וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ יציג הערב את התקציב בפני נתניהו

מוטי בסוק וצבי זרחיה

3.6.2012 / 16:18

על פי ההערכות יכלול תקציב המדינה לשנת 2013 שיוצג בפני ראש הממשלה קיצוצים בשירותים החברתיים והעלאת מסים. פערים בין דרישות ברק ושטייניץ בנוגע לתקציב הביטחון

שר האוצר, יובל שטייניץ, וצמרת משרדו יציגו הערב לראשונה בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תקציב המדינה ל-2013.

שר האוצר וראש אגף התקציבים, גל הרשקוביץ, יציגו את התקציב לראש הממשלה. ממשרד האוצר נמסר כי במשרד הסתיימה בשבוע שעבר עבודת המטה הקשורה בתקציב המדינה לשנה הבאה, הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות. ההערכה היא כי תקציב 2013 יהיה תקציב של גזירות בשירותים החברתיים ותקציב של העלאות מסים בהיקף של מיליארדי שקלים. תקציב המדינה ל-2013 הוצג לשר האוצר בשבוע שעבר והוא אישר אותו, בכפוף למספר הערות. באוצר אישרו כי צד ההוצאות בתקציב 2013 יהיה גבוה ב-2.9% מצד ההוצאות בתקציב 2012.

צפוי ויכוח גדול בין שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר הביטחון, אהוד ברק, על תקציב הביטחון ב-2013. שר האוצר דורש קיצוץ של 2 מיליארד שקל בתקציב הביטחון בשנה הבאה, ואילו שר הביטחון דורש תוספת תקציב של 7-5 מיליארד שקל. צמרת האוצר תומכת בתוספת תקציב לביטחון של 3 מיליארד שקל לפחות בתקציב הביטחון ב-2013.

הבוקר הודיע שר האוצר, יובל שטייניץ לראש הממשלה ולאחר מכן לממשלה, כי תקציב המדינה ל-2013 יהיה חד שנתי. שטייניץ נימק את ההחלטה שקיבל בעובדה כי 2013 תהיה שנת בחירות, בין אם הבחירות יוקדמו ובין אם הן יתקיימו במועד (אוקטובר 2013). לדבריו, אין זה נכון, מבחינת כללי המשחק הדמוקרטיים כי תקציב 2014 יקבע ע"י הממשלה הנוכחית לממשלה שתכהן אז, בלי כל קשר למפלגות ולאישים שירכיבו אותה. כל צמרת האוצר תמכה בחודשים האחרונים בתקציב חד שנתי ל-2013, גם בשלל נושא הבחירות, אבל בעיקר בשל היותו תקציב גזרות מורכב.

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (עבודה) אמר בתגובה לפרסום על הביטול של התקציב הדו- שנתי כי "שר אוצר זגזגן, הססן ולחיץ קיבל תבונה רגעית, ואני מברך אותו על החזרה לתקציב חד שנתי. אני מאחל לחברה ולכלכלה הישראלית ששר האוצר יתעשת מכוונותיו והתבטאויותיו האומללות וישנה את עמדותיו גם בענייני תוכן התקציב: קיצוץ ההוצאות הציבוריות, המס על הפירות והירקות, והעלאת המע"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully