וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס: ארה"ב תגיע למצבה של יוון תוך 25 שנה

6.6.2012 / 16:11

דו"ח חדש של משרד התקציב בקונגרס האמריקאי מאשים את מדיניותו הכלכלית של הממשל האמריקאי בדרדור מצבה של ארה"ב. "בתוך 25 שנה יתפח החוב הציבורי בארה"ב ל-200% מהתמ"ג."

אם המדיניות הנוכחית של הקונגרס האמריקאי תימשך, החוב הציבורי של ארה"ב יתפח בתוך 25 שנה ל-200% מהתמ"ג, כך מזהיר דו"ח חדש של משרד התקציב בקונגרס (CBO).

בדו"ח העגום צופה ה-CBO כי החוב הציבורי יטפס לרמה של יותר מ-70% מהתמ"ג כבר בשנת התקציב הנוכחית, המסתיימת ב-30 בספטמבר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השניה.

הירידה בהכנסות ממסים והגדלת ההוצאות הפדרליות, בין היתר כתוצאה מהמשבר הכלכלי, הובילו לזינוק בגירעון התקציבי ובחוב הציבורי של ארה"ב. הגדלת רמות החוב עלולה לפגוע בצמיחה של ארה"ב ולגרום למשבר תקציבי, הזהיר משרד התקציב. המשך המדיניות הנוכחית, הכוללת בין היתר את הטבות המס מתקופת ממשל בוש, תנפח את החוב הציבורי של ארה"ב ל-93% בתוך עשור, לפי הדו"ח.

עד שנת 2037, צופה הדו"ח, יגיע החוב ל-200% מהתמ"ג. החוב הציבורי של יוון, לשם השוואה, הגיע ל-165% מהתמ"ג ב-2011.

בתגובה לדו"ח, הפנה מיט רומני, המועמד הרפובליקאי לנשיאות, אצבע מאשימה כלפי הבית הלבן. "הדו"ח מראה שהנשיא אובמה הציב אותנו על הדרך הבטוחה לחורבן תקציבי", אמר לנהי צ'ן, מנהל המדיניות בקמפיין של רומני. "זהו נשיא שהבטיח לקצץ את הגירעון במחצית אך המשיך לנהל ארבעה גירעונות רצופים של טריליון דולר ולצבור חוב ציבורי בסכום השווה כמעט לכל הנשיאים הקודמים גם יחד".

החוב הכולל, שרובו מורכב מהחוב הציבורי, גדל בכ-50% מאז שאובמה נכנס לתפקידו, לפי נתוני משרד החוב הציבורי של משרד האוצר האמריקאי.

דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי אובמה מעוניין בגישה מאוזנת לפיתרון בעיות החוב, גישה שמשלבת הכנסות חדשות וקיצוצי מסים. הוא תלה את האשמה בהתנגדות הרפובליקאים למסים חדשים. "זו אריתמטיקה, לא חשבון", אמר קרני. "יש לנו אפשרות שאומרת שמי שנושא בעול הטיפול בגירעונות ובחובות הוא כמעט לחלוטין המעמד הבינוני, הקשישים ואנשים שנזקקים לקצבאות, או שכולם יישאו בנטל באופן שווה, בצורה מאוזנת, ובכך הנשיא מאמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully