וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בחודש הגרוע מספטמבר; התשואה על האג"ח בארה"ב בשפל

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

30.5.2012 / 23:35

התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב צנחה ל-1.62%; מדד S&P 500 נפל ב-6% מתחילת מאי; מרק צוקרברג הפסיד על הנייר 5 מיליארד דולר מאז הנפקת פייסבוק

בורסות וול סטריט נסגרות במגמה שלילית, ומדד S&P 500 נמצא בדרכו לנפילה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר, על רקע חששות כי יוון תפרוש מגוש היורו והתייקרות עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה. נתונים מאכזבים על שוק הדיור בארה"ב הכבידו אף הם על המדדים. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב נפלה לשפל.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.3%; מדד S&P 500, אשר צנח ב-4.7% מתחילת חודש מאי ועד אתמול, איבד 1.4%; מדד נאסד"ק נסוג ב-1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.11% לרמה של 1.62% - הרמה הנמוכה מעולם.

בורסה ניו יורק. GettyImages
התשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.11% לרמה של 1.62% - הרמה הנמוכה מעולם/GettyImages

נתונים מאכזבים בשוק הדיור בארה"ב

החוזים למכירת בתים בארה"ב צנחו בחודש אפריל ב-5.5% לעומת החודש הקודם - ירידה ראשונה זה ארבעה חודשים - לאחר עלייה של 3.8% בחודש מארס, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה כי מספר החוזים יישאר ללא שינוי באפריל, לאחר זינוק של 4.1% שעליו דווח במקור במארס.

עם זאת, החוזים למכירת בתים בארה"ב עדיין גבוהים ב-14.7% לעומת חודש אפריל 2011. "החוזים למכירת בתים גבוהים מרמתם בחודש המקביל בשנה הקודמת זה החודש ה-12 ברציפות", אמר הכלכלן הראשי של NAR, לורנס יאן, בעת פרסום הדו"חות. "נמשכת תנופת ההתאוששות בשוק הדיור", הוסיף.

חששות משבר החוב באירופה

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, גברו החששות מפני החרפה במשבר החוב בגוש היורו, לאחר שהתשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים התקרבה לרמה של 7% - רמה שבה מדינות אחרות בגוש היורו שנקלעו לחובות - יוון, אירלנד ופורטוגל - נאלצו לבקש סיוע חיצוני. בה בעת, התשואה על האג"ח המקבילות של ממשלת איטליה חצתה את רמת 6% בראשונה מאז ינואר.

חברת דירוג האשראי איגן ג'ונס חתכה את דירוג האשראי של ספרד בפעם השלישית בתוך חודש, והורידה את דירוג ספרד לדרגת B לעומת דירוג קודם של BB מינוס, בעקבות ההחמרה בתחזית הפיננסית של המדינה.

נגיד הבנק המרכזי של ספרד, מיגל אנחל פרננדס אורדונס, הודיע היום כי יעזוב את תפקידו חודש לפני תאריך היעד ויותיר את מחליפו בתפקידו לשכנע את המשקיעים כי הבנקים במדינה לא יזדקקו סיוע בינלאומי. אורדונס ספג ביקורת על תפקודו בטיפול במגזר הבנקאות במדינה במסגרתו חולץ הבנק הספרדי השלישי בגודלו במדינה - בנקיה.

משרד האוצר של איטליה מכר היום אג"ח ארוכות בהיקף של 5.73 מיליארד יורו. איטליה מכרה אג"ח ל-10 שנים בתשואה של 6.03% - עלייה חדה לעומת תשואה של 5.84% במכרז הקודם שנערך.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה של תנועת "הזועמים" נגד מדיניות הצנע של ממשלת ספרד בעיר ולנסיה, 12 במאי 2012. רויטרס
חברת דירוג האשראי איגן ג'ונס חתכה את דירוג האשראי של ספרד בפעם השלישית בתוך חודש. מחאה בספרד נגד מדיניות הממשלה/רויטרס

מניות במוקד תשומת הלב

יצרנית הבלקברי RIM שכרה שתי חברות השקעות שיעזרו לה למצוא פתרון עבור עתיד החברה שייתכן ויכלול העמדתה למכירה. החברה הקנדית ציינה אתמול כי היא מתכננת גל פיטורים והזהירה מפני הפסד תפעולי ברבעון הנוכחי. אנליסטים בתחום אמרו כי עתיד החברה, שנאבקת עם צניחה בנתח השוק שלה ונפילה במחיר המניה, כנראה יהיה עגום יותר מהערכות הראשוניות.

מניית פייסבוק ממשיכה לרכז עניין. מרק צוקרברג, מייסד משותף ומנכ"ל פייסבוק, נדחק החוצה מרשימת 40 האנשים העשירים בתבל, לאחר שהונו האישי צנח ביותר מחמישה מיליארד דולר מאז הנפקת הרשת החברתית הגדולה בעולם. הונו האישי של צוקרברג בן ה-28 מוערך כעת ב-14.3 מיליארד דולר לאחר שמחיר מניית פייסבוק נחתך ברבע מאז ההנפקה. ב-18 במאי, היום הראשון בו נסחרו מניות פייסבוק בוול סטריט, נסגרה המניה במחיר של 38.23 דולר, אשר שיקף לצוקרברג הון אישי של 19.4 מיליארד דולר.

ישראליות בוול סטריט

לאחר 30 שנה של מסחר בבורסת נאסד"ק במחזור מסחר ממוצע של 100 מיליון דולר ביום, עברה הערב חברת טבע הישראלית, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, להיסחר בבורסת ניו יורק (NYSE). יו"ר דירקטוריון החברה דר' פיליפ פרוסט ומנכ"ל טבע החדש דר' ג'רמי לווין פתחו הערב את המסחר בצלצול הפעמון המסורתי של הבורסה הניו יורקית. טבע תמשיך להיסחר תחת הסימול הישן שלה - TEVA.

טבע הונפקה בנאסד"ק לראשונה בשנת 1982, ובה צמחה משווי שוק של מאות מיליוני דולרים לשווי נוכחי של 36 מיליארד דולר. טבע נמנתה עם מדד נאסד"ק 100 ונחשבת לאחת החברות הציבוריות המוכרות בעולם עם פעילות רחבה בלמעלה מ-50 מדינות והעסקה של למעלה מ-26 אלף עובדים בעולם.

פוינטר טלוקיישן (סימול PNTR), ספקית של טכנולוגיה לניהול משאבים ניידים ומתן שירותי דרך לתעשיית הרכב, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2012. ההכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2012 צמחו ב-3% ל-21.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011. הרווח נקי צנח ב-50% והסתכם ב-200 אלף דולר, בהשוואה ל- 400 אלף דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully