יצטרכו לרוכשו כמו לקוח רגיל ולשלם עליו את מחיר המבצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מכירת חיסול בקיקה. דרור עינב
כבר עד השעה 15:00 בצהריים נכנסו לחנות מעל 2,000 איש והשאירו בקופות כ-700 אלף שקל/דרור עינב

הלקוחות זועמים על המכירה המוקדמת לעובדים

הלקוחות התרעמו גם על המכירה המוקדמת שהתנהלה אתמול. המפרק הזמני כהן הסביר כי מכירת ההרצה לעובדים ובני משפחתם התנהלה במתכונת של 'חבר מביא חבר' כדי לבדוק את מערכות המחשוב והקופות ולראות שהכל מוכן לקראת מכירת החיסול לקהל הרחב. עוד טרם כניסת הלקוחות לחנות בשעה 12 ניתן היה למצוא שלטי 'נמכר' על חלק מהמוצרים - עדות ליום המכירה המוקדמת יום קודם לכן.

כהן מספר כי במכירה המוקדמת נרשמו 1,100 פעולות קופה בסכום של כמעט 1.5 מיליון שקל. כלל המלאי של קיקה מסתכם לדבריו בכ-23 מיליון שקל. "הגעתי אתמול וראיתי שמכניסים אנשים. סיפרתי בכניסה את הסיפור שלי - קניתית סלון שלא קיבלתי ושילמתי עליו 6,400 שקל - רציתי לראות אם הוא נמצא בחנות אבל לא נתנו לי להיכנס", סיפר עטיה קוונטינו. "כבר חודש אני מנסה להתקשר לשירות לקוחות אבל אף אחד לא עונה ואין יחס".

"זה פשוט שוד לאור יום. הם היו צריכים לפתוח את החנות בהתחלה ללקוחות ששילמו ולא קיבלו סחורה. ההורים שלי הזמינה מיטה וארון ושילמו כמה אלפי שקלים ולא קיבלנו מענה לא במייל ולא בטלפון", מספר סטיבן בן ה-15, בשעה שמהמתין לאביו ואחותו בדלפק שירות הלקוחות.

בחנות נמצאים כ-90 מעובדי החברה, כש-170 כבר קיבלו מכתבי פיטורים והיתר יפוטרו אחרי המכירת חיסול. "אני מחפשת עבודה במרץ. אהיה מוכנה אפילו לשטוף כלים", אמרה בחצי הומור עובדת החנות, וסיפרה כי הודיעו לה על הפיטורים ביום חתונתה לפני שבוע.

במקום נמצאים ארבעה שוטרים ובנוסף 14 מאבטחים הנושאים נשק כדי למנוע מהומות. כך למשל, מנעו כניסת אנשים מפתח שיועד ליציאה מהחנות בלבד ואף סירבו להכניס נשים בהריון או עם תינוקות שביקשו שלא לחכות בתור.

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully