וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים

אורן פרוינד

31.5.2012 / 16:56

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל על רקע הדו"חות הרבעוניים של הבנקים שהציגו ירידה ברווחים. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 סיימו בעלייה של 1.5%

יום המסחר האחרון בבורסה של ת"א נחתם בעליות שערים, בתגובה למבול הדו"חות הכספיים. אחד אחרי השני דיווחו הבנקים הישראלים על ירידות של 20% (בממוצע) ברווחיהם כתוצאה מהמשך הירידה בהיקף האשראי המוענק למגזר העסקי. עם זאת, השוק ציפה לתצאות גרועות יותר כאשר מניות הבנקים מגיבות בעליות שערים של עד 2% במסחר.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 סיימו בעלייה של 1.5% , מדד ת"א בנקים רשם עלייה של 1%, מדד נדל"ן 15 הוסיף 0.6% לערכו ומדד התקשורת התחזק ב-1.4%. טבע הוסיפה 6.7% על רקע פערי ארביטראז' ודחיית מועד הדיון בסוגיית המסים לתאריך לא ידוע. טאואר תיקנה 5.8% למעלה לאחר שאיבדה למעלה מ-15% בשבוע האחרון בתגובה לסיום פרשת שטרי ההון בחברה. בבילון הוסיפה 6.7% לאחר שדווח כי ככל הנראה תיכנס למדד ה-MSCI SMALL CAP.

מניית HOT ריכזה עניין גבוה וזינקה ב-7% לאחר שדיווחה הבוקר כי דירקטוריון החברה אישר מסגרת של 184 מיליון שקל לביצוע רכישה עצמית של מניות החברה. 125 מיליון שקל מתוך הסכום ישמשו את החברה לפרסום הצעת רכש למניות הציבור, במחיר של 38 שקל למניה – 13% גבוה ממחירה בשוק.

שלמה מאיר, מנכ"ל DBM בית השקעות, התייחס הבוקר לתוצאות הבנקים ולהשפעותיהן על המסחר: "מדד הבנקים מגיב בעליות מאחר והתוצאות הם טובות במקצת מעל המצופה" הסביר מאיר. לגבי מניות הגז והנפט ציין מאיר כי "אנו רואים היום המשך מגמת ההיחלשות של מניות הגז והנפט מאחר וכל רגע יכול הרגולטור לשנות את כללי המשחק והמשקיעים מרגישים חוסר יציבות בשוק".

לקראת סיום המסחר דיווחו אי.די.בי פיתוח ו אי.די.בי אחזקות - החברות העומדות בראש הפירמידה העסקית של נוחי דנקנר - את דו"חותיהן לרבעון הראשון. אי.די.בי אחזקות דיווחה על רווח נקי של 317 מיליון שקל, ועל גירעון של 634 בהון העצמי (המיוחס לבעלי המניות). היקף הכנסותיה של אי.די.בי אחזקות ירד ב-5% ל-6.3 מיליארד שקל.

חששות משבר החוב באירופה

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, גברו החששות מפני החרפה במשבר החוב בגוש היורו, לאחר שהתשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים התקרבה לרמה של 7% - רמה שבה מדינות אחרות בגוש היורו שנקלעו לחובות - יוון, אירלנד ופורטוגל - נאלצו לבקש סיוע חיצוני. בה בעת, התשואה על האג"ח המקבילות של ממשלת איטליה חצתה את רמת 6% בראשונה מאז ינואר.

הנציבות האירופית מסרה אתמול כי למרות תוכנית צנע בהיקף של 27 מיליארד יורו שעליה הודיעה ממשלת ספרד השנה, היא עדיין לא עשתה די כדי לעמוד ביעדי התקציב שקבע האיחוד האירופי, ותידרש לבצע העלאות מסים וקיצוצים נוספים בהוצאות. בדו"ח שכלל ניתוח של המצב הכלכלי של כל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי, והמלצות מדיניות לממשלותיהן, נמתחה ביקורת גם על ממשלת צרפת.

חברת דירוג האשראי איגן ג'ונס חתכה את דירוג האשראי של ספרד בפעם השלישית בתוך חודש, והורידה את דירוג ספרד לדרגת B לעומת דירוג קודם של BB מינוס, בעקבות ההחמרה בתחזית הפיננסית של המדינה.

נגיד הבנק המרכזי של ספרד, מיגל אנחל פרננדס אורדונס, הודיע אמש כי יעזוב את תפקידו חודש לפני תאריך היעד ויותיר את מחליפו בתפקידו לשכנע את המשקיעים כי הבנקים במדינה לא יזדקקו סיוע בינלאומי. אורדונס ספג ביקורת על תפקודו בטיפול במגזר הבנקאות במדינה במסגרתו חולץ הבנק הספרדי השלישי בגודלו במדינה - בנקיה.

מניות במרכז

בנק הפועלים , הבנק הגדול בישראל במונחים של שווי שוק, סיים את הרבעון הראשון של 2012 עם ירידה של 26% ברווח הנקי לסכום של 659 מיליון שקל. תשואת הרווח הנקי להון המיוחס לבעלי מניות הבנק ברבעון הראשון הסתכמה ב-11.3% בחישוב שנתי, בהשוואה ל-17.0% ברבעון המקביל אשתקד.

בנק לאומי פירסם הבוקר את דו"חותיו לרבעון הראשון של השנה אותו חתם ברווח נקי של 431 מיליון שקל - ירידה של 22%. הרווח הרבעוני משקף תשואה שנתית על ההון של 7.5% בלבד. ברבעון הראשון של השנה הבנק ביצע הפרשה להפסדי אשראי בהיקף של 225 מיליון שקל להפסדי אשראי. מדובר בהפרשה בשיעור של 0.37% (בחישוב שנתי) מתיק האשראי של הבנק בהשוואה להפרשה בשיעור של 0.3% שבוצעה בשנת 2011.

הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי , הבנק החמישי בגודלו בישראל במונחי שווי שוק, הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2012 ב-142 מיליון שקל, קיטון של 21.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון הגיעה ל- 9.9% בחישוב שנתי, בהשוואה ל-13.5% בתקופה המקבילה אשתקד ול-8.3% בכל שנת 2011. האשראי לציבור בסוף הרבעון הסתכם ב-66,073 מיליון שקל, גידול של 4.5% בהשוואה ל-31 במארס 2011. פיקדונות הציבור גדלו ב- 2.4% והסתכמו ב-81.726 מיליארד שקל.

לאחר 30 שנה של מסחר בבורסת נאסד"ק במחזור מסחר ממוצע של 100 מיליון דולר ביום, עברה אמש חברת טבע הישראלית, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, להיסחר בבורסת ניו יורק (NYSE). בתום יום המסחר עלתה המניה ב-3%. יו"ר דירקטוריון החברה, דר' פיליפ פרוסט, ומנכ"ל טבע החדש, דר' ג'רמי לווין, פתחו את המסחר בצלצול הפעמון המסורתי של הבורסה הניו יורקית. טבע תמשיך להיסחר תחת הסימול הישן שלה - TEVA.

חברת קליל פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012 בו רשמה ירידה ברווחים לעומת הרבעון הראשון של 2011 בשל ההאטה בענף הבנייה והורדת מחירים שביצעה בהתאם לירידה במחיר האלומיניום, חומר הגלם העיקרי שלה. למרות זאת, עלתה מניית החברה בבורסה ב-3.6% במחזור של 250 אלף שקל הגבוה ממחזורה הממוצע. המשקיעים קיבלו את הדו"חות בחיוב מכיוון שמדובר בשיפור ביחס לשני הרבעונים הקודמים - השלישי והרביעי של 2011 - שבעקבותיה איבדה המניה 20% מאז נובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully