וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בעליות קלות

אורן פרוינד

10.6.2012 / 16:51

על רקע המתיחות סביב המשבר באירופה התנהל המסחר בבורסה התל אביבית במחזור דליל במיוחד של 646 מיליון שקל. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו ב-0.5% כל אחד

יום המסחר הראשון בת"א נחתם בעליות שערים מתונות, במחזור מסחר דליל במיוחד של 646 מיליון שקל, בהמתנה להתפתחיות באירופה. שרי האוצר של גוש היורו הסכימו אתמול בשיחת הוועידה לסייע לספרד בסכום שעלול להגיע עד 100 מיליארד יורו כדי שתוכל לטפל במגזר הבנקים. על פי הערכות האנליסטים, המשקיעים הישראלים ממתינים לתגובת השוק האמריקאי לחבילת החילוץ הספרדית.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 סיימו בעליות שערים של 0.5%. מדד ת"א בנקים התחזק בשיעור של 1% ומדד נדל"ן 15 טיפס ב-0.8%. בלטה במסחר מניית קרדן אן וי שעלתה 6% בהמשך לעליות של השבוע האחרון על רקע הצעת הרכש בחברה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס היום בישיבת הממשלה למשבר באירופה, ואמר: "אם חס וחלילה תיקלע ישראל למצבה של ספרד, אף ארגון או מדינה לא יזרימו לה 100 מיליארד יורו כסיוע. אני שומע קולות מהאופוזיציה ואף מהקואליציה של אנשים מסוימים שאינם מבינים את החשיבות הרבה בשמירה על משמעת תקציבית", הוסיף שטייניץ. "ישראל עדין במלחמת מגן על כלכלתה נוכח המשבר בעולם וכי מטרתנו היא להגיע לגירעון סביר ולא לפרוץ את התקציב בשום מקרה".

אלעד בורשטיין, מנהל חדר המסחר באקסלנס ברוקראז', אמר הבוקר כי "השוק הישראלי טרם הגיב בצורה מלאה להתפתחויות באירופה". לדבריו, ההודעה על ספרד היתה ביום שבת והשוק האמריקאי טרם הספיק להגיב ולכן גם השוק הישראלי מדשדש בעקבותיו. "אני מצפה שביום שני הקרוב השווקים בארה"ב יראו טוב יותר ואולי אז נראה מגמה חזקה בת"א", אמר בורשטיין.

חבילת חילוץ רביעית באירופה: 100 מיליארד יורו לספרד

שרי האוצר של גוש היורו הסכימו אתמול בשיחת הוועידה לסייע לספרד בסכום שעלול להגיע עד 100 מיליארד יורו בכדי שהיא תוכל לטפל במגזר הבנקים.לאחר שיחת ועידה של שעתיים וחצי, פירסם אתמול בלילה גוש היורו הצהרה שנועדה בחלקה לספק בטחון למשקיעים כי כלכלת ספרד לא תקרוס. בהצהרה נכתב: "סכום ההלוואה יכסה את כל הצרכים של ספרד ועוד מרווח ביטחון. הסכום עלול להגיע עד ל-100 מיליארד יורו".

לאחר שיחת הוועידה כינס שר הכלכלה של ספרד לואיס דה גווינדוס מסיבת עיתונאים בה הדגיש כי ספרד זקוקה לסיוע אך היא תחליט על הסכום במועד מאוחר יותר לאחר שתקבל תוצאות בדיקה של שתי חברות ייעוץ חיצוניות. בדיקה חשבונאית אחת, זו של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) כבר פורסמה אתמול, שלושה ימים לפני המועד המתוכנן ולפיה ספרד זקוקה לפחות ל-40 מיליארד יורו לסיוע למגזר הבנקאות.

"ממשלת ספרד מצהירה על כוונתה לבקש מימון מאירופה עבור הזרמת כספים לבנקים הספרדים הזקוקים לכך", אמר דה גווינדוס במסיבת העיתונאים.

אובמה: "אירופה מכבידה על התאוששות ארה"ב"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר במהלך סוף השבוע כי משבר החוב באירופה מכביד באופן משמעותי על התאוששות כלכלת ארה"ב, וקרא לקונגרס האמריקאי לאשר את תוכניתו לעידוד שוק העבודה בארה"ב בניסיון לרכך את השפעת המשבר באירופה.

אובמה דחק במנהיגי 17 מדינות גוש היורו לפעול במהירות לפתרון משבר החוב ובמקביל לפעול לעידוד הצמיחה הכלכלית. "ככל שהם יקדימו לפעול, וככל שהצעדים יהיו החלטיים וממשים יותר, כך יקדים וישוב הבטחון של הציבור ובשווקים", אמר אובמה בתדריך בבית הלבן.

"ברור שיכולה להיות לכך השפעה עלינו", אמר אובמה בהתייחסו למצב באירופה, אולם הוסיף כי המערכת הפיננסית של ארה"ב מסוגלת לספוג "זעזועים" טוב יותר הודות לרפורמות שיושמו מאז נכנס לתפקידו. עם זאת, הוסיף, אם אירופה תיכנס למיתון, מכירות המוצרים והשירותים של ארה"ב ייפגעו, ותהיה לכך "השפעה מסוימת" על כלכלת ארה"ב.

מניות במרכז

לאחר שדיווחה בסוף הרבעון הראשון על עלייה של 75 מיליון דולר בשוויו של בניין HSBC בניו יורק לסכום של 580 מיליון דולר, הבוקר מדווחת נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי , על מסמך עקרונות לעסקת מימון מחדש (refinance) בסכום של 400 מיליון דולר לתקופה של 10 שנים.

יצחק תשובה ממשיך לממש נכסים: חברת אלעד קנדה שבבעלותו הודיעה הלילה על עסקת למכירת זכויותיה במתחם המגורים Parkway Forest שבטורונטו תמורת כ-1.06 מיליארד שקל. מדובר בפרויקט שכולל 1,670 יחידות דיור. השלמת העסקה צפויה לייצר לחברה עודף תזרימי של כ-566 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר קנדי) ורווח (לפני מס) של כ-87 מיליון שקל.

מניית ווידמד עולה 15% לאחר שהודיעה היום כי קיבלה הזמנה ראשונה למערכות Morpheus®Hx מ-GE Healthcare מהדור החדש שהשיקו שתי החברות בתחילת השנה. המערכת היא עבור בית חולים מוביל דעת קהל בארה"ב.

קבוצת אי.די.בי , בשליטת נוחי דנקנר, קיבלה בסוף שבוע האחרון עדכונים לא מעודדים מארה"ב, שם לאחר דיונים אינטנסיביים שהתקיימו במהלך הימים האחרונים, לא נחתם הסכם מחייב עם גוף זר (שאת שמו כלל ביטוח לא חשפה עד כה) למכירת חברת גארד, חברה הבת האמריקאית של כלל ביטוח , המנוהלת ע"י שי טלמון, תמורת כ- 218 מיליון דולר (כ-813 מיליון שקל) ותמורת שחרור מערבות של כלל ביטוח להלוואה של גארד בהיקף של כ-54 מיליון דולר.

חברת אל על החלה את המהלך לחידוש צי המטוסים שלה לשני העשורים הקרובים, בהשקעה כוללת של 2.4–2.7 מיליארד דולר. דירקטוריון אל על אישר חתימה על מזכר הבנות בנוגע לקבלת הלוואה של 40 מיליון דולר מחברת BCC‏) Boeing Capital‏), חברת המימון של בואינג, לתקופה של שמונה שנים. אל על תקבל 30 מיליון דולר מהסכום ביולי 2012 ואת היתרה ביולי 2014.

חברת טבע וחברת מיילן הגיעו בסוף השבוע שעבר להסדר פשרה בנוגע לשיווק התרופה Provigil, שפותחה על ידי חברת ספלון שבבעלותה המלאה של טבע. כחלק מההסדר תוכל מיילן לשווק גרסה גנרית משלה לתרופה החל ב–10 אוגוסט 2012, כלומר 49 יום לפני תום תקופת הבלעדיות שניתנה לטבע בשווק הגרסה הגנרית של התרופה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully