וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה דנה במסקנות ועדת קדמי

שבוע אחרי שוועדת קדמי הגישה את המלצותיה לעיון הציבור דנה בהן ועדת הכלכלה של הכנסת. בהמלצות שורה של איסורים שנועדו להגביר את התחרותיות בשוק המזון

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום במסקנות ועדת קדמי - הוועדה להגברת התחרותיות בשוק המזון. המלצות הוועדה פורסמו בשבוע שעבר לעיון הציבור והן כוללות בין השאר המלצה לעגן בחוק את הצו המוסכם ולהוסיף עליו: איסור על ספקים להתערב בקביעת מספרם או זהותם של ספקים מתחרים ברשת; איסור על רכישת שטחי מדף על ידי ספקים; איסור על סדרנות של הספק ברשתות הקמעונאיות; איסור על אפליית קמעונאים בתמריצים הניתנים על ידי הספקים; איסור על הסדרים המקבעים נתח שוק של ספק; איסור על הסדרים הקובעים מחיר מינימום; איסור על הסדרים הקבועים בלעדיות במבצעים לרשת או למוצר של ספק מסויים.

בנושא הריכוזיות במקטע האספקה, המליצה הוועדה על עידוד עסקים קטנים בתחום המזון; הגברת התחרות מיבוא באמצעות הקלת התנאים ליבוא מקביל, הסרת חסמי סחר, מכסיים ושאינם מכסיים; הפחתת חסמי כניסה לכניסת שחקנים נוספים למקטע הקמעונאי; הגדלת מגוון המוצרים והגמשת ביקוש הצרכנים: פרסום מידע בנוגע לאיכות מוצרי מותגים פרטיים. הוועדה המליצה לרשות להגבלים עסקיים לבחון האם ספקים דומיננטיים שרכשו יצרני מזון קטנים גרמו לשינוי לרעה בתחרות בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully