וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות באחד העם בפתיחת שבוע המסחר

שלי אפלברג

3.6.2012 / 17:03

בעקבות המגמה השלילית בבורסות העולם ירדו גם המדדים בבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירדו ב-2.3%. מדד הבנקים ירדו ב-1.1%

המגמה השלילית בבורסות העולם השפיעה גם על המסחר באחד העם שנפתח ונסגר בירידות חדות. מדד ת"א 25 השיל מערכו 2.3% ונראה כי הושפע גם מה"תיקון" מטה של יותר מ-10% במדד ה- S&P 500 מאז השיא אליו הגיע. מדד ת"א 100 רשם ירידה של 2.3%, ת"א בנקים השיל מערכו כ-1.1%, ת"א נפט וגז איבד 3%. מדד נדל"ן 15 ירד ב-2.4% ומדד התקשורת רושם ירידה של 2% . תל בונד שקלי עלה בניגוד למגמה ב 0.1% ו תל בונד 20 עם ירידה של 0.2% כאשר התל בונד 40 ו 60 השילו מערכם כ 0.1%.

אי.די.בי אחזקות סדרה ז' הובילה את הירידות במדד התל בונד 20 והשילה מערכה כ-2.9% - כך שהיא נסחרת עם תשואה ברוטו של 23% .אג"ח ד' של דיסקונט השקעות ירד ב-3.25% ואי.די.בי אחזקות סדרה ד' נחלשה ב-1% ונסחרה בתשואה של 32.9% בשעה שמניית החברה סגרה את המסחר בניגוד למגמה בשוק עם עלייה של 0.8%.

סדרות האג"ח הממשלתיות השקליות לזמן ארוך עלו היום במסחר עד ל-0.75%. "יש ציפיות להורדת ריבית של עד 0.5% עד סוף שנה ונראה כי יש פאניקה ובריחה מנכסי סיכון. השוק הממשלתי מהווה כעת תמונת ראי לאווירה שקיימת בשוק המניות ואג"ח הקונצרניות", ציין יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. לדבריו, המסחר במק"מ מגלם כבר הורדת ריבית של כ-0.5%.

מנהל חדר המסחר של מגדל שוקי הון זיו פניני אמר היום כי "כבר מיום חמישי, התחילו בשוק הנגזרים חששות ופחד מתנודה. לאחר סוף שבוע קשה בשווקי חו"ל עלתה סטיית התקן באופציות ל-22.5% ופרמטרים שונים באופציות החלו לתמחר פחד מתנודה חדה מטה". לדבריו, גם היום ניתן לראות כי קיים פחד בשוק הנגזרים שכן סטיות התקן של האופציות בכסף הינן של 22.5% כאשר ב-PUT מחוץ לכסף סטויות התקן הינן 25%".

מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים בשוק המניות. סך המחזור היום במניות עומד על 832 מיליון שקל. "המחזורים הנמוכים מעידים על המשך פוטנציאל התנודתיות", אמר פניני.

הבורסה הודיעה היום כי דירקטוריון הבורסה אישר מנגנון הממתן את תנודות השערים בניירות ערך בודדים בשביל למנוע תנודות חדות במסחר, הנגרמות עקב טעויות או פעילות חריגה בעיקר בימי פקיעה.

במנגנון החדש, אם תנודת השער צפויה להיות חריגה, אז העסקה לא תתבצע ובמקום זאת תתקיים הפסקת מסחר בת 5 דקות, במהלכה ניתן יהיה לבטל את הפקודות אשר גרמו לתנודה החדה ולהגישן מחדש.

מפולת בבורסות העולם

בוול סטריט, מדד דאו ג'ונס , אשר נפל בחודש מאי ב-6.2% - ירידה חודשית ראשונה זה שמונה חודשים - נסוג ביום שישי ב-2.2% ומחק בתוך בכך את העליות של שנת 2012; מדד S&P 500, אשר נפל בחודש שעבר ב-6.3% - הירידה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר - צנח ב-2.5%.

הנאסד"ק אשר השלים בחודש מאי נפילה של 7.2% - צנח ב-2.8%. הפחד של המשקיעים בארה"ב הביא לכך שבפעם הראשונה התשואות על אג"ח הארוכות לעשר שנים של ממשלת ארה"ב נסחרות עם תשואה מתחת ל-1.5% - ברמה של 1.47%

בורסות אירופה השלימו ביום חמישי את הנפילה החודשית החדה ביותר מאז אוגוסט, ונסגרו ביום שישי בשפל של חמישה חודשים. בורסת לונדון , אשר השלימה ביום חמישי ירידה של 7.5% במאי - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז אוקטובר 2008 - איבדה ביום שישי 1.3%; פרנקפורט , אשר צנחה בחודש שעבר ב-8.1% - הירידה החודשית החדה ביותר זה תשעה חודשים - נפלה ב-3.4%; פאריס נסגרה בנפילה של 2.5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נפל במאי בכ-7% - הירידה החודשית החדה ביותר מאז אוגוסט - ירד היום ב-1.7% בדרכו לנפילה שבועית של 2.8%

במרכז המסחר

מניות הנפט והגז צנחו היום בחדות. כך למשל אבנר יהש השילה מערכה כ- 3.2% , דלק קידוחים , עם ירידה של 2.7% , קבוצת דלק סגרה בירידה של 3.6%.

הבוקר פירסמה שותפות חיפושי הגז והנפט הזדמנות ישראלית את דו"ח המשאבים ברישיונות פלאג'יק ולפיהם כמות הגז ברישיונות נאמדת בכ-6.7 TCF (טריליון רגל מעוקב) גז טבעי וכ-1.4 מיליארד חביות נפט. לשם השוואה, עד כה נתגלו לאורך חופי ישראל כ-30 TCF גז, כאשר המאגרים הגדולים הינם תמר, הכולל כ-9TCF ולוויתן הכולל כ-16 TCF.

פגוט מסביר כי "מציאת המאגר החדש היום, היתה אמורה לתת אלמנט חיובי, אבל אולי יש שיחשבו שעוד מאגר יגביר את התחרות ויישחוק לחברות את הרווחים. עוד ציין כי "הירידות הן בניגוד לתחזיות שסקטור הגז יתנהג יותר טוב מהשוק".

חברת אייסקיור הודיעה היום על הצלחה במחקר קליני להשמדת גידולים סרטניים קטנים באמצעות טכנולוגיית הקפאה, שאינה דורש פרוצדורה ניתוחית. החברה מקווה להגדיל את השוק באמצעות כניסה לטיפול בגידולים סרטניים. מניית החברה מגיבה בעלייה של 40% אך במחזור זעיר של כ-13 אלף שקל בלבד.

הירידות במניות הבנקים התמתנו, לקראת סוף היום שכן את תחילת המסחר התחילו עם ירידות של עד כ 2% בנק הפועלים סגר את יום המסחר ללא שינוי מניית בנק לאומי הגיע היום לשפל של שלוש שנים כאשר נסחרה מתחת ל-10 שקל וסגרה את המסחר בירידה של 0.8% על כ9.77 השקלים. פגוט מציין כי "לאחר דו"חות הרבעון הראשון של הבנקים, הזרים מרעננים את ההמלצות שלהם וזה מסביר את התנודתיות במניות הבנקים. יש לזכור כי המחזור בבנקים הוא זעום יחסית ומדובר בכסף קטן יחסית. לכן המניות יכולות לעבור בחדות מעליות לירידות".

"מניות הבנקים ירדו ב-13.5% בחודש הקודם, וזה היה אחד הסקטורים הגרועים", מזכיר פגוט ומוסיף כי "יש שינסו בימים אלה למצוא מציאות ויראו במצב בו בנק לאומי נסחר ב-0.6 על ההון והפועלים ב-0.69 על ההון כהזדמנות 'קנייה'".

היום לא התקיים מסחר במניות ואגרות החוב של סקיילקס ו סאני זאת על רקע אי הבהירות בנוגע לדיווח כי אילן בן דב צפוי לאבד את השליטה בפרטנר לחברת האצ'יסון ממנה רכש את השליטה בשנת 2009. לפי המתווה המתגבש, האצ'יסון תמיר את החוב של 300 מיליון דולר ל60% ממניות סקיילקס ותחזור לשלוט בפרטנר.

על רקע ההודעה מניית פרטנר סגרה את היום בניגוד למגמה בעליה של ב2.4% אלעד בורשטיין, מנהל חדר מסחר באקסלנס ברוקראז' לא רואה סיבה ברורה למה מניית פרטנר עולה שכן להודעה אין השפעה מיידית על העסקים של פרטנר. "הם לא יוכלו לחלק פתאום דיבידנדים. החוב שלהם נשאר אותו חוב. כנראה ביום כל כך קשה כל חדשה חיובית תורמת למניה".

סקיילקס פירסמה את דו"חותיה הכספיים באישון לילה בין חמישי שישי כאשר היא מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2012 עם גירעון של 98 מיליון שקל בהון החוזר ועם חוב של 2.4 מיליארד שקל. הגירעון בהון החוזר ומצבה הנוכחי של פרטנר, החברה הבת, גרמו לרואי החשבון של החברה לציין כי מתקיימים סימני אזהרה לגבי יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה.

סאני אף היא בבעלותו של אילן בן דב, הציגה למשקיעים תמונה שחורה עם גירעון של 90 מיליון שקל בהון החוזר אשר גרמו לרואי החשבון המבקרים של החברה להעניק לחברה הערת "עסק חי". הערת "עסק חי" קובעת כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה. דיסקונט השקעות

דיסקונט השקעות שבשליטת נוחי דנקנר נסחרת על רקע מכירתה של חברת מקסימה, יצרנית הגזים התעשייתיים מהגדולות בארץ, לידי רונין לניהול השקעות שבבעלות מלאה של ג'ורג' חורש. מכירת השליטה במקסימה ( 75.46%) לחורש נעשתה תמורת 154.69 מיליון שקל, המשקף למקסימה שווי שוק של כ-205 מיליון שקל.

המכירה נעשית על רקע הידרדרות בסביבה העסקית של אחזקותיה העיקריות של דסק"ש , חברת התקשורת סלקום וקמעונאית המזון שופרסל , לצד השקעות כבדות של מאות מיליוני שקלים בעיתון " מעריב " וחלוקת דיווידנדים נדיבה של כ-1.5 מיליארד שקל לחברה האם אי.די.בי פתוח. כל אלה הפילו את שווייה של דסק"ש לכ-677.5 מיליון שקל.

במקביל, התשואות לפדיון של אג"ח החברה המריאו לרמות דו- ספרתיות. תשואות אלו חוסמות בפני דסק"ש, החייבת לבעלי האג"ח והבנקים למעלה מ- 5 מיליארד שקל, את היכולת למחזר חובות בשוק האשראי החוץ הבנקאי. זאת כשהמזומנים בסך 700 מיליון שקל בקופתה בקושי אמורים להספיק לפרעון חובות של כ-1 מיליארד שקל ב-2013.

בתוך כך, לאחר חודשים בהם מחירי מניות הסלולר בישראל ירדו בצורה משמעותית, מעלות S&P הורידה ביום שישי את דירוג האשראי לסלקום מ-AA ל-AA- עם תחזית דירוג שלילית עקב עלייה במינוף והתעצמות הלחץ התחרותי.

קבוצת דש איפקס , אשר הודיעה לאחרונה על מיזוג עם בית ההשקעות מיטב, דיווחה ביום שישי על ירידה של 39% ברווח הנקי ל-13.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2012. זאת לעומת רווח של 22.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2011.

חברת אלעד אירופה תיסחר על רקע הצעת הרכש שפורסמה על ידי בעל השליטה בה, אלעד תשובה, אשר הציעה לרכוש את 11.25 מיליון מניות החברה בתמורה לכ-15 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן אשטרום נכסים , זכיינית קיקה אשר נמצאת בהליכי פירוק, פירסמה אף היא ביום שישי את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. אשטרום עברה להפסד של 14.39 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012 לעומת רווח של 76.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2011. החברה הציגה גידול של 8.6% בהתחייבויותיה שהסתכמו ל-2.39 מיליארד שקל לעומת 2.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully