וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק תחל לפצות המשקיעים בהנפקת פייסבוק

6.6.2012 / 9:07

בעקבות הבעיות בהנפקת פייסבוק בחודש שעבר תעביר נאסד"ק חבילת פיצויים למשקיעים במנייה בעת ההשקה. מניית פייסבוק צנחה ב-32% מאז הנפקת החברה

נאסד"ק בורסה לניירות ערך בניו יורק בה נסחרת מניית פייסבוק , הודיעה לברוקרים שלה כי היא מתכננת להגיש היום (רביעי) את השלב הראשון במסגרת הפיצוי למשקיעים על בעיות שהיו קשורות להנפקת פייסבוק בחודש שעבר, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שציטט מקורבים לנושא.
צילום: רויטרס

לפי הערכות, בנקים וחברות השקעות הפסידו יותר מ-100 מיליון דולר מאז ההנפקה, לפי ה"ג'ורנל". נאסד"ק סירבה להגיב להודעה נכון ליום שלישי. לפי "וול סטריט ג'ורנל", ישנן מספר דרכים אפשריות לפיצוי המשקיעים כאשר אחת מהן היא להעניק להם הנחה בדמי המסחר שהן משלמות לנאסד"ק.

מניית פייסבוק צנחה ב-32% מאז הנפקת החברה לאחר שמספר בעיות טכניות גרמו לדחייה של 30 דקות בהנפקה. התוכנית של נאסד"ק לפצות את המשקיעים התעכבה על רקע היכולת של מפעילת זירת המסחר להפריש כספים לנושא.

חלק מהעיכובים בהנפקה נגרמו לאחר שתוכנות מחשב או "רובוטי מסחר" הציפו את מחשבי נאסד"ק באלפי פעולות מסחר עד שמחשבי נאסד"ק קרסו. בשעה שהחתמים רכשו כמות גדולה של מניות במחיר ההנפקה, 38 דולר, רכשו גם מחשבי הסוחרים כמות זהה של מניות - ומכרו אותן שניות לאחר מכן. הקרב הזה התבצע בהיקפים עצומים, שאף משקיע אנושי לא יכול להתחרות בהם, וגרם לכך שבסוף אותו יום עלתה המניה ב-0.5% מעל מחיר ההנפקה - נתון מאכזב במיוחד לכל מי שציפה ממניית פייסבוק לזנק. העיתונים הכלכליים בישרו על "דשדוש" ו"אכזבה" מההנפקה, וביום המסחר השני שלה התרסקה המניה לחלוטין.

מייד לאחר ההנפקה, כבר פורסם בתקשורת כי עושי השוק הגדולים בוול סטריט צפויים לתבוע מנאסד"ק פיצויים בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר בגין תקלת המסחר. מאז ההנפקה ב-18 במאי, נדחק מרק צוקרברג, מייסד משותף ומנכ"ל פייסבוק, מרשימת 40 האנשים העשירים בתבל לאחר שהונו האישי צנח ביותר מחמישה מיליארד דולר מאז הנפקת הרשת החברתית הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully