וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה דירוג האשראי של בנקים גרמנים

6.6.2012 / 11:13

גם גרמניה מערערת? מודי'ס הורידה את דירוג האשראי לשבעה בנקים גרמנים ושלושה בנקים אוסטרים. "קיים הסיכון שהבעיות הכלכליות יפגעו גם בגרמניה"

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של שבעה בנקים גרמנים ושלושה בנקים אוסטרים, בשל הסיכון לחשיפתם לזעזועי המשבר בגוש היורו ויכולת ספיגת ההפסדים המוגבלת שלהם.

בין הבנקים שדירוג האשראי שלהם ירד נמצא קומרצבנק, הבנק השני בגודלו בגרמניה, אשר דירוג האשראי שלו הורד בדרגה אחת ל-A3. בנוסף מסרה הסוכנות כי תמשיך לבחון את מצבו של דויטשה בנק , הבנק הגדול בגרמניה, ותיתן חוות דעת לגביו בשלב מאוחר יותר.

מלבד קומרצבנק הורדו דירוגי האשראי של חמישה בנקים גרמנים נוספים, בהם דקה-בנק דויטשה גירוצנטרלה ו-DZ בנק, וכן של החטיבה המקומית של אוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה. מודי'ס ציינה כי ההורדות לבנקים הגרמנים היו פחות חדות לעומת בנקים אחרים באירופה, הודות לגורמים כמו שיעור האבטלה הנמוך בגרמניה והחובות הנמוכים של משקי הבית ושל החברות בה.

גם באוסטריה הורד הדירוג של החטיבה המקומית של אוניקרדיט. בנוסף, הורדו הדירוגים של רייפייזן בנק, הבנק השלישי בגודלו במזרח אירופה, ברמה אחת, והדירוג של ארסטה גרופ בנק הורד בשתי רמות. הורדת הדירוג "משקפת את פגיעותם של הבנקים לתנאים המשתנים בחלק משוקי הליבה שלהם", ציינה מודי'ס לגבי הבנקים האוסטרים.

ההחלטה של מודי'ס מעט אכזרית, בהתחשב בעמידותן של המערכת הבנקאית והכלכלה בגרמניה, טען סנדי מהטה, מנכ"ל חברת הייעוץ וליו אינווסטמנט פרינסיפלס, לבלומברג. "אך בהתחשב באירועים באירופה, אם הרשויות לא יהיו החלטיות יותר וינקטו צעדים נחושים, קיים הסיכון שהבעיות הכלכליות יפגעו גם בגרמניה".

  • עוד באותו נושא:
  • מודי'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully