וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפקס הציעה לגליה מאור את תפקיד יו"ר תנובה

יורם גביזון

11.6.2012 / 11:13

אחרי עזיבתו של שלמה רודב את תפקיד יו"ר תנובה באפריל השנה היציעה קרן אייפקס השולטת בחברה את התפקיד למנכ"לית בנק לאומי לשעבר גליה מאור

גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי , קיבלה הצעה מקרן אייפקס לשמש כיו"ר תנובה במקומו של שלמה רודב שסיים את תפקידו באפריל 2012 בעקבות חילוקי דעות מקצועיים עם קרן אייפקס וניקו האנסן, נציגה בדירקטוריון תנובה. בעקבות פרישתו של רודב, מונה כיו"ר זמני שמואל אבן חבר דירקטוריון בתנובה.

מאור נבחרה כמועמדת מטעם אייפקס על רקע הערכת הקרן שיוקרתה של מאור תסייע לקרן לקדם את הנפקתה של תנובה לקראת סוף 2012 או תחילת 2013.

מאור עמדה בראש לאומי כאשר נתן את האשראי לחברה היעודית אפ.מש.תנ שרכשה את השליטה בחברת תנובה (76.7%) בינואר 2008 לפי שווי חברה של 989 מיליון דולר.

גליה מאור ויתרה בשבוע שעבר על מענק אי התחרות של 3.5 מיליון שקל שניתן לה תמורת התחייבותה שלא לכהן במוסד בנקאי מתחרה ללאומי.

יש להניח שכחלק מתנאי תפקידה תקבל מאור אופציות למניות תנובה שיפצו אותה עלהוויתור על מענק אי התחרות. על פי הערכות, המו"מ בין אייפקס למאור נמצא בשלבים מתקדמים, אם כי יהיה צורך בקבלת הסכמתה של חברת מבטח שמיר שמחזיקה בעקיפין ב-20.7%. מבטח ויתרה בעבר על זכותה למנות את יו"ר תנובה בניסיון להימנע מהגדרתה כבעלת השפעה מהותית על תנובה ופרסום דו"חות הכספיים אולם בעקבות פרסום תוצאותיה הכספיות של תנובה החל באוקטובר 2011 נרמז כי מאיר שמיר רואה את עצמו כמועמד לתפקיד יו"ר תנובה.

מועמדותה של מאור תצטרך להיות מתואמת ומקובלת גם על ארגוני הקניות של המושבים והקיבוצים שמחזיקים ישירות ב-23.3% ממניותיה של תנובה.

איציק באדר, יו"ר תשלובת גרנות, שמובילה את ארגוני הקניות של הקיבוצים והמושבים, אמר בתגובה לידיעה על מועמדותה של מאור: "איש לא דיבר איתנו ולא הבענו דיעה בעד או נגד מועמדותה של מאור, שהיא אדם מרשים בעל רקורד מפואר בבנקאות אם כי אני לא יודע אם היא מתאימה להוביל חברה כמו תנובה.

"המינוי של יו"ר תנובה הוא לא מנדט שלנו אבל נבחן את המועמדים לגופו של עניין. בנוגע לספקולציה לפיה התפקיד הוצע למאור על מנת שתסייע בהנפקת תנובה - כבר הבהרנו בעבר שנתנגד להנפקה. תנובה אינה מתאימה להיות חברה ציבורית. זה לא נכון לנו כציבור חקלאים שרואה את עצמו כחלק אינטגרלי של תנובה בעבר בהווה ובעתיד, ולכן כל מי שיוביל את תנובה בעתיד יצטרך להחזיר אותה להיות חברה ישראלית ששייכת לבעלים לצרכנים לעובדים ולחקלאים.

בנוגע לאפשרות שאייפקס תציע להקצות למאור אופציות בתנובה לקראת ההנפקה, אמר באדר: "אנחנו מתנגדים באופן עקרוני ואידיאולוגי להנפקה ולכן השאלה לא רלבנטית. טועה מי שחושב שביכולתו להנפיק את החברה כאשר שותפים כל כך חשובים שבידיהם 23% ממניות החברה ומייצגים ציבור יצרני חומר הגלם של תנובה, מתנגדים לה".

  • עוד באותו נושא:
  • גליה מאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully