וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ירדה למקום ה-19 במדד התחרותיות העולמי

רונית דומקה

31.5.2012 / 10:36

מדירוג התחרותיות העולמי השנתי של בית הספר למינהל עסקים אי.אם.די.איי בשוויץ עולה כי ישראל איבדה שני מקומות הדירוג לעומת השנה שעברה. הונג קונג שמרה על מעמדה בראש

כושר התחרותיות של ישראל ירד מעט בשנה החולפת, ושמירה על הצמיחה תהיה אחד האתגרים המשמעותיים שלה בשנה הקרובה - כך עולה מדירוג התחרותיות העולמי השנתי של בית הספר למינהל עסקים IMD A בשווייץ.

בדירוג, הכולל 59 מדינות, נמצאת ישראל במקום ה-19 לעומת המקום ה-17 שבו דורגה בשנה שעברה. המדינה התחרותית ביותר היא הונג קונג, כמו בשנה שעברה, ואחריה ארה"ב ושווייץ. IMD מודד את התחרותיות על פי האופן שבו מדינות מנהלות את כלכלותיהן ואת משאבי האנוש שלהן כך שיגדילו את צמיחתן.

ב-IMD ציינו כי האתגרים העיקריים שיעמדו בפני ישראל השנה הם שמירה על הצמיחה; הפחתת הבירוקרטיה והעול על המגזר העסקי; השקעה בתשתיות בפריפריה, כולל חינוך ותמיכה בעסקים קטנים; הגדלת ההשתתפות בכוח העבודה, במיוחד בקרב מיעוטים; והקטנת הפערים הכלכליים.

עם השיפורים שמציין הדו"ח בכלכלת ישראל בשנה האחרונה נמנים בין היתר גידול בזרימת השקעות ישירות, הצמיחה בתמ"ג, עלייה בתיירות ועליה בייצוא. בין המשתנים שבהם חלה ירידה בשנה החולפת מצוינים מצב התקציב, האינפלציה, מיסוי החברות ומדיניות בנק ישראל. סקר שערך IMD בקרב מנהלים הצביע על תרבות המחקר ופיתוח, כוח העבודה המוכשר, רמת החינוך הגבוהה והדינמיות של הכלכלה כגורמים המושכים ביותר בכלכלה הישראלית.

אף שארה"ב ירדה למקום השני לעומת המקום הראשון שחלקה עם הונג קונג בשנה שעברה, ציין הדו"ח כי היא נותרה מרכז התחרותיות העולמית בשל כוחה הכלכלי המיוחד, הדינמיות של חברות בה וכושר החדשנות שלה. מדינות נוספות שדורגו גבוה הן שוודיה (5) וגרמניה (9). בקרב המדינות מוכות החוב באירופה, דורגה אירלנד במקום ה-20, איטליה במקום ה-40, ספרד במקום ה-39 ויוון במקום 58. המדינה האחרונה בדירוג, במקום ה-59, היא ונצואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully