וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאור הבעיות - אין מנוס מלהעלות מסים"

שלי אפלברג

4.6.2012 / 12:44

בכנס ה-30 של לשכת רואי החשבון באילת אמר מנהל רשות המסים דורון ארבלי כי על פי התחזיות לא תצליח הרשות לעמוד ביעד ההכנסה של 22 מיליארד שקל ולכן יש להעלות המסים

היעד המרכזי של רשות המסים הוא עמידה בהכנסות בסך כולל של 22 מיליארד שקל, אך לאור הבעיות הכלכליות באירופה שמורידות את תחזיות ההכנסה מיצוא יש ירידה מהיעד להכנסה בפועל של 3 מיליארד שקל, לכן אין מנוס מהעלאת מסים", כך אמר היום דורון ארבלי מנהל רשות המסים בכנס ה-30 של לשכת רואי החשבון באילת. לטענתו, הגדלת נקודות הזיכוי של זוגות צעירים הגדילה את התחייבויות המדינה, ויש לבדוק שוב בדיוני התקציב איך נותנים לכך מענה.

ארבלי ציין כי להערכתו יש לרואי החשבון מפתח לפתרון איך להצליח ולמסות את ההון השחור במדינת ישראל, אך לא להטריד את כל העצמאים במשק. "אנחנו מתמקדים במלחמה בהון השחור, הרתעה פלילית באמצעות קמפיין פנייה למעלימים ובאמצעות פנייה למעסיקים”, הסביר ארבלי ותיאר את התכנית להגדלת כוח האדם ב- 750 איש ברשות המסים שאמורה לסייע לרשות להגדיל את יכולת ההרתעה והאכיפה, לצד הגדלת כוח האדם בתביעה ובמערכת המשפט כדי לא לתקוע תיקים אחרי האיתור".

"ב-2011 הוגשו לבתי המשפט כ- 1000 תיקים על עבירות מס”, הסביר ארבלי וסיפר כי רשות המסים יוצרת אמנת שירות מול המייצגים ומחדדת את הסטנדרט לעבודה מול המייצגים כדי שלא ימתינו להחלטות. עוד סיפר כי רשות המסים מעבירה סדנאות איך לתת שירות לקהל משנה את את האינטנרנט ובכוונתה להגיע לפיסבוק ולטוויטר.

"המוקד הטלפוני החדש ייתן מענה וירחיב את שירותינו כדי לפנות זמן לפקידי שומה ומע"מ. אנחנו נשנה את החשיבה מראיה גיאוגרפית לפרסונלית ולא משנה היכן הנישום מתגורר", סיפר ארבלי והוסיף כי "יש לחנך את האזרח עוד מבתי הספר לתשלום מס אמת וזה ישרת אות המדינה בעתיד. לדבריו לשכת רואי החשבון נרתמה לנושא זה יחד עם הרשות ומבצעת הרצאות בבתי הספר".

עוד עדכן כי "הרשות מתכוונת ליישם מודל חדש של שידור יחיד עם כל הנתונים למערכת חדשה וחכמה בשע"מ שתדע להתמקד בנושאים החשובים. לדבריו, טרם התקבלה החלטה בנושא הרווחים הכלואים שעלו לכותרות לאחרונה.

ליברמן: "יש להוריד קצבאות הילדים במקום לקצץ בתקציבים לפיתוח"

"המשבר הכלכלי העולמי צריך להדאיג אונו יותר מכל", כך אמר היום (ב') שר החוץ אביגדור ליברמן בנאום אותו נשא בכנס.

שר החוץ ציין כי "מדינות אינן מסוגלות לעצור את המשבר הפנימי שלהן, וזה מדאיג גם אותנו. צריך להבין שגם קיצוצים זה לא פתרון, אנחנו רוצים לייצר ולייצא ולצמוח. ראינו בעבר שהפתרון אינו לפגוע בצמיחה אלא להוריד הוצאות שאינן יצרניות. להוריד את קיצבאות הילדים. זאת תהיה גישה לא נכונה להוריד תקציבים שמסייעים לפיתוח".

"העלאת מסים פוגעת בהשקעות ובצמיחה. לכן צריך לעשות תיקונים מסוימים אבל חייבים לעשות העברה של כספים מהקצבאות לצמיחה לפני שמעלים מסים, כמו שנעשה ב- 2003".

שר החוץ התייחס גם לסוגיית מהגרי העבודה וציין כי: "העובדים הזרים שבאים לארץ ברגל מחפשים עבודה וחיים יותר טובים. אף אחד לא בא ברגל אלפי קילומטרים. מדובר בתעשייה שלמה של הסעות עד הגבול דרך קהיר. משרד החוץ משקיע מאמץ אדיר כדי להגיע להסדרים עם מדינות המקור, ואני פונה לכל השרים וחברי הכנסת להפסיק לדבר ולסבך יותר מדי את המצב. אנחנו מנסים במשרד החוץ לפתור את הבעיות".

ליברמן הוסיף כי "הבעיה בארצות ערב הינה היעדר מעמד ביניים. בכל העולם מעמד הביניים דואג לשיתוף פעולה בין המדינה לאזרחים, והם הערובה לצמיחה בת קיימא. כמה שמעמד ביניים יותר משגשג כך המדינה יותר מצליחה. כך גם במדינת ישראל, מדינות סקנדינביה. במדינות ערב רבות, אין מעמד כזה. לכן הייתי ממתין ומחכה לגבי דמוקרטיזציה".

"לקצץ בפנסיה של פורשי מערכת הביטחון שממשיכים לעבוד"

"המדינה משלמת כל שנה 17 מיליארד שקל לפנסיה לעובדי מערכת הביטחון. צריך לבדוק האם אפשר לקצץ בפנסיה של האנשים בגילים 42-67 שפרשו ועובדים בעבודות אחרות ובכך לסייע לתקציב המדינה ולטיפול בגירעון", כך אמר דורון קופמן נשיא לשכת רואי החשבון בכנס. לדבריו, יש למנות ועדה שתבדוק את הנושא ולהעלות בדיונים של תקציב 2013 את האפשרות לבצע את הקיצוצים משם כך שמעמד הביניים לא ייפגע.

"הגירעון בתקציב המדינה של 16 מיליארד שקל נגרם בין היתר בשל הגדלת הוצאות המדינה עקב מחאת ההמונים בקיץ האחרון אשר גרמה לאימוץ מסקנות ועדת טרכטנברג, העלאות השכר במגזר הציבורי", אמר קופמן. הוא ציין כי צריך להביא לכך שההכנסה הפנויה שלנו לא תקטן כדי שלא נפגע במעגל הצמיחה דבר אשר ישפיע כמדרון חלקלק על הכלכלה והמשק המקומי.

"חייבים לבדוק איך אפשר לצמצם את התקציב מבלי לפגוע בצמיחה ולכן תחום ההתחייבויות הפנסיוניות העומד לע סכום דימיוני של 1.8 טריליון שקל וסך נכסים של 400 מיליארד שקל חייב בדיקה .עוד ציין כי בעיית חיוב בפנסיית חובה של העצמאיים היא בעיה קשה לעצמאיים. יש בעיה בקרנות הפנסיה וצריך לבדוק זאת פעם נוספת כדי לא להכניס עצמאיים למצוקה בעתיד".

בנוגע למאבק בין היועץ המשפטי לממשלה למבקר המדינה - לגבי הדרישה כי מבקר המדינה יהיה רואה חשבון - ציין רו"ח קופמן כי מינוי שופט לתפקיד מבקר המדינה חוטא למהות התפקיד וצריך שיהיה בתפקיד זה רו"ח כפי שמתבצע בכל העולם.

"תכנית העבודה של מבקר המדינה אינו ברורה ואינה שקופה לציבור. אפשר ללמוד הרבה מהדוחות הכספיים של המדינה וגם המבקר יכול ללמוד מזה, וכך כולם יידעו מה עושים עם הכסף שלנו. תפקידו של מבקר המדינה אינו להיות שופט וחוקר אלא להעביר ביקורת.אני חושב שמבקר המדינה צריך למנות ועדה מייעצת על מנת שעבודת הביקורת תהווה שירות טוב יותר לאזרח. יש מוסדות שהפחד מהביקורת מעצים את הקושי לקבל החלטות במוסדות שונים", סיכם קופמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully