וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה את החודש הגרוע מספטמבר; נאסד"ק צנח ב-7.2%

נמרוד הלפרן

31.5.2012 / 23:17

דאו ג'ונס רשם ירידה חודשית ראשונה זה 8 חודשים; התשואה על האג"ח בארה"ב בשפל של מתחת ל-1.6%; פייסבוק טיפסה היום ב-5% אך עדיין נמוכה ב-22% ממחיר ההנפקה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית, בדרכן לנפילה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר, על רקע נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד דאו ג`ונס נסגר בירידה של 0.2% בדרכו לנפילה חודשית של 6.2% - חודש שלילי ראשון זה שמונה חודשים. מדד S&P 500 נסוג ב-0.2% בדרכו לנפילה של 6.3% בחודש מאי - הירידה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר. מאז שנת 1928, ירד מדד S&P בחודש מאי ביותר מ-4% רק 15 פעמים, בעקבותיהן עלה המדד בממוצע ביוני ב-2.8%, לפי נתוני חברת בספוק אינווסטמנט, לפי בלומברג. מדד נאסד”ק נסוג ב-0.4% בדרכו לנפילה של 7.2% במאי.

מדד התנודתיות VIX, הידוע בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, השלים זינוק של כמעט 50% בחודש מאי - הקפיצה החודשית החדה ביותר מאז נסק המדד ב-53% בחודש יולי 2011.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 1.58%, לאחר שבמהלך המסחר כבר נסוגה ל-1.53% - רמתה הנמוכה מעולם. מדד האג"ח הממשלתיות האמריקאיות של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' עלה מתחילת החודש ועד יום רביעי השבוע ב-1.6% בדרכו להשלמת זינוק של יותר מ-9% במהלך 12 החודשים האחרונים.

וול סטריט. AP
המגמה השלילית נמשכת/AP

נתוני מקרו כלכליים מאכזבים בארה"ב

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום שורה של אכזבות לאחר שכלכלת ארה"ב והצריכה הפרטית צמחו ברבעון הראשון של השנה בשיעור מתון מהערכות הראשונות, מדד פעילות העסקים באזור שיקגו נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז 2009, מספר המשרות שנוספו למגזר הפרטי החודש היה נמוך מהצפוי, ומספר תביעות האבטלה השבועי עלה בשיעור חד מהצפוי. ריבית המשכנתאות בארה"ב ירדה לשפל של למעלה מ-40 שנה.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 1.9%, נמוך יותר מהערכות הראשוניות לצמיחה של 2.2%, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. ברבעון הרביעי של 2011 צמחה הכלכלה הגדולה בעלום בקצב שנתי של 3%. הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה ברבעון הראשון ב-2.7% - פחות מההערכות הראשוניות לגידול של 2.9% - לאחר צמיחה של 2.1% ברבעון הרביעי של 2011.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-10,000 לרמה של 383 אלף - הרמה הגבוהה ביותר זה חמישה שבועות - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה למספר תביעות נמוך יותר של 370 אלף לעומת נתון מתוקן של 373 אלף תביעות בשבוע הקודם.

מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל החודש ב-133 אלף, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה ADP. תחזית הכלכלנים היתה לגידול חד יותר של 150 אלף משרות.

משרד העבודה האמריקאי יפרסם מחר את דו"ח התעסוקה לחודש מאי, אשר צפוי לפי תחזית הכלכלנים להצביע על תוספת של 150 אלף משרות לשוק העבודה בארה"ב, לאחר גידול של 115 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה נותר לפי ההערכות ללא שינוי ברמה של 8.1% - שפל של שלוש שנים.

מדד מנהלי הרכש של עסקים באזור שיקגו בארה"ב ירד החודש לרמה של 52.7 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר 2009 - לעומת רמה של 56.2 נקודות באפריל, לפי נתוני שפורסמו היום. זה החודש השלישי ברציפות בה נרשמת ירידה במדד. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

הריבית על משכנתאות ל-30 שנה בארה"ב, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 3.75% - הרמה הנמוכה יותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 3.78% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 4.55%.

בדרך לחבילת חילוץ לספרד?

המחלקה האירופית של קרן המטבע הבינ"ל (IMF) החלה לקיים דיונים לגבי תוכניותיה במקרה שיהיה צורך להעניק הלוואת חירום לממשלת ספרד אם זו לא תצליח להשיג את המימון הנדרש לצורך חילוץ בנקיה, הבנק השלישי בגודלו בספרד במונחי נכסים שהולאם על ידי הממשלה. כך לדברי גורמים המקורבים למצב דיווח אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

עם זאת, קרן המטבע הכחישה את הדיווח ואמרה כי אינה נערכת לסיוע פיננסי לספרד, וכי ממשלת ספרד לא ביקשה לקבל הלוואה. "לא הועברה בקשה כלשהי לסיוע פיננסי מספרד, וקרן המטבע אינה מגבשת תוכניות לסיוע פיננסי לספרד", אמר מנהל יחסי החוץ של קרן המטבע, גרי רייס, לעיתונאים היום בוושינגטון.

הן קרן המטבע והן האיחוד האירופי רוצים להימנע מחילוץ ספרד בכל מחיר, אולם החלו לגבש תוכניות ראשוניות לאור קשיי ממשלת ספרד בגיוס 10 מיליארד יורו (12.4 מיליארד דולר) החסרים למימון חילוץ בנקיה, אמרו המקורות לג'ורנל. ממשלת ספרד זקוקה ל-19 מיליארד יורו לחילוץ בנקיה, בשעה שבקופת קרן חילוץ הבנקים של הממשלה נותרו רק תשעה מיליארד יורו.

לדברי אחד המקורות הרבה מאוד מונח על הכף, שכן ההיקף של תוכנית חילוץ בת שלוש שנים לספרד עשוי להסתכם ב-300 מיליארד יורו. עם זאת, החילוץ עשוי להיות מורכב מהלוואות קטנות יותר ולפרקי זמן קצרים יותר.

"התמונה תתבהר לאחר ביקורת קרן המטבע על מצב כלכלת ספרד שתחל ברביעי ביוני. עם זאת, מחשבות בעניין כבר נידונות במחלקה האירופית של קרן המטבע", אמר אחד המקורות לג'ורנל. "יש מי שטוענים כי חילוץ ספרד אינו מתקבל על הדעת, אולם באותה מידה הימנעות מהכנות כלשהן לקראת אפשרות כזו, אף היא אינה מתקבלת על הדעת", הוסיף המקור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מניות במרכז

מניית פייסבוק עלתה זו הפעם הרביעית בתשעה ימי המסחר מאז ההנפקה הראשונה לציבור של הרשת החברתית הגדולה בעולם. עם זאת, מחיר המניה עודנו נמוך ב-22% ממחיר ההנפקה. מרק צוקרברג, מייסד משותף ומנכ"ל פייסבוק, נדחק השבוע החוצה מרשימת 40 האנשים העשירים בתבל של ספקית המידע הפיננסי בלומברג, לאחר שהונו האישי צנח ביותר מחמישה מיליארד דולר מאז ההנפקה בעקבות נפילה של יותר מרבע בשווי השוק של ענקית הרשתות החברתיות.

גיי.פי מורגן, הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים, מתכנן ארגון מחדש של חטיבת ההשקעות, במסגרתו תופרד קבוצת ההשקעות המיוחדת שלו ממשרד ההשקעות הראשי האחראי להפסד המסחר של יותר מ-2 מיליארד דולר, כך דיווח "פייננשל טיימס".

טבע הישראלית עברה אמש, לאחר 30 שנות מסחר בבורסת נאסד"ק במחזור מסחר ממוצע של 100 מיליון דולר, להיסחר בבורסת ניו יורק (NYSE) בתום יום המסחר עלתה המניה ב-3%. יו"ר דירקטוריון החברה, דר' פיליפ פרוסט, ומנכ"ל טבע החדש, דר' ג'רמי לוין, פתחו הערב את המסחר בצלצול הפעמון המסורתי של הבורסה הניו יורקית. טבע תמשיך להיסחר תחת הסימול הישן שלה – TEVA.

איתוראן , העוסקת במתן שירותי איתור לבעלי כלי רכב גנובים ובבעלותו של איזי שרצקי, פירסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. שלא כמו הקבוצה על הדשא (האלופה עירוני איתורן קריית שמונה), איתורן רשמה ירידה הן בהכנסות והן בשורה התחתונה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully