וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד ביקשה סיוע, האיחוד ילווה עד 100 מיליארד אירו

סיון פינגולד

10.6.2012 / 0:01

שר האוצר לואיס דה גווינגוס התעקש כי לא מדובר בחבילת חילוץ מלאה; לפי הערכות ספרד זקוקה ל-100 מיליארד אירו כדי לשקם את מערכת הבנקאות

שר הכלכלה של ספרד לואיס דה גווינדוס הודיע אמש (שבת) כי ספרד זקוקה לסיוע של האיחוד האירופי כדי לשמור על יציבות של המעברת הפיננסית שלה. דה גווינדוס דיבר בקצרה והדגיש מספר רב של פעמים כי ספרד אינה זקוקה לחבילת חילוץ "מלאה" אלא לסיוע חלקי.

השר לא פירט או נתן סכום מדויק אך לפי הערכות מוקדמות המדינה תזדקק ל-100 מיליארד אירו. אתמול העריכה קרן המטבע את הסיוע הזקוק לספרד ב-40 מיליארד אירו.

ממשלת ספרד הודיעה אתמול כי תחכה לתוצאות שיחת הוועידה של שרי האוצר בגוש היורו כדי להחליט על הצעד הבא לתמיכה בכלכלתה. שרי האוצר ניהלו שיחת ועידה אמש שלאחריה התקיימה מסיבת העיתונאים.
דה גווינדוס דיבר בספרדית במהלך המסיבה וכאשר התבקש על ידי כתב רשת סי.אן.אן לתרגם את דבריו בקצרה לאנגלית ענה כי מדובר במסיבת עיתונאים לעיתונאים ספרדים וכי הוא מעדיף להמשיכה בספרדית.

נגיד הבנק המרכזי של גרמניה, ינס וידמן, קרא אמש לספרד, לפני שיחת הוועידה, לבקש סיוע פיננסי עבור הבנקים שלה מקרן החילוץ האירופית – EFSF. "אם ספרד מרגישה שהיא אינה יכולה להתמודד עם הצרכים הפיננסיים שלה, היא צריכה להשתמש בכלים שיש לנו בנוצרו במיוחד למטרה זו", כך אמר הנגיד בראיון שיפורסם היום בעיתון ולט אמ סונטג. וידמן הוסיף כי לא יתכן שהמוטו של ספרד יהיה "קודם כל בלי חבילות חילוץ".

ראש ממשלת ספרד הנבחר: "אנו בצומת דרכים". רויטרס
ראש ממשלת ספרד רחוי/רויטרס

קרן המטבע פרסמה את הנתונים על ספרד על רקע הצפי כי המדינה תבקש באופן רשמי סיוע פיננסי מהאיחוד האירופי היום. הבנקים הספרדים נאבקים עם הפסדים שנגרמו בעקבות קריסת שוק הנדל"ן במדינה. בחודש שעבר הלאימה הממשלה את הבנק הספרדי בנקיה ותשואות האג"ח של ספרד זינקו.

באירופה שיערו אמש כי ספרד תבקש היום סיוע פיננסי מהאיחוד האירופי אך בכירים בספרד אמרו כי המדינה לא תבקש סיוע עד שלא תראה את התצהיר החשבונאי של קרן המטבע ועוד שתי חברות ייעוץ עצמאיות. הקרן דיווחה כי הליבה של המגזר הפיננסי הספרדי "מנוהלת בצורה טובה ונראה כי היא עמידה בפני משברים נוספים". עם זאת, בדו"ח של הקרן נכתב כי ישנה עדיין פגיעות בפרט בקרב הבנקים הקטנים ואלה החשופים לשוק הנדל"ן.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully