וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוכרי דירות ביד אליהו יוכלו לרכוש בזול את דירתם

נמרוד בוסו

4.6.2012 / 9:50

תושבים החוכרים דירות מעיריית תל אביב-יפו בשכונות יד אליהו ונחלת יצחק יוכלו לרכוש את הדירות תמורת 60-90 אלף שקל ולהפוך לבעלי הנכס

עיריית תל אביב-יפו מתכוונת לצאת החודש במבצע, שבמסגרתו תציע לתושבים החוכרים ממנה דירות בשכונות יד אליהו ונחלת יצחק, לרכוש את הדירות במחיר סמלי ולהיהפך לבעלי הנכס. עלות העברת הבעלות על הדירות תנוע בין 60 ל-90 אלף שקל ליחידת דיור, בהתאם לקריטריונים שייקבעו לפי סוג הנכס וגודלו.

תמהיל הדירות המוצעות לרכישה מגוון, והוא כולל בין היתר דירות של 2.5 ו-3.5 חדרים ברחוב לה גארדיה, ובתים צמודי קרקע בעלי קומה אחת או שתיים, באזור הרחובות גליפולי ומרגולין. מעיריית תל אביב נמסר כי החוכרים בשכונות האמורות מחויבים בין היתר בתשלום דמי חכירה שנתיים בגובה של עד 3,686 שקל בשנה לבית צמוד קרקע, ועד 2,238 שקל לדירה בבנייה רוויה.

המהלך שעליו הוכרז כעת דומה למבצע "בעל בית" שהפעילה העירייה בעבר, במסגרתו רכשו בשנת 2000 מאות חוכרים את דירותיהם מידי העירייה. לדברי מנהל אגף נכסים בעיריית תל אביב-יפו, אלי לוי, המבצע אמור להימשך כשנה וחצי, ומטרת העירייה היא למכור את כלל הדירות החכורות. "מי שיקנה ירוויח. החוכרים שירכשו את הדירות יחסכו תשלום של אלפי שקלים כדמי חכירה שנתיים, תשלום דמי העברה בסך 8% משווי העסקה עם כל העברת בעלות, דמי טיפול ואגרות שונות. מרגע חתימתם על ההסכם הם פטורים מתשלומים לעירייה, ויש בידם את כל היתרונות של בעלים יחיד.

"בנוסף, הנכס שלהם יהיה שווה יותר. אם יבקשו למכור אותו, הרווח שלהם כבעלי בית יהיה גדול יותר מאשר אם היו עושים זאת כחוכרים. לבסוף, כבעלים - הם לא יידרשו לחלק גדול מאישורי העירייה שלהם נדרשו כחוכרים". עוד לדברי לוי, אם יחליטו החוכרים שלא להצטרף, זכויותיהם כחוכרים תשארנה ללא שינוי, בהתאם למעמדם כיום.

חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת "עיר לכולנו", אהרון מדואל, אמר כי יש לערוך השוואה בין תנאי המבצע של העירייה למבצע דומה של מינהל מקרקעי ישראל, להעברת בעלות לחוכרים ביישובים עירוניים. לדבריו, "על פי תנאי המבצע, חוכרים בבנייה רוויה יצטרכו לשלם לעיריית תל אביב-יפו סכום השווה ערך לדמי חכירה ל-30 שנה, סכום שעל פניו נראה מופרז".

לדברי לוי, "יש אמנם הבדלים בין תנאי המינהל לאלה של העירייה, אך בכל זאת, הקרקע הזו שייכת לכלל הציבור בתל אביב. לדעתי, המחיר אטרקטיבי מספיק כדי שאדם יגיד 'כדאי לי להיפטר מהעירייה ולהיהפך לבעלים'".

  • עוד באותו נושא:
  • יד אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully