וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הובילו את אחד העם לעליות שערים

רם עוזרי

6.6.2012 / 16:49

מדד הבנקים עלה ומניות הסלולר ירדו והמסחר בבורסה התל אביבית נסגר בעליות. מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 100 עלה ב-1.35%

בתום המסחר באחד העם המדדים המובילים רשמו עליות שערים. מניות הבנקים הובילו את העליות ומניות חברות הסלולר חוזרות לרדת אחרי תיקונים חיוביים בימים האחרונים.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.35% לערכו. מדד מניות ה בנקים הוסיף 2.25% ואילו מדד מניות ה נדל"ן הוסיף לערכו 0.7%. מניות חברות הסלולר רשמו ירידות למרות המגמה החיובית: פרטנר השילה 5.2% וסלקום ירדה ב-2.9%. מחזור מהסחר עמד על 1.02 מיליארד שקל.

בלטו במסחר גבעות עם ירידה של 2.2%, קרדן אן. וי. התחזקה ב-15.4 ורשמה את העלייה החדה במדד תל אביב 100, אינטרנט זהב התחזקה ב-9.2%, בי קומיוניקיישנס הוסיפה 4.4% לערכה וטאואר לאחר ההודעה על השינויים במבנה החברה התחזקה ב-4%.

בשוק מסבירים, כי התנודתיות בפתיחה נובעת מחוסר נזילות. המחזורים הנמוכים של הימים האחרונים מאפשרים לגופים גדולים להשפיע על מגמת המסחר. "כל פעם שמישהו רוצה להזיז חבילה, זה משפיע מאוד על השוק", אמר סוחר באחד מחדרי העסקות הגדולים. לדבריו, עליות השערים שנרשמות בשעה זו הן בסך הכל תיקון לאחר הפסימיות הגדולה של תחילת השבוע.

המדיניות הפיסקלית של ממשלת האחדות תמשיך להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים. אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תקציב המדינה ל-2013 יהיה גדול מתקציב 2012, אבל השאלה היא מה תהיה מידת ההרחבה. "לא נכלול בהרחבה את כל הדברים שתיכננו. נשמור על המסגרות. זה הדבר הכי חשוב לעובדים, למעמד הביניים. זה הדבר החשוב ביותר לצמיחה", הדגיש ראש הממשלה בתום פגישתו עם מזכ"ל ה-OECD, אנחל גוריה, המבקר בארץ.

אתמול פירסם משרד האוצר כי הכנסות הממשלה ממסים עקיפים עלו בחודש מאי ביחס לשנה שעברה גם מבלי ששיעור המע"מ עלה. עם זאת, היקף הגבייה של הממשלה בכל הנוגע למסים ישירים היה נמוך ביחס לשנה שעברה, מה שהביא את סך הכנסות המסים של הממשלה במאי לרמה נמוכה ב-500 מיליון שקל ביחס למאי בשנה שעברה.

בינתיים, לא נראה כי מסתמנים סדקים בתפיסה הרווחת בקרב קובעי המדיניות כי יש לשמור על מסגרת התקציב בכל מחיר. זאת, למרות שעלויות גיוס ההון של ממשלת ישראל נמצאות בשפל של כל הזמנים. איגרות החוב השקליות, אג"ח מסוג שחר ל-10 שנים (פדיון מלא ב-2022), נסחרו אתמול בירידות של 0.1%, והתשואה על האיגרת עולות כעת לרמה של 4.34%, קרוב מאוד לשפל של האיגרת מאז הנפקתה.

מניות במרכז

מניות החברות שבשליטת אילן בן דב ימשיכו לרכז עניין גם היום. "בסיטואציה שנוצרה, כדי למנוע קריסה בכל העסקים שהיו לי - עשיתי את המקסימום שאפשר היה לעשות עבור בעלי האג"ח והמניות של סאני , סקיילקס ופרטנר, כן עבור העובדים, הספקים והלקוחות. אני חושב שהם צריכים להרגיש שזה יום חג עבורם. אם זה כך - זה גם יום חג עבורי. החיים מורכבים ובנויים מפשרה, כשאי אפשר להסתכל עליהם כעל משהו מוחלט כמו אפס או אחד", אמר בן דב אתמול ל-TheMarker בדרכו חזרה מהונג קונג לישראל.

ובינתיים, כחלק מקריסת מניות חברות הסלולר הגדולות, יותר מ–100 אלף לקוחות כבר הצטרפו לחברות הסלולר החדשות בשלושה השבועות האחרונים. מנתונים שהגיעו ל-TheMarker עולה, כי לפחות 42 אלף לקוחות מתוכם הם לקוחות מתניידים, כלומר לקוחות שהעבירו את מספרם הקודם לחברה החדשה וכבר מבצעים דרכו שיחות.

לפי נתוני הניוד, כ-30.5 אלף לקוחות התניידו ל- HOT מובייל וכ-11.5 אלף לקוחות התניידו לחברה המתחרה גולן טלקום. לפי הערכות, מספר דומה של לקוחות נרשמו לניוד בגולן טלקום, שטרם התבצע בפועל.

החשב הכלכלי לשעבר במשרד האוצר, שוקי אורן, שמונה בחודש פברואר למנכ"ל חברת ההחזקות קרדן אן וי , הודיע כי בעקבות הירידה החדה והמשמעותית במחיר המניה, בכוונתו לפנות ליו"ר הדירקטוריון "ולדון עמו בתנאים חדשים למימוש האופציות אשר יתאימו יותר למצב ולאתגרים העומדים בפניו". זאת, לאחר שהחברה רשמה הפסד של 13 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2012 ומניות החברה צנחו ב-70% במניה מאז ההודעה על מינויו. מניית החברה מתקנת הבוקר ב-8%.

אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב (47%) הגדילה את אחזקותיה בחברת הבת, אפי פיתוח , ב-2.4% בתמורה ל-6 מיליון דולר (כ-23 מיליון שקל). אפי פועלת בתחום פיתוח פרויקטים גדולים במוסקבה ובאזורים שונים ברוסיה וחבר העמים. לאחר המהלך, יסתכם חלקה של החברה אם ב-65.4% מהון מניותיה של אפי. העסקה משקפת שווי של 960 מיליון שקל לאפי פיתוח.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully