וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה האולימפיאדה בלונדון יקרה לישראלים?

רינה רוזנברג

31.5.2012 / 14:51

מבדיקת המחירים עולה כי מחירי כרטיסי הכניסה לאירועים באולימפיאדת לונדות דרך הספק הרשמי - איסתא ספורט, יקרים משמעותית מהמחירים באתר הוועד האולימפי. ממה נובע הפער?

לפני כשבוע החליטו עידו ואשתו לצפות במשחקים האולימפיים, שייפתחו ב-27 ביולי בלונדון, שלא דרך מסך הטלוויזיה. השניים התקשרו לחברת איסתא ספורט, הספקית הבלעדית והרשמית בישראל לכרטיסים למשחקים, כדי לבדוק כמה יצטרכו לשלם כדי לצפות באריק זאבי (ג'ודו) ובאלכס שטילוב (התעמלות מכשירים), אם אכן יצליחו להעפיל לתחרות הגמר.

נציגי המכירות באיסתא הציעו להם חבילות הכוללות ארבע תחרויות, אך כששהם התעקש להפחית את מספר התחרויות, הוא קיבל את ההצעה הבאה: שני כרטיסים לגמר התעמלות מכשירים ושני כרטיסים לגמר ג'ודו גברים למושבים בקטגוריה D (הרביעית בדירוג מתוך חמש אפשרויות) ב-1,500 ליש"ט.

בני הזוג חשבו שהמחיר גבוה עבורם ונכנסו לאתר הרשמי של הוועד האולימפי, שמציג את מחירי הכרטיסים לתחרויות. מחירו של זוג כרטיסים זהה לגמר ההתעמלות באתר הרשמי הוא 100 ליש"ט, וכרטיסים לגמר הג'ודו עולים 90 ליש"ט. כלומר, המחיר שביקשה איסתא ספורט (9,110 שקל) גבוה בכמעט פי שמונה מהמחיר הרשמי (1,154 שקל).

הפער העצום עומד בסתירה להוראות הוועד האולימפי לגבי תמחור הכרטיסים: על המחיר להיות זהה בכל העולם, בתוספת עמלת טיפול קבועה של 20%, או 40 ליש"ט - לפי הגבוה מהם. אלא שלפי חוקי הוועד האולימפי, הזוג, ולמעשה כל ישראלי, אינם יכולים לרכוש כרטיסים לאולימפיאדה שלא דרך הנציגות הרשמית של מדינתם. תושב לונדון לא יכול לקנות כרטיסים בישראל, וכך גם תושב ישראלי לא יכול לרכוש כרטיסים בלונדון. עידו ואשתו סירבו לשלם את המחיר הגבוה ומצאו פתרון יצירתי אחר: הם ביקשו מחבר תושב לונדון לרכוש את הכרטיסים עבורם .

מבדיקת TheMarker עולה כי המקרה של בני הזוג אינו היחידי: באיסתא ספורט מציעים מחירי חבילות של תחרויות שעלולים להיות גבוהים במאות אחוזים מהמחירים הנקובים באתר הרשמי של הוועד האולימפי.

בשיחה טלפונית עם אנשי מוקד איסתא ספורט קיבלנו רשימה של מחירי כרטיסים לכ-50 תחרויות נפרדות (לא בחבילה), - מרביתן כדורעף וכדורסל. מחירי כרטיסים אלה היו גבוהים בעד 10 ליש"ט מהמחיר שצוין באתר העולמי.

לעומת זאת, את מרבית הכרטיסים לתחרויות, בין היתר לאלה שבהן משתתפים המתמודדים הישראלים, אפשר למצוא באיסתא ספורט רק בחבילות המשלבות כמה תחרויות וכרטיסים, והם לא ניתנים לרכישה בנפרד וביחידים. כל חבילה מתומחרת במחיר אחר, החל ב-599 ליש"ט ועד 3,000 ליש"ט, וכוללת ששה-שבעה כרטיסים. החבילה משלבת לינה ללילה אחד לאדם בחדר זוגי בבית מלון בלונדון (ללא טיסה). כלומר הלקוח נדרש לרכוש שתי חבילות לחדר זוגי, או להוסיף למחיר החבילה 100 ליש"ט כדי לקבל לילה בחדר ליחיד.

לצורך השוואת המחירים, שאלנו את נציגי איסתא ספורט אילו תחרויות נחשבות מעניינות יותר. בנוסף ניסינו לבחור את המושבים בקטגוריות הטובות יותר (והיקרות יותר), אך ברוב המקרים הקטגוריות שהוצעו הן D או - E לפי דירוג שבו קטגוריה A היא הטובה ביותר ו-E הגרועה.

חבילות טיסה אולימפיאדה. TheMarker
חבילות טיסה אולימפיאדה/TheMarker

מהבדיקה עלה כי כרטיסים לתחרויות בחבילה שמתומחרת ב-3,000 ליש"ט נמכרים תמורת 615 ליש"ט באתר הוועד האולימפי. חבילה שאיסתא ספורט דורשת עבורה 2,000 ליש"ט ניתן להשיג ב-465 ליש"ט באתר הרשמי, ואילו חבילה של 1,500 ליש"ט באיסתא ניתן להשיג ב-480 ליש"ט. גם החבילות שמתומחרות במחירים נמוכים יותר המגמה דומה: חבילה של איסתא בעלות של 799 ליש"ט הצלחנו להשיג ב-299 ליש"ט, וחבילה של 1,199 ליש"ט ניתן לקנות ב-440 ליש"ט.

אין זו הפעם הראשונה שאיסתא ספורט מבקשת מחירים גבוהים מאלה שאפשר להשיג במחיר מופחת בדרכים אחרות. בינואר השווינו את מחירי חבילות של החברה שכוללות טיסה, לינה וכרטיסים, וגם אז נמצא כי מי שיזמין את החדר בבית המלון ואת הטיסה בעצמו וירכוש רק את הכרטיסים דרך איסתא ספורט - יוכל לחסוך אלפי שקלים. אז הגיבו בחברה בכך שהסכומים הגבוהים שהלקוחות נדרשים לשלם נובעים ממורכבות הפרויקט ועלויות התפעול הגבוהות של החברה.

מחברת איסתא ספורט נמסר בתגובה: "החבילות אינן כוללות כרטיסים בלבד. לצד שבעה כרטיסים לאירועים שונים לפי בחירת הלקוח, הן כוללות לילה במלון מרכזי בעיר וכניסה למתחם אירוח בלונדון, שישמש חדר מצב פתוח לאורך כל היום ויעניק שירות ומידע תיירותי על ידי נציגי איסתא ספורט, דוברי עברית. אנו נערכים להעניק ללקוחות חוויית לקוח ייחודית ומקיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully