וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אסם לשעבר גזי קפלן הלך לעולמו בגיל 64

TheMarker Online

5.6.2012 / 18:50

קפלן פרש מתפקידו בחודש אפריל, שלושה חודשים לאחר שהחברה הודיעה על יציאתו לחופשת מחלה לאחר ניתוח שעבר ושיקום אורתופדי

קפלן פרש מתפקידו בחודש אפריל - שלושה חודשים לאחר שהחברה הודיעה על יציאתו לחופשת מחלה לאחר ניתוח שעבר ושיקום אורתופדי, שבו החל לקראת חזרתו לעבודה מלאה בחברה.

קפלן הוא יליד תל אביב, חבר קיבוץ לוחמי הגטאות. אחרי שהשתחרר מהצבא וסיים את לימודיו מונה כמרכז המשק של קיבוץ לוחמי הגטאות וכאחראי על הפעילות הכלכלית של הקיבוץ. הפריצה הגדולה שלו היתה לפני כמעט שלושה עשורים. ב-1985 איתר קפלן מפעל קטן בלוחמי הגטאות שעסק בייצור תחליפי בשר, ועמד למכירה. קפלן היה הראשון להבין את הפוטנציאל שברכישת המפעל ושכנע את הקיבוץ להשקיע בו וכך נוסדה לה חברת טבעול.

עשור לאחר מכן הוביל קפלן את החבירה של טבעול לאסם, שרכשה 58% ממנה לפי שווי של 30 מיליון דולר. ב-2003 מונה קפלן למשנה למנכ"ל החברה ושלוש שנים לאחר מכן למנכ"ל. תחת ניהולו של קפלן רכשה אסם כמה חברות: ב-2006 רכשה את חברת מוצרי המאפה בונז'ור תמורת 117 מיליון שקל; ב-2007 רכשה 49% מחברת מגדנות הבית והגיעה לבעלות מלאה תמורת 7.5 מיליון שקל; ב-2009 רכשה 51% ממטרנה, ובסוף 2010 רכשה אסם את שאר מניות טבעול תמורת 462 מיליון שקל.

אסם היא חברת המזון שרכשה הכי הרבה חברות בעשור האחרון (6), רובן בתקופת כהונתו של קפלן כמנכ"ל. רכישתה האחרונה של מטרנה (מעברות) גררה ביקורות נוקבות כלפי הממונה על ההגבלים העסקיים, שאישר את המהלך. לטענת המבקרים, העסקה מנעה את כניסתה של נסטלה העולמית, שמחזיקה ב-54% מאסם, יצרנית מזון לתינוקות הגדולה בעולם, לשוק הישראלי. בכל הנוגע לפעילות הבינלאומית של הקבוצה הוביל קפלן את רכישת מפעל הסלטים Tribe, ומפעל תחליפי הבשר Veggie Patch בארה"ב.

במשך השנים שימש קפלן גם בתפקידים ציבוריים שונים, כמו יו"ר אגף המזון במכון היצוא, יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים וחבר בהנהלת קבוצת הכדורגל האהודה עליו, הפועל תל אביב.

בראיון שנתן ל-TheMarker לפני כשנה התגאה קפלן כי "אסם היא דוגמה יוצאת מהכלל ליזמות וליצירתיות. אין עוד מקרה שנסטלה מאפשרת לחברה בת שלה לפעול בעולם כפי שהיא מאפשרת לאסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully