וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליון שקלים יושקעו בכפר הסטודנטים בלוד

טל שלו

11.6.2012 / 9:59

במטרה להרחיב את כפר הסטודנטים בלוד ולמשוך סטודנטים נוספים לעבור לעיר אישר שרי הקבינט החברתי כלכלי השקעה של כ-10 מיליון שקלים בפרוייקט

שרי הקבינט החברתי כלכלי אישרו היום (שני) השקעה של כ-10 מיליון שקלים למען הרחבת כפר הסטודנטים בלוד במטרה לעודד מעבר צעירים לעיר. הכפר, שהוקם בשנה שעברה על ידי עמותת ?איילים? הפועלת לחיזוק ההתיישבות והמעורבות החברתית בנגב ובגליל, מאפשר לסטודנטים שמעוניינים להתגורר באזור המרכז, מלגות לימודים ושכר דירה נמוך במיוחד. במקביל, הסטודנטים המתגוררים בכפר מעורבים בחיי החינוך וקהילה בלוד, ומפעילים ברחבי העיר פרויקטים שונים לרווחת תושבי לוד.

כפר הסטודנטים בלוד הוקם בשנה שעברה על ידי עמותת איילים, ובתמיכת סגנית השר לעניני צעירים ונשים, ח?כ גילה גמליאל ושר האוצר יובל שטייניץ, ומתגוררים בו כיום מספר קטן בלבד של סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה באזור כמו אוניברסיטת תל אביב ובר אילן, שזוכים תמורת המגורים בפרויקט למלגת לימודים מלאה. כמו כן, משלמים הסטודנטים בלוד שכר דירה מופחת בעלות של כחמש מאות שקלים לחודש עבור דירה של 60 מ"ר. הקבינט החברתי כלכלי אישר היום להמשיך את התמיכה הממשלתית בתוכנית ואושר תקציב של כ-10 מיליון שקלים, שיאפשרו להרחיב את הכפר לקליטת עד 300 סטודנטים.

שר האוצר שטייניץ וסגנית השר גילה גמליאל בירכו היום על אישור הרחבת התוכנית והדגישו כי מדובר בצעד לחיזוק העיר לוד. "ממשלת ישראל רואה חשיבות רבה בפיתוח העיר לוד ומחויבת לחיזוק המרקם החברתי של העיר, בד בבד עם סיוע לצעירים הפועלים למען הקהילה?, הסבירה גמליאל, ?הממשלה רואה בצעירים אלו את אבן היסוד בעיצוב החינוך והתרבות וגורסת כי תמיכה בצעירים אינה מהווה הוצאה כספית, אלא השקעה במשאב האנושי וביתרון אסטרטגי בר-קיימא של מדינת ישראל?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully