וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנאי לרכישת מגדל: שימוע לשלמה אליהו

מירב ארלוזורוב

4.6.2012 / 8:36

הוצאת הכספים בגינה נקנס שלמה אליהו ב-2.8 מיליון שקל אינה עבירה פלילית אך בעייתית מבחינת המדינה. המפקח על הביטוח עודד שריג יערוך שימוע לאליהו

המפקח על הביטוח במשרד האוצר, עודד שריג, יערוך שימוע לאיש העסקים שלמה אליהו, כתנאי לקבלת היתר השליטה בחברת הביטוח מגדל . השימוע הוא תנאי לקבלת ההיתר - ובלעדיו אליהו לא יקבל אישור לרכישת השליטה בחברה.

ככל הידוע, זוהי הפעם הראשונה שבה מועמד לרכישת שליטה בחברה פיננסית גדולה בישראל נדרש לעבור שימוע, החלק מהליך אישור המועמדות שלו לקבלת היתר השליטה. ההערכה היא שבשימוע יבקש המפקח מאליהו הסברים לגבי הוצאה של עשרות מיליוני שקלים ללא דיווח מישראל.

אליהו לא הועמד לדין פלילי בגין הוצאת הכספים, אלא רק נקנס ב-2.8 מיליון שקל במעין הליך אזרחי שערכה לו רשות המסים, מאחר שהכספים שהוצאו מישראל היו כספים כשרים - כספים ששולם עליהם מס כחוק. כמו כן, לא ידוע כי אליהו ביצע פעילות לא חוקית כלשהי בכספים. ההודאה שלו שלפחות חלק מהכספים שימשו להימורים בלונדון אינה בעייתית מבחינה חוקית, מאחר שההימורים בלונדון הם חוקיים.

עם זאת, ניתן להניח כי המדינה מרגישה שלא בנוח מכך שאליהו מודה כי הוא מהמר בלונדון בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.

אי נוחות נוספת נובעת מהעובדה שאליהו סירב לספק הסברים, במסגרת ההליך ברשות המסים, למרבית הכסף שהוצא על ידו מישראל, וסיפק הסברים (הימורים) רק לגבי כ-13.5 מיליון שקל. התוצאה היא כי אף שאליהו לא נחשד באף עבירה על החוק, הרי שיש אי נוחות גדולה לגבי ההתנהלות שלו ולגבי חוסר נכונותו להבהיר מה עשה בכסף הנוסף. ההערכה היא כי זהו הרקע להליך השימוע שייערך לו.

הסמכויות שמוקנות למפקח על הביטוח במתן היתר רכישת שליטה הן רבות. בין השאר, המפקח יכול לבחור שלא לתת היתר כזה, גם אם אין חשש לעבירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully