וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת אחד העם ננעל בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

11.6.2012 / 17:05

לאחר שהתנהל לאורך היום במגמה חיובית הפך המסחר בבורסה התל אביבית את מגמתו ונחתם בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-1.35% ומדד ת"א 100 ירד ב-1%

המסחר בבורסת בתל אביב נחתם לבסוף בירידות, לאחר שהתנהל לאורך היום במגמה חיובית. וזאת בהתאם לתגובת השווקים באירופה ובארה"ב להחלטה לסייע לספרד.

מדד ת"א 25 ירד ב-1.35%; ת"א 100 החסיר 1%. מדד ת"א בנקים איבד 3.25% מערכו. מדד נדל"ן 15 ירד ב-1.35%.

"איגרות חוב ממשלתיות של ספרד ואיטליה התחילו למתן את העליות שנרשמו בפתיחת המסחר ומשכו עמם את המדדים. גם מדד הדאקס הגרמני וגם החוזים העתידיים על הוול סטריט התמתנו. בשוק מבינים שהבעיה היא לא הבנקים הספרדים, אלא גם ספרד עצמה, איטליה ויוון. כעת ממתינים לפתרון כולל יותר לבעיית החוב באירופה ולא רק חבילת חילוץ ספציפית לספרד. כמו כן, על הפרק בחירות ביוון" - כך הסביר רועי לאופר, מנהל חדר מסחר בדש ברוקראז', את המעבר לירידות שערים שמוביל סקטור הבנקים.

מניות של קבוצת אי.די.בי חזרו לצנוח. אי.די.בי אחזקות איבדה היום 7% ושוויה של החברה ירד ל-601 מיליון שקל. דיסקונט השקעות איבדה היום 5.3% מערכה.

לקראת שעת הסיום המסחר בת"א, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על עליות של 0.7% בפתיחת שבוע מסחר בוול סטריט.

אירופה בכותרות: חבילת חילוץ לספרד

ספרד הפכה למדינה הרביעית בגוש היורו שנזקקת לסיוע חירום בינלאומי. ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, אמר אתמול כי בקשת הסיוע של ממשלתו מהאיחוד האירופי תרמה לאמינות היורו. "אתמול, אמינות היורו ניצחה, העתיד ניצח", אמר ראחוי במדריד על החלטת גוש היורו להעביר לספרד סיוע בהיקף 100 מיליארד יורו. "האיחוד האירופי ניצח".

הכלכלנים נוריאל רוביני וניאל פרגוסון קראו במאמר ב"פייננשל טיימס" למנהיגי אירופה, ובראשם אנגלה מרקל קאנצלרית גרמניה, לפעול להגברת האיחוד התקציבי והפוליטי על מנת למנוע ממשבר הדמוקרטיה של אירופה במאה ה-20 להישנות. "אנו חוששים כי המדיניות הגרמנית כיום מסתכנת בשידור חוזר של המשבר באמצע המאה ה-20 אותו בדיוק נועד פרויקט האיחוד האירופי למנוע", פתחו רוביני ופרגוסון את מאמרם.

בזירת המקרו המקומית: חוזרים לרכוש דירות

הבנקים למשכנתאות נתנו בחודש מאי הלוואות בהיקף כולל של 4.1 מיליארד שקל - זינוק של יותר ממיליארד שקל (36%) ביחס להיקף המשכנתאות באפריל - כך עולה מנתונים שהועלו לאתר בנק ישראל. מדובר על הרמה הגבוהה ביותר של משכנתאות מאז חודש מאי 2011 שנחשב לחודש שיא בשוק, עוד טרם המחאה החברתית שהביאה לקיפאון בשוק.

מניות במוקד

יצרנית השבבים מיקנעם איזיצ'יפ הדיחה את חברת התקשורת HOT ממדד ת"א 25 ותתחיל להיסחר בה ב-17 ביוני - כך הודיעה הבורסה אתמול. למדד ת"א 100 הצטרפו 4 חברות חדשות: מבטח שמיר המחזיקה במחצית השליטה בתנובה; מפתחת תוכנות התרגום בבילון ששווי מנייתה זינק בכ-300% מתחילת 2012; יצרנית ההלבשה התחתונה דלתא ; חברת הנדל"ן בראק אן.וי שביצעה רכישות רבות באירופה במהלך השנה.

מנגד, יצאו 6 חברות ממדד ת"א 100: השנה הקשה של חברות הסלולר הגיעה גם למעלה הפירמידה. כך, יצאו ממדד ת"א 100 אינטרנט זהב ו בי קומיוניקיישן , החברה הסבתא והחברה האם (בהתאמה) של בזק , ששולטת גם בפלאפון; קרדן אן.וי שהתרסקה ב-70% בשנה האחרונה; מבני תעשיה של אליעזר פישמן שנמצאת כעת לקראת מיזוג עם החברה האחות כלכלית ירושלים ; חברת נטו אחזקות של דוד עזרא המחזיקה בחברת המזון נטו מלינדה וב ביכורי השדה ; ו שמן נפט וגז שאיבדה 40% מאז הנפקתה בתחילת דצמבר 2011.

חברת ישראלום , זרוע הנדל"ן של אנשי העסקים מתיו ברונפן ויעקב פישר, ממשיכה לתור אחר מזומנים. הבוקר דיווחה החברה על מו"מ ראשוני למכירת אחזקותיה (50%) במבנה איקאה נתניה, בסכום המוערך על ידי מקורבים ב-120-100 מיליון שקל.

מזור רובוטיקה , יצרנית מכשור רפואי לניתוחים, דיווחה הבוקר כי עד כה השלימה בהצלחה 3 פרוצדורות של ביופסיית מוח מונחי המערכת הרובוטית אותה פיתחה. הניתוחים נערכו בבית החולים בגרמניה. כעת, בכוונת החברה להשיק מסחרית את היישום החדש הזה כבר בתחילת 2013, לאחר השלמת מספר פרוצדורות ביופסיה נוספות.

חברת דלק רכב , יבואנית ומשווקת מאזדה, פורד וב.מ.וו, פונה בפעם הראשונה לקבלת מימון בשוק האשראי החוץ-בנקאי. החברה, שבשליטת גיל אגמון ו קבוצת דלק , סיכמה עם קבוצת הביטוח והפיננסים הראל ועם עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות על קבלת הלוואה פרטית בסך כ-185 מיליון שקל. ההלוואה, שתינתן על ידי הראל ועמיתים בחלקים שווים, היא לתקופה ארוכה של 10 שנים ותישא ריבית צמודת מדד בשיעור שנתי של 4.6%.

פוטומדקס , החברה הדואלית הנסחרת בוול סטריט ובתל אביב, צפויה להצטרף למדד ראסל 3000, המתחרה במדד S&P 500. בסוף השבוע פירסמה חברת Russell Investments את השינויים הצפויים בהרכב מדדי ראסל בעדכון השנתי הקרוב בסוף החודש.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully