וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת פרטנר נחתמה: השליטה עוברת מאילן בן דב להאצ'יסון

מיכאל רוכוורגר

4.6.2012 / 22:42

אילן בן דב יישאר עם אחזקה מזערית בפרטנר. סקיילקס תמכור לסאני את פעילות ייבוא מכשירי הסלולר מדגם סמסונג הקוריאנית, המוערכת ב-600 מיליון שקל

לאחר מו"מ מרתוני שנמשך מזה שבוע ימים, נחתם הלילה (שעון הונג קונג) הסכם לרכישת השליטה בחברת התקשורת פרטנר ע"י חברת האחזקות ההונג- קונגית האצ'יסון מידי אילן בן דב.\

האצ'יסון שכבר קיבלה ב-2009 את מרבית הסכום בגין מכירת פרטנר (כ- 4.3 מיליארד שקל) , מגדילה את החשיפה לפרטנר, אך ממזערת נזקים נכון להיום, שכן שווי הבטוחות שיש לה (כ-12% מניות פרטנר) נאמד ב-90 מיליון דולר לעומת הלוואת מוכר שהעניקה באוקטובר 2009 של 300 מיליון דולר שהייתה אמורה להיפרע באפריל 2014 וכעת תידחה בכ-5 שנים.

במסגרת ההבנות בין הצדדים סקיילקס תרכוש את מרבית (כ-75%) מהאחזקות של סאני אלקטרוניקה (חברה האם בקצה הפירמידה המונפת של בן דב) בסקיילקס (המחזיקה בכ-44.5% מפרטנר) תמורת כ-125 מיליון דולר, כלומר בן דב יישאר עם אחזקה מזערית בפרטנר.

כמו כן, סקיילקס תמכור לסאני את פעילות ייבוא מכשירי הסלולר מדגם סמסונג הקוריאנית, המוערכת ב-600 מיליון שקל. בן דב למצוא מימון לרכישת סמסונג ולהצעת הרכש שהוא מתכנן לבעלי האג"ח של סאני בהיקף של כ-240 מיליון שקל. אם יצליח במשימה זו, מלבד ההון העצמי של כ-620 מיליון שקל שסקילקס מחקה בעקבות רכישת פרטנר, מצבו הכלכלי של בן דב לא ייפגע. עם זאת בעלי האג"ח של סקיילקס ייתכן וינסו לפעול בכדי לקבל עבור סמסונג מחיר כמה שיותר גבוה.

המכשול העיקרי העלול לטרפד את העסקה הוא החוב הגדול של סקיילקס לבעלי האג"ח בהיקף של כ-2 מיליארד שקל (לא כולל הלוואת מוכר שהאצ'יסון העניקה באוקטובר 2009 של 300 מיליון דולר שתדחה בכ-5 שנים).

האצ'יסון תציע לבעלי האג"ח של סקילקס לרכוש לפחות 50% מהחוב והיתר לשלם לפי המועדים שנקבעו. ואולם עדיין לא לא ברור באילו מחירים תוגש ההצעה. יותר סביר כי בשל המחירים הנמוכים שבהם נסחרים כיום האג"חים של סקיילקס (30-75 אגורות לאגרת) האציסון תציע פרמיה לעומת מחיר השוק שלהם, אך כזו שעדיין בכל מקרה מגלמת עבור בעלי האג"ח תספורת שהיקפה תתברר בהמשך.

ככל שבעלי האג"ח יפגינו נחישות גבוהה יותר במגעים מול האצ'יסון כך סיכוייהם לראות כמה שיותר מהחוב חזרה יגדלו. הם יצטרכו לעשות חישובי כדאיות כלכלית של להישאר במצב הנוכחי עם בן דב כבעל שליטה וכנגזר מכך עם סיכויים לא גבוהים לראות את החוב שלהם חזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully