וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע מכירת כלל ביטוח: העובדים הקימו ועד

שלי אפלברג

3.6.2012 / 14:07

מאות מעובדי כלל ביטוח הויעו על הקמת ועד עובדים - הראשון בענף הביטוח בישראל. "אנו מרגישים מנוצלים, חסרי השפעה ולא מתוגמלים כראוי"

מקל בגלגלי המכירה של כלל ביטוח שבשליטת נוחי דנקנר. מאות מעובדי קבוצת כלל חתמו היום על טופס הצטרפות להסתדרות הכללית ועל תמיכתם בוועד העובדים החדש שהוקם - הראשון בחברות ביטוח בישראל, כך נודע ל-TheMarker.

"אנו מרגישים מנוצלים, חסרי השפעה ולא מתוגמלים כראוי. שנים שלא שולמו לנו העובדים תוספות שכר ושכרנו נשחק מידי חודש בחודשו; עובדים רבים מחויבים לבצע מכסת שעות נוספות ולא מתוגמלים על כך; הנופש השנתי לעובדים הופסק לפני שנים; עובדים ותיקים נוכחו עם הזמן שתנאי ההעסקה הטובים שהיו לנו נשחקו ויש לעצור שחיקה זו; שווי הארוחות לעובדים צומצם די. לא עוד", כך כתב ועד הפעולה החדש אשר שכר את שירותיו של עוה"ד בני כהן לייצג את העובדים במשא ומתן מול ההנהלה.

הוועד הוקם במטרה להגן על העובדים מחששם כי ימצאו עצמם מפוטרים לאחר מכירת השליטה. "מהיום, המחאה האישית של כל אחד ואחת מאיתנו היא בידיים שלנו, על מקום העבודה שלנו, על הפרנסה שלנו ושל ילדינו, הגאווה של כולנו - קבוצת כלל. גם אנחנו רוצים להרגיש שאנו 'בידיים טובות'", כתב הוועד.

"מסקנות ועדת הריכוזיות שפורסמו לאחרונה קבעו חד-משמעית: בעלי השליטה בחברות הביטוח אינם יכולים להחזיק בשליטה מקבילה בגוף פיננסי או ריאלי אחר. המשמעות היא אחת: בשנה הקרובה צפויים אנו להיות עדים למכירת השליטה גם בקבוצת כלל, וכמו בכל מכירה, מיד לאחריה צפוי גל של פיטורי עובדים (לא מאורגנים) תחת מסווה של צמצומים והתייעלות", מסביר ועד הפעולה לעובדים. הוועד מנסה להחתים כשליש מתוך 4,000 העובדים שעובדים היום בקבוצה כדי שניתן יהיה להכריז עליו כארגון יציג.

עוד מציין הוועד כי בשנה האחרונה הוקמו עודי עובדים בארגונים רבים כמו חברות האשראי ויזה כאל וישראכרט, חברת התרופות תרו, טבעול תעשיות מזון, בנק דיסקונט למשכנתאות, מרפאות ש.ל.ה ועוד.

בנוסף, הוועד כותב לעובדים לחברת כלל אסור לפטרם על רקע ההתאגדות החדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully