וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי. די. בי: רווח נקי של 317 מיליון שקל

ערן אזרן

31.5.2012 / 16:34

היקף הכנסותיה של אי.די.בי אחזקות ירד ב-5% ל-6.3 מיליארד שקל כך עולה מהדו"חות אותם פרסמה החברה. גירעון של 634 מיליון שקל בהון העצמי

אי.די.בי פיתוח ואי.די.בי אחזקות - החברות העומדות בראש הפירמידה העסקית של נוחי דנקנר - פרסמו את דו"חותיהן לרבעון הראשון. אי.די.בי אחזקות דיווחה על רווח נקי של 317 מיליון שקל, ועל גירעון של 634 בהון העצמי (המיוחס לבעלי המניות). היקף הכנסותיה של אי.די.בי אחזקות ירד ב-5% ל-6.3 מיליארד שקל.

אי.די.בי אחזקות מפרטת לגבי מקורות ההכנסה שלה. בין השאר, החברה מציינת כי היקף התרומה של חברת התקשורת סלקום, ירד ב-50% מ-120 מיליון שקל ל-160 מיליון שקל. היקף התרומה של הבנק השוויצי קרדיט סוויס, בו מחזיקה הקבוצה כ-2.5% מהמניות (באמצעות כור) גדל מ-76 מיליון שקל ל-319 מיליון שקל (רווח שרובו נמחקה לאחר סיום הרבעון, בשל השפל אליו הגיעה מניית קרדיט סוויס). עם זאת אחזקות אחרות של החברה הסבו לה הפסדים של 197 מיליון שקל.

איגרות החוב של אי.די.בי אחזקות יורדות כעת בשיעורים של עד 2.5% ונסחרות ב"תשואות זבל" של 34%-47%. תשואות אלה מלמדות כי קיים חשש כבד בקרב המשקיעים כי החברה לא תפרע את תשלומי החוב בשנים הבאות. על רקע זאת, רואי החשבון של אי.די.בי אחזקות מפנים לביאור בדבר הדרך שבה החברה מתכוונת להתמודד עם המצב הכספי שלה.

אי.די.בי מציינת כי "החברה ובעלי השליטה שלה פועלים על מנת להשיג את המקורות הנדרשים לחברה". להערכת החברה, בנוסף ליתרת נכסים נזילים של 475 מיליון שקל שברשותה, עומדות בפניה מספר דרכים לפירעון התחייבויותיה ובהן הנפקת זכויות, גיוס הון וגיוס חוב, וזאת על בבסיס בטוחה של מניות של החברה הבת אי.די.בי פיתוח או מימוש חלקי של מניות אי.די.בי פיתוח – כלומר הכנסת שותף לחברה, שכיום נמצאת בבעלות מלאה.

מוקדם יותר היום פרסמה אי.די.בי אחזקות את היקף ההתחייבויות "סולו" לחמש השנים הבאות, הכולל אשראי בנקאי ,חוץ בנקאי ואג"ח - העומד על 536 מיליון שקל. בשנתיים הבאות (2012-2013) נדרשת החברה לפרוע התחייבויות בהיקף של 220 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדו"חות, אג"ח אי.די.בי פיתוח צונחות במסחר ב-6% לתשואות "זבל" של 15%-29%. אי.די.בי פיתוח דיווחה כי הרווח הנקי לרבעון הראשון עמד על 344 מיליון שקל - גידול של 189% לעומת הרבעון המקביל.

בעקבות פרסום דו"חות הבנקים מוקדם יותר היום והשבוע נודע כי הבנקים חוששים כי גם גנדן אחזקות - החברה הפרטית שבשליטת דנקנר שנמצאת בראש הפירמידה – תתקשה לעמוד בתשלומי חובותיה. בנק מזרחי טפחות ביצע הפרשה של 45 מיליון שקל להפסדי אשראי בגין חובות גנדן (100 מיליון שקל), וכן בנק לאומי ביצע הפרשה של 270 מיליון שקל להלוואה בהיקף של 500 מיליון שקל שהעניק לגנדן בעבר.

דנקנר: "פועלים להגדלת הנזילות"

על מנת לעמוד בהתחייבויותיה בשנים הבאות, ביצעה אי.די.בי באחרונה מספר צעדים, ובהם חתימה על הסכם למכירת השליטה בכלל תעשיות למיליארדר לן בלווטניק תמורת 1.3 מיליון שקל (העסקה טרם הושלמה). בנוסף הקבוצה פועלת למיזוג בין כור לבין דסק"ש שצפוי לייצר נזילות לאי.די.בי פיתוח, וכן מכירת פעילות הביטוח בארה"ב של החברה הבת כלל ביטוח (חברת גארד).

עם פרסום הדו"חות צורפה הודעת דנקנר, שבה תיאר את הדרך שבה מתכוונת הקבוצה להתמודד עם אתגר הנזילות אליו נקלעה.

"אנו פועלים בנחישות ובמרץ תוך מטרה ברורה להגדיל באופן משמעותי את הנזילות של החברות בקבוצה. הדבר בא לידי ביטוי בכך שבחודשים האחרונים אנו יוזמים מהלכים שיזרימו לנו יתרות נזילות של מיליארדי שקלים נוספים, מרביתן לחברות המטה, וזאת בנוסף לכ-13 מיליארדי שקל שמחזיקות כיום החברות המרכזיות בקבוצה. סכומים אלו מקטינים את מינוף הקבוצה באופן משמעותי. המהלכים אינם קלים וכוללים לעיתים היפרדות מנכסים איכותיים בשילוב עם ביצוע צעדי התייעלות עמוקים שאנו מבצעים גם בחברות התפעוליות וגם במטה הקבוצה".

"אין תקדים בהתנהלות שלנו עד כה לשמירה על יתרות נזילות כאלה גדולות, אולם בתקופות של אי ודאות כלכלית, כמו זו הנוכחית, אין ספק שאסטרטגיה זאת חיונית ונדרשת. יש לנו מגוון רחב של אפשרויות כדי להשיג מטרה זו, ואנו פועלים לקידום ולמימוש מהלכים מגוונים".

"לצד האתגרים, ישנן מגמות חיוביות שמבטאות את החוסן הרב של הקבוצה. אני מאמין כי מגמה זו תתעצם במהלך 2012 ותביא לידי ביטוי את פירות המהלכים אותם אנו מובילים כיום. כך, לדוגמה, אנו מעודדים מאוד מההתקדמות הטובה של תהליך המיזוג בין מכתשים אגן לבין כמצ'יינה ומתוצאות השיא של מכתשים אגן ברבעון האחרון וכן מתוצאות טובות שרשמו ברבעון חברות מרכזיות בקבוצה כמו כלל ביטוח ונכסים ובנין.

"גם סלקום, אף שנפגעה מכניסת שחקנים חדשים לשוק התקשורת, עוברת תהליך של התייעלות מאסיבית והתחדשות, ואני מאמין כי בסופו של התהליך הזה יוכח שסלקום תמשיך להיות חברה מובילה, חדשנית, איכותית, רווחית, וחשובה בקבוצת IDB".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully