וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד הפעולה של עובדי כלל מסרב לשימוע

שלי אפלברג

10.6.2012 / 11:02

יו"ר ועד הפעולה של עובדי קבוצת כלל רוני רז טוען כי התנהלות ההנהלה נועדה להלך עליו אימים בעקבות פעילותו. ההנהלה טוענת כי רז חשוד בעבירות משמעת ועבירות פליליות

היום היה אמור להיערך שימוע ליו"ר ועד הפעולה של עובדי קבוצת כלל רוני רז, כאשר הנהלת כלל טוענת שהינו חשוד בעבירת משמעת ועבירה פלילית. ל-TheMarker נודע כי עורך הדין של היו"ר, אלי כהן, מסרב כי רז יגיע לשימוע, בטענה כי "להפתעתם, בחוסר תום לב, הליך הבירור המשמעתי אשר היה אמור להתקיים היום הפך להליך שימוע. שינוי זה בא בעקבות עמידתו של מרשינו על זכותו לקיים את הליך הבירור המשמעתי כהלכתו ובטח שלא מהיום למחר".

כהן מלין על דרך התנהלותה של כלל, אשר שלחה בלילה, בעת שרז כלל לא היה בביתו, מכתב הדורש ממנו להתייצב ביום שלמחרת לדיון משמעתי. "אנו מוחים על כי גורמים בחברת כלל בחרו לשלוח שליח מיוחד ובידו מכתב זימון לבירור משמעתי, על מנת שזה יתדפק על דלת ביתו של מרשינו בשעת לילה מאוחרת, שעה שאשתו שהתה לבד בביתם וילדיו הקטנים ישנים, ויזרע פחד אצל בני משפתחו כאילו מדובר באחרון הפושעים במדינת ישראל. התנהלות זו נועדה להלך על מרשינו אימים שעה שזה עמד בראש ההתארגנות בקבוצת כלל במסגרת ועד העובדים, והחתים במו ידיו מאות מעובדי הקבוצה על טפסי הצטרפות להסתדרות ואף מונה לכהן כיו"ר ועד הפעולה".

ועד הפעולה של קבוצת כלל ניסה לאגד בשבוע האחרון את 4,000 עובדי החברה להסתדרות ולהקים ארגון יציג. כחלק מהכנות החתמת העובדים, נשלח לכלל העובדים איגרת מטעם ועד הפעולה אשר קוראת להם להתאגד. הנהלת כלל חושדת כי לרז לא היתה סמכות להגיע לקבצי הנתונים של כלל העובדים וכי שלח ללא הרשאה את המייל כמו גם הוציא את הכתובות לעו"ד.

לדברי כהן, "ההנהלה ממשיכה לפעול בניגוד לחוק. תחילה המנכ"ל פנה לעובדים בחוזר, והתריע בפניהם על ההשלכות של ההצטרפות להסתדרות. כעת העובד מוזמן לבירור משמעתי, וזאת לאחר שביקשנו לקבל את התיק בעניינו".

בירור משמעתי נעשה לרוב כאשר עובד חשוד שעבר עבירה על תקנון הארגון - עבירת משמעת - וצפוי להיענש.

במכתב להנהלה דרש כהן עדויות וצילום תיקו האישי של העובד, על מנת להתכונן לשימוע כראוי ולדחות את התהליך לפחות בשבוע. לטענת כהן "ככל שההנהלה תפעל באופן חד צדדי - כך ננקוט בצעדים שמאפשר לנו החוק".

טרם התקבלה תגובת כלל למכתב.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully