וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת פייסבוק: נאסד"ק תקצה 40 מיליון דולר לפיצויים

סוכנויות הידיעות

6.6.2012 / 21:13

מפעילת הבורסה תשלם כ-13.7 מיליון דולר במזומן, ושארית סכום הפיצויים תשולם בצורה של הוזלת עלויות מסחר לברוקרים שספגו הפסדים

דירקטוריון חברת נאסד"ק OMX, מפעילת בורסת נאסד"ק בה נסחרת מניית פייסבוק, אישר תוכנית לפיצוי ברוקרים שנפגעו עקב שיבושים בפקודות מסחר הקשורות להנפקה הראשונה לציבור (IPO) של פייסבוק בחודש שעבר, והקצה 40 מיליון דולר לכיסוי ההפסדים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

מפעילת הבורסות השנייה בגודלה בארה"ב מסרה בהודעה שפירסמה היום כי תשלם כ-13.7 מיליון דולר במזומן, וכי שארית סכום הפיצויים ישולם בצורה של הוזלת עלויות מסחר לברוקרים שספגו הפסדים. רשות ני"ע בארה"ב (SEC) נדרשת לאשר את התוכנית, מסרה נאסד"ק OMX.

שיבושים במערכת המחשוב של נאסד"ק שאמורה לקבוע את מחיר פתיחת המסחר גרמו לעיכוב של 30 דקות בתחילת המסחר במניית פייסבוק ביום המסחר הראשון, ה-18 במאי, וגררו ביטולים של פקודות מסחר.

מאז ההנפקה צנחה מחיר מניית פייסבוק ב-32% למחיר של פחות מ-26 דולר למניה לעומת מחיר ההנפקה של 38 דולר למניה. פייסבוק גייסה 16 מיליארד דולר בהנפקה שהייתה ההנפקה הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה. מניית נאסד"ק OMX נסוגה ב-3.6% מאז ה-17 במאי, יום המסחר האחרון לפני הנפקת פייסבוק, ועד אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully