וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הבנקים גרר את אחד העם לעליות שערים

ואדים סבידרסקי

4.6.2012 / 17:00

אחרי פתיחת שבוע חלשה עבר המסחר בבורסה התל אביבית לעליות. מדד ת"א 25 עלה ב-1.1% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.8%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-915 מיליון שקל

המסחר בבורסת ת"א, שנפתח הבוקר בירידות שערים, שינה את המגמה במהלך היום בהובלת מניות הבנקים שהתאוששו היום. הסנטימנט השלילי המובהק בשווקים הגלובליים בסוף השבוע שעבר העיב בתחילת היום גם על המשקיעים באחד העם בשל המשך ההידרדרות בכלכלה האירופית ודיווחי מקרו מאכזבים בארה"ב.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.1% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.8%. מדד ת"א בנקים עלה ב-2.4%. מדד נדל"ן 15 הוסיף 0.6%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-915 מיליון שקל, בהתאם לממוצע היומי בתקופה האחרונה, כשהבנקים ריכזו חמישית מהמחזור. מניית ה פועלים טיפסה ב-3% במחזור של 68 מיליון שקל. לאומי התחזקה ב-2.35% ומזרחי טפחות הוסיפה 2.5% לערכה. מניית דיסקונט נסגרה ללא שינוי וה בינלאומי עלתה ב-0.3%.

סקטור התקשורת בלט בעליות. בבית השקעות פסגות סבורים כי הגיעה העת לעצור את מימוש מניות הסלולר הישראליות, סלקום פרטנר , ומעדכנים את המלצתם כלפי מעלה לאחר שעד כה המליצו למכור. אילנית שרף, אנליסטית התקשורת של פסגות, נוקבת בהמלצת "תשואת שוק" לשתי חברות התקשורת מהגדולות בישראל. אולם עקב חוסר הוודאות בענף זה מותירה את ההשקעה בחברות הטלקום ברמת סיכון גבוהה.

לקראת סגירת המסחר בבורסת אחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על עליות עד 0.2% בפתיחת המסחר השבועי בוול סטריט.

זירת המקרו

בזירת המקרו האמריקאית יתפרסם היום הנתון ממגזר התעשייה. קונסנזוס הכלכלנים צופה לשיפור קל בסקטור ולעלייה מתונה של 0.1% בהזמנות המפעלים במהלך חודש אפריל. זאת לאחר הרעה מהותית וירידה של 1.5% בהזמנות במהלך חודש מארס האחרון.

ביום רביעי הקרוב צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. על פי רוב ההערכות, יותיר ה-ECB את הריבית ללא שינוי, בשפל של 1%. עם זאת, חלק מהאנליסטים צופים כי באחת מהישיבות הבאות יחליט הבנק להוריד את הריבית, על רקע החרפת המשבר באירופה. ואילו בארה"ב, יפרסם הבנק הפדרלי באותו יום את ספר הבז', הדו"ח שלו לגבי מצב הכלכלה האמריקאית כפי שהוא משתקף ב-12 מחוזות הבנק. בספר הבז' הקודם ציין הבנק כי התאוששות הכלכלה האמריקאית ממשיכה להיות מתונה, עם צמיחה חדה יותר בקנזס סיטי ומיניאפוליס.

התנודתיות בשווקים מתגברת בהתאם לספקולציות סביב משבר החוב באירופה. השאלה סביב מצבה של כלכלת יוון ממשיכה להכביד ואליה הצטרפה האחות הקטנה, קפריסין - מה שהגביר את אי הוודאות לגבי הטיפול במשבר החוב.

בזירת המקרו המקומית, לאחר עימותים פנימיים חריפים ועל רקע המשבר בכלכלה העולמית וההאטה בנתוני המשק בשנה האחרונה, הציג אמש משרד האוצר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תקציב המדינה ל-2013. לדברי ראש אגף התקציבים במשרד אוצר, גל הרשקוביץ, תקציב 2013 יהיה תקציב של גזירות, ולממשלה לא יהיה מנוס מקיצוץ חד בתקציב בצד ההוצאות, לצד הגדלת נטל המס באופן שלא נראה כמותו בשנים האחרונות.

חברות במרכז

הפסקת המסחר במניות סקיילקס וסאני נמשכה גם היום (ב'). אתמול לא התקיים המסחר במניות סאני וסקיילקס על רקע ההודעה על המגעים בין קבוצת האצ'יסון לבעל השליטה, אילן בן דב, למכירת בחזרה לחברה מהונג קונג. לאחר שהבורסה דרשה מהחברות להעביר מידע על העסקה המתרקמת, מדווחות היום סקיילקס וסאני כי ההסכם אמור להיחתם בשעות הקרובות.

עובדי נייר חדרה , מקבוצת אידיבי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, פתחו הבוקר (ב') בשביתה במפעל המרכזי של החברה בחדרה והייצור של המפעל משותק. 600 העובדים שובתים באישור ההסתדרות, לאחר שזו הכריזה לבקשתם על סכסוך עבודה לפני שלושה שבועות. לדברי העובדים, הם החליטו לשבות לאחר שההנהלה החליטה על קיצוץ בשכרם בלא היוועצות עם נציגיהם ועם ההסתדרות. עילת הקיצוץ היא הפסדים אליהם נקלעה החברה ברבע הראשון של 2012.

ניסוי שנערך בחולים בסרטן במערכת הלימפה (לימפומה) גילה כי הטיפול בתרופה טריאנדה (Treanda) של טבע בשילוב עם התרופה ריטוקסן (Rituxan) של חברת רוש האריך את תוחלת החיים של חולים בשלוש שנים ובלם את התקדמות הגידול הסרטני בהשוואה לטיפול המקובל כיום: כימותרפיה בשילוב עם ריטוקסן. התוצאות פורסמו אתמול בכינוס של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית שנערך בשיקאגו.

מניות האנרגיה ריכזו עניין לאחר אבנר ו דלק קידוחים , שהשותפות בפרויקט הגז ים תטיס הסמוך לאשקלון ונמצא לקראת סיום חייו, דיווחו אמש כי מועד הגעת הגז הטבעי ממאגרי הלוויין (הפיניקלס) ליבשה הישראלית הוקדם בחודש, ויתרחש כבר בחודש הנוכחי (יוני). ההערכות הן כי תוך 10 ימים יחובר מאגר הלוויין החדש אל הצנרת. כמות הגז הטבעי הנמצאת בקידוח פיניקלס 1 (פיניקלס הן "פטמות-גז", סוג של כיסי גז קטנים באדמה) עדיין אינה ידועה, ותתברר רק בסוף הקידוח שעלותו הכוללת עומדת על 100 מיליון דולר. ההערכות טרם הקידוח היו לכמות של 1.35 מיליארד מ"ק (BCM).

מניות ואג"ח של מנופים פיננסיים , חברת ההשקעות בנדל"ן שבשליטת מרכוס וובר ואברהם נניקשווילי, חוזרות היום למסחר באחד העם לאחר השעיה של כחודש. המסחר במניית החברה הופסק על רקע בקשתה של רשות ני"ע לערוך מחדש את דו"חות החברה לשנים 2010-2011, בעקבות מחלוקת בעניין שווי של קרקע בקזחסטאן. ביום שישי האחרון, עם תום עונת הדיווחים של החברות בבורסה, דיווחה מנופים כי רשמה ב-2011 הפסד של 233 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 35 מיליון שקל בשנת 2010 - לעומת רווח נקי שנרשם בדו"ח המקורי בשנת 2010. בתגובה, איבדה היום המניה 14% מערכה.

בית השקעות כלל פיננסים מעלה היום את המלצתו לחברת מטריקס מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק". אך מוריד מעט את מחיר היעד למניה ל-18 שקל. מחיר יעד זה מגלם פוטנציאל של 14% בהתחשב במחיר המניה הבוקר של 15.75 שקל. "אנחנו מעלים את ההמלצה לאור מחיר המניה, שירד בשיעור של 14%, מעבר להשפעת הדיווידנד, מאז הורדת ההמלצה ומשום שמטריקס ממשיכה להפתיע לטובה בלקיחת נתחי שוק מהמתחרים גם במצב הנוכחי".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully