וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערת "עסק חי" לסאני: בן דב יישאר בעל השליטה?

שלי אפלברג

1.6.2012 / 9:40

רואי החשבון המבקרים את חברת סאני החליטו להעניק לה הערת "עסק חי", הקובעת כי קיימים ספקות על המשך קיומה. עוד ציינו כי ייתכן שאילן בן דב, בעל השליטה בחברה, יאבד אותה

באישון לילה פרסמה סאני, שבשליטת אילן בן דב, את דו"חותיה הכספים לרבעון הראשון של 2012. סאני הציגה למשקיעים תמונה שחורה עם גירעון של 90 מיליון שקל בהון החוזר אשר גרמו לרואי החשבון המבקרים של החברה להעניק לחברה הערת "עסק חי". הערת "עסק חי" קובעת כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה.

"לאור אי עמידת החברה באמות הפיננסיות שנקבעו לה קיים חשש משמעותי בדבר יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי אגרות החוב ולבנק (מזרחי) שהעמיד לחברה אשראי במהלך השנה הקרובה. נכון למועד פרסום הדו"ח נכסי החברה הינם בשווי של 213 מיליון שקל בלבד כאשר מנגד קיימות לה התחייבויות בסך של 277 מיליון שקל", נכתב בדו"ח.

סאני מחזיקה ב-78.71% ממניות סקיילקס (החברה המחזיקה בפרטנר) וב-6.56 מיליון שקל אגרות חוב סדרה 1 של החברה. כמו כן, מחזיקה סאני ב-55.58% ממניות חברת תפוז. בדו"ח של הרבעון הראשון של השנה הציגה סאני למשקיעים את הירידה החדה בשווי של מניות פרטנר וסקיילקס. אם בסוף חודש מארס עמד שווי ההחזקות של סאני בפרטנר על כ-62 מיליון שקל ושווי ההחזקות של סאני בסקיילקס על כ-351 מיליון שקל, כעת נכון ליום 28 במאי שווי ההחזקות של סאני בפרטנר נחתך ל-39 מיליון שקל ושווי ההחזקות של סאני בסקיילקס נחתך ל-147 מיליון שקל בלבד.

לפיכך כותבת החברה כי לאור הירידה החדה במחיר מניית סקיילקס בשבועות האחרונים חלה פגיעה ממשית ביכולתה להעמיד למחזיקי אגרות החוב את הביטחונות הנדרשים, ואין ביכולתה לשעבד לנאמן נכסים אחרים בהיקף הנדרש על מנת להעמיד ביטחונות נוספים למחזיקים.

עוד כתבו רואי החשבון כי במצבה הנוכחי של החברה, עקב ההתפתחויות האחרונות, קיימת אפשרות כי אילן בן דב בעל השליטה יאבד את השליטה מה שעלול להוות הפרת התחייבות החברה בקשר עם בטחונות אותם נתנה לבנק. כמו כן, רואי החשבון כתבו כי לאור הירידות החדות במחיר מניית פרטנר בתקופה האחרונה עקב כניסתם לשוק של שני מפעילים חדשים, יכולתה של סקיילקס למחזר את חובה, העומד על כ-2.4 מיליארד שקל, או לפרוע מניות פרטנר שאינן משועבדות עלול להיפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully