וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט: מגזר השירותים מתגבר על המבוכה בוועידת G7

5.6.2012 / 23:47

מדד S&P 500 עלה ב-0.55%. מניית פייסבוק ירדה ב-3.8% נוספים לשפל מאז ההנפקה. מדד השירותים ISM הגיע במאי ל-53.7 נקודות, לעומת 53.5 נקודות באפריל

המסחר בוול סטריט נפתח היום ביציבות, אך שינה מגמה במהלך היום ונחתם בעליות שערים, בהובלת סקטורי הפיננסים והטכנולוגיה. זאת, על רקע שיחת ועידה של מדינות ה-G7, שהתנהלה היום ועסקה בדרכים לטיפול במשבר החוב האירופי. בשיחה השתתפו שרי האוצר והנגידים של הבנקים המרכזיים משבע המדינות המתועשות (גרמניה, צרפת, איטליה, בריטניה, ארה"ב, קנדה, יפן).

הבוקר אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי ייתכן שבנקים פגיעים יצטרכו להיות תחת פיקוח האיחוד האירופי. "האמנה התקציבית היא שלב אחד, אך הוא אינו מספק", אמרה לכתבים בברלין, לפני פגישתה עם נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2%, מדד S&P 500 הוסיף 0.55% והנאסד"ק התחזק ב-0.65%. מניות הבנקים, close NYג'י.פי. מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה וסיטי הוסיפו לערכם כ-3% כל אחת. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-1.57%.

מניית הרשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק, המשיכה במסע המימושים מאז הנפקתה הראשונה לציבור בסוף חודש שעבר. היום, נחלשה המניה בכ-3.8% נוספים ובכך מחקה כ-32% מערך המשקיעים שרכשו אותה ב-38 דולר למניה בהנפקה.

כעת, ירדה מניית פייסבוק לשפל של 25.87 דולר. זאת, בתגובה לסקר של רויטרס/איפסוס, שגילה אות נוסף לכך שלפייסבוק עוד דרך ארוכה עד שתצליח להפוך את 900 מיליון משתמשיה למקור הכנסות יציב מפרסום. על פי הסקר, 80% ממשתמשי פייסבוק מעולם לא רכשו מוצר או שירות כתוצאה מפרסום או הערות ברשת זו.

הצעה: רשות פיקוח כלל אירופית

מרקל הצהירה כי היא פתוחה לרעיון של הקמת רשות בנקאית מאוחדת כפיתרון ארוך טווח למשבר שמאיים על אירופה. ההצעה להקים רשות פיקוח כלל אירופית, שתשמור על יציבות הבנקים, הועלתה לראשונה בשבוע שעבר על ידי הנציבות האירופית, הגוף המבצע של האיחוד האירופי.

בזירת המקרו האמריקאית, קצב הגידול במגזר השירותים בארה"ב עלה מעט במאי בשל עלייה במספר ההזמנות החדשות - כך מראה דו"ח שפורסם היום. המכון לניהול אספקה אמר כי מדד השירותים הגיע במאי ל-53.7 נקודות, לעומת 53.5 נקודות באפריל. אנליסטים וכלכלנים ציפו כי המדד יישאר ללא שינוי לעומת אפריל.

רכיב ההזמנות החדשות במדד עלה ל-55.5 נקודות, לעומת 53.5 נקודות באפריל. ואולם, נרשמה ירידה במדד המחירים ששולמו עבור ההזמנות ל-49.8, לעומת 53.6 נקודות.

גם רכיב התעסוקה במדד ירד והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2011 - דבר שאחרי דו"ח העבודה המאכזב של השבוע שעבר - מוסיף לחשש כי יש האטה בשוק התעסוקה. המדד נפל ל-50.8, לעומת 54.2 באפריל.

מניות במרכז

אורקל הפרה את החוזה שלה עם היולט פאקרד (HP) כאשר הפסיקה לייצר גירסאות חדשות של מסד הנתונים שלה המתאים לשרתים מבוססי איטניום, כך אמר עו"ד HP בבית המשפט בארה"ב. בתביעה דורשת HP ארבעה מיליארד דולר בעקבות נזקים שנגרמו לה והיא מגיעה מספר ימים לאחר שאורקל הפסידה לגוגל בתביעה נפרדת העוסקת בטכנולוגיה הסמארטפונים שלה.

עסקת המכירה של סקיילקס לחברת האצ'יסון הסינית לא גורמת לאנליסט התקשורת והטכנטולוגיה של כלל פיננסים, צחי אברהם, לשנות את ההמלצה אודות מניית פרטנר. ההמלצה נותרה "תשואת חסר" ללא מחיר יעד. אברהם מציין כי: "המוניטין החיובי של האצ'יסון, שנצבר בשנות הבנייה של פרטנר, יחד עם הגב הפיננסי החזק שלה מספקים לחברה אורך רוח, והשינוי הוא בהחלט נקודה חיובית לזכות פרטנר. אך האם פרטנר תעצור את חלוקת הדיווידנדים עד יעבור זעם?".

ביוליין הודיעה היום כי התקבלו שני אישורי פטנט ממשרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) עבור BL-1021, תרופה הניתנת בבליעה, לטיפול בכאב נוירופתי. אישור אחד התקבל עבור בקשת רישום פטנט להרכב של BL-1021, אשר לכשיונפק, יהיה בתוקף לפחות עד ספטמבר 2022. האישור השני התקבל עבור בקשת רישום פטנט לשימוש ב-BL-1021 לטיפול בכאב , אשר לכשיונפק, יהיה בתוקף לפחות עד ינואר 2028.

חברת אוויה השלימה את רכישת חברת רדוויז'ן, ספקית טכנולוגיות שיחות ועידה באמצעות וידאו על גבי רשתות IP ורשתות אלחוטיות. באמצעות הרכישה, תספק אוויה ללקוחותיה חבילות פתרונות וידאו משולבים, הניתנים לתפעול בשילוב רכיבים של מערכות אחרות. בעסקה שאושרה על ידי החברות, יקבלו בעלי המניות של רדויז'ן 11.85 דולר למניה, כאשר ערך העסקה הכוללת, עומד על 230 מיליון דולר. רדויז'ן תפעל כחברת בת בבעלות מלאה של המותג אוויה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully