וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום רכבת מרכז בתל אביב: 2,500 יחידות דיור

נמרוד בוסו

11.6.2012 / 12:05

במסגרת ארבע תוכניות בינוי שאושרו בהסכם בין עיריית תל אביב, משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל יועתק מתחם רכבת מרכז למיקום חדש מעל נתיבי איילון

2,500 יחידות דיור חדשות צפויות להיבנות באזור תחנת רכבת מרכז בארלוזורוב, זאת במסגרתן של 4 תוכניות בינוי שאושרו בהסכם בין עיריית תל אביב, משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל. על פי ההסכם, צפויים חלק מהרווחים שתגרוף המדינה משיווק הקרקע לממן את שיקוע תוואי הרכבת הקלה המתוכנן לחלוף לאורך רחוב אבן גבירול בעיר.

התוכנית הראשונה היא להעתקת מתחם רכבת מרכז ארלוזורוב ממקומו, למתחם שמיועד לקום מעל נתיבי איילון, כשעל השטח שיפונה יוקמו 1,300 יחידות דיור. תוכנית שנייה מתעדת לקום על שטח הממוקם בדרך בגין פינת רחוב שאול המלך, וכוללת את הקמתו של מגדל משרדים שאמור להיות הגבוה בישראל, בגובה של 80 קומות, ושני מגדלים נוספים בני 45 קומות - אחד למשרדים ואחד למגורים, כשמגדל המגורים צפוי לכלול 540 יחידות.

תוכניות שלישית היא לבניית 278 יחידות דיור בפינת הרחובות קפלן ודה וינצ'י, ותוכנית רביעית היא לבניית מגדל נוסף מתוכנן לרחוב דובנוב. במסגרת ההסכם, דרשה עיריית תל אביב מהאוצר שחלק מרווחי שיווק הקרקעות, שהן אדמות מינהל, ישמש לשיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה הצפוי לעבור לאורך רחוב אבן גבירול. עלותו המוערכת פרויקט השיקוע היא 2 מיליארד שקל. בנוסף ישמשו הרווחים למימון פרויקט קירוי נתיבי איילון. מבדיקה עם המנהל עולה כי שיווק הקרקעות יעשה בטווח הזמן שבין שנתיים עד 5 שנים מהיום.

מעיריית תל אביב נמסר כי "העירייה היתה ותמשיך להיות פעילה בכל הנוגע לקידום מערכות הסעת המונים בגוש דן, מאחר שלנושא יש חשיבות מכרעת לעתיד ולהתפתחות המטרופולין. אנחנו מברכים על ההסכמות אליהן הגענו".

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully