וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרכבת: "ההנהלה מפרה הסכמים"

דניאל שמיל

10.6.2012 / 15:37

ועד עובדי הרכבת הגיש בקשה דחופה לשורה של צווי מניעה, צווים זמניים וצווים קבועים, בעיניינים שונים של ניהול מכרזים, מינוי מנהלים וקבלת עובדים

הקרבות בין הנהלת הרכבת וועד העובדים טרם הסתיימו. יותר מחודשיים אחרי שנתחם הסכם בין הוועד להנהלה, על שורה של רפורמות ברכבת, הגישו היום הוועד וההסתדרות בקשה דחופה לשורה של צווי מניעה, צווים זמניים וצווים קבועים, בעיניינים שונים של ניהול מכרזים, מינוי מנהלים וקבלת עובדים.

לטענת העובדים, במספר מקרים שאירעו בשבועות האחרונים, הנהלת הרכבת הפרה הסכמים קיבוציים והבנות בין הצדדים. בין היתר, פורסמו מכרזים חיצוניים מבלי שקדם להם מכרז פנימי, קליטת עובדים בחוזים אישיים ומינויים שונים בהם לא נועצה ההנהלה עם הוועד. הצהרת החברה מהימים האחרונים, לפיה היא אינה מחויבת להבנות בין הצדדים עד לחתימה על ההסכם הקיבוצי, הגדישה את הסאה בעיניי ועדת העובדים.

לטענת העובדים, ההנהלה בוחרת לנקוט בגישה לפיה ההסכמות המשותפות עם וועד העובדים בהסכם ההבנות, טרם עוגנו בהסכם קיבוצי ועל כן אינן מחייבות אותה, אך ההנהלה היא זאת שאחראית לניסוח טיוטת ההסכם, ובשלב זה לא הועברה לוועד אף טיוטה.

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי: "לא ייתכן שההנהלה תיישם רק מה שנוח לה. לא נוכל לאפשר את המשך הפגיעה בעובדים ועל כן אנחנו פונים לבית הדין ומבקשים ממנו להורות להנהלה להפסיק את התנהלותה החד צדדית ולפעול על-פי ההסכמים ועל-פי מסמך ההבנות שגובש בין הצדדים." בשלב זה, לא מתוכננות השבתות ופגיעה בתנועת הרכבות.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי "ההנהלה פועלת ומקדמת את הרפורמה בחברה על פי העקרונות שגובשו יחד עם נציגי ההסתדרות וועד העובדים, במיוחד בכל הקשור לתחזוקת הרכבות ושדרוג ההכשרה בבית הספר לרכבות. אנו מצרים על כך שהנהגת ועד העובדים בוחרת לעשות שימוש באיומים, במקום לסייע בקידום הרפורמה שכל מטרתה שיפור הרכבת לטובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully