וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב ימשיך ליבא סמסונג, תספורת לסקיילקס

אמיר טייג

5.6.2012 / 12:32

אחרי שלושה ימים של שמועות בהם לא התנהל המסחר במניות החברות של אילן בן דב מפרסמות החברות את הדיווח על העיסקה. 3.6% ממניות סקיילקס יישארו בידי בן דב

לאחר שלושה ימים של רסיסי מידע והדלפות, הוציאו הבוקר (ג') החברות של אילן בן דב דיווח סופי המפרט את מהלך הנרחב במסגרתו יאבד בן דב את השליטה בפרטנר ויסדיר את החוב של סקיילקס , חברת האחזקות שלו.

בבסיס העסקה, האצ'יסון תרכוש 75% ממניות סקיילקס תמורת 125 מיליון דולר, חובה של סקיילקס יוסדר, ופעילות ייבוא מכשירי הסלולר של סמסונג תמיכר חזרה לידי בן דב. בסופו של תהליך, צפוי בן דב עדיין להחזיק 3.6% ממניות סקיילקס, כאשר האצ'יסון תחזיק ב-75%. יתר האחזקות יהיו בידי הציבור. על פי הדיווח תמורת המניות הנמכרות משקפת מחיר של כ-6 דולר למניה, כ-23.2 שקל למניית סקיילקס. מאז יום ראשון בבוקר, מניות סקיילקס וסאני נמצאות בהפסקת מסחר.

כצפוי, עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר בתקופה שבה האצ'יסון שלטה בחברה יחזור לפרטנר ויחליף את בן דב בתפקיד יו"ר חברת הסלולר.

באשר לחוב של סקיילקס, הנאמד ערב העסקה בכ-1.8 מיליארד שקל, צפויה סקיילקס לפרסם הצעת רכש לכמחצית מיתרת הערך הנקוב של כל האג"חים הנסחרים של החברה, לא כולל האג"חים להמרה. כמו כן הצעת רכש זו לא תכלול את החוב של סקיילקס להאצי'סון עצמה, אשר עומד על כ-300 מיליון דולר. חוב זה יוסדר בנפרד.

הצערת הרכש לאג"ח הנסחרות תעשה במחיר של 69% מערך הפארי שלהן, כך שהדבר מגלם תספורת של כ-31%. באשר לחוב של סקיילקס להאצי'סון, ידחה מועד פרעונו בשלוש שנים מאפריל 2014 לאפריל 2017. תנאי הריבית שלחוב זה ישארו על כנם. למעשהחוב זה יהפוך להלוואת בעלים, מהרגע בו האצ'יסון תקבל את מניות סקיילקס.

חלקה השלישי ומעורר המחלוקת של העסקה, כולל את מכירת פעילות ייבוא הסלולר של סמסונג לידי סאני, חברת האחזקות של אילן בן דב.במסגרת הסיוכמים בין בן דב והאצ'יסון, תימכר פעילות זה במחיר של 100 מיליון דולר, אותן תשלם סאני לסקיילקס.

אמנם, הדבר אינו מוזכר בדיווח, אך כפי המסתמן מדובר בעסקה בעלי עניין הדורשת רוב מיוחס של בעלי מניות בלתי תלויים. נציין כי לפני מספר חודשים, כאשר בן דב ניסה להכניס שותפים לפעילות יבוא מכשירי הסלולר של סמסונג כיבלה פעילות זו שוי של 600 מיליון שקל, כלומר 160 מיליון דולר. פעילות זו מייצרת תזרים שנתי של כ-125 עד 150 מיליון שקל.

השלמת העסקה תלויה ביישום שלושת השלבים האמורים וקבלת מגוון רחב של אישורים. משרד התקשורת חייב יהיה לאשר את כניסת האצ'יסון חזרה למעד השליטה בפרטנר. אומנם הדבר כבר אושר בעבר, אך הצדדים יצטרכו לדאוג מחדש כי יהיה גוף ישראלי שיחזיק לפחות 5% ממניות פרטנר. כמו כן תידרש אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

הצלחת עסקת הצעת הרכש של האג"ח של סקיילקס גם היא תנאי מתלה, וכן הסכמת בנק מזרחי טפחות למכירת פעילות סמסונג. עוד צויין בדיווח כי "אם בעקבות העסקה יפעלו בעלי חוב של סקיילקס, סאני או פרטנר להעמיד לפירעון מיידי את חובותיהם כאמור, יפעלו סאני וסקיילקס לשם ביטול פעולה זו או לקבלת ויתור ובמקרה שלא יצלחו תהיה לרוכשות הזכות לבטל את הסכם הרכישה".

עוד נקבע כי מועד השלמת העסקה נקבע למועד המאוחר מבין מועד השלמת כל התנאים המתלים לעסקה על פי הסכם הרכישה ו-3 ימי עסקים לאחר החתימה על הדוחות הכספיים של החברה לתקופה לרבעון השני. במקרה של אי קיום העסקה בשל אי אישורה באסיפה הכללית של סאני תצטרך סאני לשלם להאצ'יסון קנס של כ-5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully