וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט עקב ברננקי וסין; קומברס נפלה ב-7%

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

7.6.2012 / 23:20

מדד S&P 500 נסגר בירידות קלות - סגירה שלילית ראשונה זה ארבעה ימים. לאחר שלושה ימי ירידות - שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר ביציבות

בורסות וול סטריט, שרשמו אתמול את הזינוק היומי החד ביותר השנה, נסגרו במגמה מעורבת, על רקע הורדת הריבית המפתיעה בסין מצד אחד, ואכזבה מנאום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, מצד שני.

מדד דאו ג'ונס, שקפץ אתמול ב-2.4% - הזינוק היומי החד ביותר מאז דצמבר - נסגר בעלייה של 0.4%; מדד S&P 500, שרשם אתמול את הזינוק היומי החד ביותר השנה, נסגר בירידות קלות - סגירה שלילית ראשונה זה ארבעה ימי מסחר - לאחר שטיפס ב-2.9% בשלושה ימי המסחר הקודמים. מדד נאסד"ק , שזינק אתמול ב-2.4%, נסוג ב-0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם ירידות בשלושה ימי המסחר הקודם, נסגר היום ללא שינוי, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ברמה של 1.65%.

הורדת הריבית בסין מתדלקת העליות

הבנק המרכזי בסין הודיע היום על הורדת הריבית ב-0.25% לרמה של 6.31% (ריבית ההלוואות) ולרמה של 3.25% (ריבית הפיקדונות). הורדת הריבית נועדה לתמוך בכלכלה ולהאיץ את הצמיחה במדינה, לאור ההאטה שנרשמה בתקופה האחרונה. המשקיעים בשווקים בעולם לא צפו את המהלך, והגיבו אליו בהזרמת ביקושים שדחפו לעליות שערים.

הורדת הריבית מאותתת על חששותיהם של קובעי המדיניות מכך שהריבית עלולה לעכב את הצמיחה. מועצת המדינה הזהירה בחודש שעבר כי הסיכונים העומדים בפני הצמיחה הולכים ומתרבים ושלושה בכירים אמרו לבלומברג כי הבנקים הגדולים במדינה לא יעמדו ביעדי ההלוואות שלהם לראשונה זה שבע שנים, בשל דעיכת הביקוש לאשראי.

אכזבה מנאום ברננקי

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום בנאומו כי משבר החוב באירופה וקיצוצים בתקציב הממשל בארה"ב עלולים לסכן את התאוששות כלכלת ארה"ב, אולם נמנע מלדון בצעדים שבהם הבנק המרכזי עשוי לנקוט במידת הצורך כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה.

"המצב באירופה מהווה סיכון משמעותי למערכת הפיננסית ולכלכלת ארה"ב ויש לעקוב אחריו מקרוב", אמר ברננקי בעדותו בפני ועדת הכלכלה המשותפת של הקונגרס. "כתמיד, הבנק הפדרלי ממשיך להיות נכון לנקוט בצעדים הנדרשים כדי להגן על המערכת הפיננסית והכלכלה של ארה"ב במקרה של החרפה במתחים הפיננסים".

ברננקי גם הזהיר את חברי הקונגרס כי הקיצוצים החריפים בתקציב שצפויים להיכנס לתוקף באופן אוטומטי בתחילת השנה הבאה, במקרה שלא תושג הסכמה פוליטית לגבי תקציב הממשל, עלולה להוות "איום משמעותי על התאוששות הכלכלה" כדבריו.

ברננקי דבק בתחזיתו מחודש אפריל לפי כלכלת ארה"ב תמשיך לצמוח בקצב מתון, ואמר כי הצריכה הפרטית תומכת בהתאוששות הכלכלה, היות שלצרכנים יש יותר כסף פנוי להוצאות בעקבות הנפילה במחירי הבנזין. "הצמיחה הכלכלית צפויה להמשיך בקצב מתון ברבעונים הקרובים, בין השאר הודות למדיניות המוניטרית המרחיבה", אמר ברננקי היום. "במיוחד, יש לציין את הגידול בהוצאות משקי הבית אשר ממשיך היטב באופן יחסי".

תחזית האינפלציה ממשיכה להיות מתונה, ורמת האינפלציה צפויה כנראה להשיאר ברמה של 2% או מעט פחות ממנה, הוסיף ברננקי. עלייה בשיעור האבטלה וירידת מחירי הנפט והבנזין "צפויה להמשיך להגביל את הלחצים האינפלציוניים", אמר.

"הבנק המרכזי בוחן על בסיס קבוע את היקף וסוג החזקותיו בניירות ערך, ונכון להכניס שינויים בהחזקות לפי הצורך כדי לעודד התאוששות כלכלית חזקה יותר תוך לקיחה בחשבון של יציבות במחירים", אמר ברננקי. הבנק הפדרלי כבר רכש ניירות בהיקף של 2.3 טריליון דולר במסגרת שני סבבים של הרחבה כמותית.

בן ברננקי. רויטרס
"המצב באירופה מהווה סיכון משמעותי למערכת הפיננסית ולכלכלת ארה"ב". ברננקי/רויטרס

ברננקי התייחס בנאומו גם למשבר באירופה, ואמר כי המשבר "מכביד על היצוא מארה"ב, על העסקים ועל בטחון הצרכנים, ומייצר לחצים על השווקים הפיננסים והמוסדות הפיננסים בארה"ב". לדבריו, קובעי המדיניות באירופה יצטרכו ככל הנראה לנקוט בצעדים נוספים לייצוב הבנקים ביבשת, להרגיע את השווקים, וליצור מסגרת תקציבית שמצליחה לפעול, הוסיף.

נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, עורר אכזבה בקרב פרשנים ואנליסטים, בעיקר בשל העובדה כי הוא נמנע מלהתייחס באופן מפורט לצעדים נוספים בהם עשוי לנקוט הבנק המרכזי כדי לתמוך בכלכלה.

"אין כל הפתעות בדבריו של ברננקי", העריכו אנליסטים של גודלמן סאקס בעקבות הנאום. "הוא ציין כי ישנם סיכונים משמעותיים לכלכלה, אולם לא מסר פרטים כלשהם על צעדי המדיניות המרחיבה שבהם עשוי לנקוט הבנק המרכזי", הוסיפו.

"ברננקי לא חשף דבר חדש בנאומו, ודיבר באופן כללי ומעורפל לגבי צעדי המדיניות המוניטרית שבהם עשוי לנקוט הבנק הפדרלי", אמר מייקל מורן, הכלכלן הראשי של דייווה (Daiwa) סקוריטיס אמריקה, בעקבות הנאום. "הוא חזר על כך שהבנק הפדרלי נכון לנקוט בצעדים נוספים במקרה הצורך, אולם לא סיפק רמזים כלשהם לגבי האם תמיכה נוספת נדרשת בשלב זה. ברננקי ציין כי הסיכונים לכלכלה, אולם לא אותת האם המצב התדרדר מספיק כדי להצדיק צעדים נוספים", הוסיף מורן.

"העניין הוא כזה: אין לו הרבה אפשרויות בשלב זה", אמר טוד שונברגר מחברת ההשקעות בלאקביי. "מה הוא יכול לומר? שהוא מוכן לנקוט במדיניות מרחיבה, אבל הנתונים לא גרועים מספיק כדי להצדיק צעדים נוספים בשלב זה, למרות נתוני התעסוקה של יום שישי".

"אינני חושב שהוא מאותת בוודאות על כך שאנחנו בדרך לתוכנית הרחבה כמותית שלישית", אמר פביאן אליאסון, סגן נשיא בתחום המט"ח של בנק מיזוהו בניו יורק. "הוא חוזר על דברים שהוא אמר בעבר, ומנסה להרגיע את הציבור בכך שהוא אומר שהבנק הפדרלי יפעל במקרה של הרעה נוספת במצב".

בחזית המקרו כלכלית היום בארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-377 אלף לעומת 389 אלף בשבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-380 אלף תביעות, לעומת 383 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם.

מניות בולטות במסחר

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, ממשיכה לעמוד במוקד תשומת לב המשקיעים, לאחר שמנייתה צנחה ב-29% מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) ב-18 במאי.

בין המניות הישראליות בוול סטריט: קומברס, ספקית תוכנות ומערכות המאפשרות הודעות מבוססות רשת ושירותי תוכן, שירותי בילינג ותקשורת IP, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה במהלך הרבעון הראשון 2012. החברה איכזבה בנתונים שהציגה ופיספסה משמעותית את התחזיות.

החברה הציגה ירידה של 1.7% בהכנסותיה בהשוואה לרבעון אשתקד לסך 343 מיליון דולר – נמוך מציפיות האנליסטים אשר חזו מכירות של 380 מיליון דולר. החברה סבלה מירידה במכירות בשני תחומי ליבה שלה, הן תחום הבילינג והן תחום ה-VAS. מה שמיתן את הירידה במכירות, זה עליה של 11% בהכנסות חברת הבת, ורינט, ל-197 מיליון דולר, בדומה לתחזית האנליסטים.

אומנם החברה הצליחה לצמצם הוצאותיה התפעוליות בהשוואה לרבעון המקביל, עדיין דיווחה על הפסד של 17.5 מיליון דולר שנבע מפעילותה השוטפת ומחושב על בסיס לא מתואם (GAAP), לעומת הפסד של 33.5 מיליון דולר ברבעון אשתקד. האנליסטים ציפו לרווח של 40 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על צמצום הפסדיה ב-10%, בהשוואה לרבעון אשתקד, אך עדיין מדובר בהפסד נקי של 53 מיליון דולר.

מהתרגום הדו"חות לבסיס מתואם שלא לפי כללי החשבונאות המקובלים (Non GAAP), מצטיירת תמונה עגומה יותר. ההפסד הנקי המתואם (Non GAAP) גדל מ-6 מיליון דולר ברבעון אשתקד ל-32 מיליון דולר ברבעון הנסקר, או הפסד של 3 סנט למניה אחת שגדל להפסד של 15 סנט. כמו כן, החברה דיווחה על תזרים מזומנים שלילי של 14.5 מיליון דולר ברבעון הנסקר כך שקופת המזומנים של החברה דוללה ל-491 מיליון דולר בהשוואה ל-516 מיליון בתחילת השנה.

ספקית המערכות והשירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, ורינט מערכות, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. ורינט סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם הכנסות של 197 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, עלייה של 11% לעומת 176 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וזהה לתחזיות האנליסטים שגם צפו הכנסות של 197 מיליון דולר. הרווח תפעולי הסתכם ב-39.4 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP כמעט ללא שינוי לעומת 39.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.

המניות ואיגרות החוב של סאני וסקיילקס - חברות האחזקה הדואליות באמצעותן שולט אילן בן דב בחברת התקשורת פרטנר - צונחות במסחר בתל אביב. האג"ח מאבדות כעת 6%-21%, לאחר עליות חדות של עשרות אחוזים שנרשמו במהלך השבוע.

הירידות החדות באג"חים נובעות מהפרסומים הבוקר כי מכירת פרטנר לידי האצ'יסון הסינית עלולה להיתקל בקשיים, לאור מכתב ששלח המפקח על שוק ההון והביטוח, עודד שריג, לגופים המוסדיים. במכתב דרש המפקח הבהרות לגבי עמדתם של הגופים המוסדיים - המחזיקים באיגרות החוב של סאני וסקיילקס - על רקע ה"תספורת" שנקבעה כחלק מההסכם, והפגיעה בכספי החוסכים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully